Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@00:21:17 GMT

برایان هوک: غنی‌سازی در ایران باید به صفر برسد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۲۲۳۸

مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد از نظر دولت متبوعش، ایران اساساً نباید اقدام به غنی‌سازی اورانیوم کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، «برایان هوک» مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد دولت متبوعش معتقد است غنی‌سازی اورانیوم در ایران باید به صفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این دیپلمات ارشد آمریکایی روز سه‌شنبه در یک نشست خبری مدعی شد: «ایران قبلاً فعالیت‌های هسته‌ای مشکوک داشته و به همین دلیل ما معتقدیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نباید به ایران اجازه غنی‌سازی اورانیوم بدهد. غنی‌سازی اورانیوم در ایران باید به صفر برسد.»

وی با تکرار ادعا‌های بی‌اساس خود و مقامات آمریکایی مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای افزود: «ایران برای فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز خود نیازی به غنی‌سازی اورانیوم ندارد. اگر بتوانیم به غنی‌سازی اورانیوم در ایران پایان دهیم، دیگر نگران نزدیک شدن ایران به ساخت سلاح هسته‌ای نخواهیم بود.»

برایان هوک همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص اختلافات واشنگتن و لندن در خصوص ایران اظهار داشت: «فکر می‌کنم اغلب در این خصوص مبالغه می‌شود. درست است که ما اختلافات تاکتیکی با اروپایی‌ها [از جمله انگلیس]داریم، اما اشتراکات ما بیشتری از اختلافات ماست.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی در خصوص توقیف و سپس آزادسازی ابرنفتکش ایرانی گریس-۱ (آدریان دریا) توسط نیروی دریایی انگلیس در تنگه جبل‌الطارق نیز گفت: «من فکر می‌کنم دولت جبل‌الطارق این حق را داشت که نفتکش گریس-۱ را به دلیل نقض تحریم‌ها توقیف کند. البته من نمی‌خواهم درباره تصمیمات داخلی مقامات جبل‌الطارق [مبنی بر آزادسازی نفتکش ایرانی]صحبت کنم. در هر صورت ما تحرکات تمامی کشتی‌های ایرانی را زیر نظر داریم.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه ویژه اقدام ایران غنی سازی برایان هوک نامه آملی به یزدی آیت الله یزدی صادق لاریجانی لیگ نوزدهم حادثه دانشگاه آزاد هاشم یکه زارع عید غدیر عباس علی آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین

نمایندگان ایران و روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با یکدیگر دیدار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کندتکرار ادعاهای گروسی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ/ برنامه دولت در خصوص کالابرگ چیست؟
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد