Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@04:46:08 GMT

واقعه غدیرخم در سلسله بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۲۳۵۱

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سرهنگ محمود یوسفوند فرمانده ناحیه مقاومت بسیج الشتر در این آیین از عید سعید غدیر خم به‌عنوان یکی از عید‌های بزرگ شیعیان یاد کرد و اظهار داشت: عید غدیر سند حقانیت شیعه است، ازاین‌رو برای احیای غدیر باید تمام تلاش و کوشش خود را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ محمود یوسفوند با بیان اینکه در بحث غدیر تنها مسئله جانشینی امام مطرح نیست بلکه توجه کامل به مسئله امامت و استمرار حکومت اسلامی حائز اهمیت است، بیان کرد: اجرای بازسازی غدیر در شهرستان براساس روایات و با مشورت علما و کارشناسان خبره صورت گرفته است تا همه جوانب واقعه غدیر به صورت صحیح بیان شود.

وی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که" غدیر کربلای عوام بود، کربلا غدیر خواص" اضافه کرد: در غدیر با آنکه بیعت گرفته شد، اما جفا حاصل شد و در کربلا با آنکه بیعت برداشته شد، اما وفاداری حاصل شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج الشتر ادامه داد: وقتی غدیر فراموش می‌شود محرم برپا می‌شود و لذا محرم عزای نادیده گرفتن غدیر است.

 آیین بازسازی واقعه غدیر در شهرستان سلسله با حضور ۵۰۰ تن از هنرمندان و بسیجیان شهرستان برگزار شد.

«غدیر خم» نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در حجت الوداع، امام علی (ع) را «ولی» پس از خود اعلام کرد و ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری، سالروز این واقعه میان شیعیان به عید غدیر خم شهرت دارد.

حضرت محمد مصطفی (ص) در بازگشت از آخرین حج خود همه مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در غدیر خم جمع و در آنجا حضرت علی (ع) را به‌عنوان وصی، برادر و جانشین خود از جانب الله معرفی کرد؛ عبارت معروف «هر آن‌کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست» قسمتی از خطابه بلند غدیر است.

انتهای پیام/ر

بازسازی واقعه غدیرخم در سلسله 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو شدن بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بنی تمیم پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای در خصوص لغو شدن بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی بیان کرد: همانطور که همه علاقمندان به ورزش به ویژه فوتبال می‌دانند، ورزشگاه غدیر به مدت بیش از پنج سال متروکه بود که با تلاش‌های شرکت گروه ملی فولاد خوزستان بار دیگر فعال شد.

وی افزود: علاوه بر حمایت‌های مالی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از باشگاه استقلال آبی‌پوشان ملاثانی، زمین چمن ورزشگاه تختی اهواز به صورت کاملاً رایگان برای تمرینات در اختیار این تیم قرار داشت.

بنی تمیم گفت: باوجود پیگیری‌ها و تلاش‌های مسؤولان و مدیران ارشد استانی برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند، اما استقلال خوزستان با ممانعت از ورود تیم‌های فجر سپاسی شیراز و استقلال آبی‌پوشان ملاثانی به ورزشگاه غدیر اهواز، باعث لغو دیدار و لطمه به فوتبال استان شد و این موضوع به صورت جدی مورد پیگیری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های استقلال آبی پوش ملاثانی و فجر سپاسی قرار بود در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شود که به دلیل نبود اجازه ورود ۲ تیم به درون ورزشگاه لغو شد.

باشگاه استقلال خوزستان که مالک ورزشگاه غدیر اهواز به شمار رفته و میزبان بازی‌های این تیم در لیگ برتر است، مانع از انجام این دیدار شده است.

پس از معطلی کادر هر ۲ تیم در پشت در ورزشگاه غدیر، در نهایت با تصمیم ناظر بازی این دیدار به صورت رسمی لغو شد.

کد خبر 6086358

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان
  • لغو شدن بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پیگیری می‌شود
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی