Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:35:27 GMT

شهردار تهران:احیاء قلمروهای عمومی در شهرها ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۲۵۴۰

شهردار تهران:احیاء قلمروهای عمومی در شهرها ضروری است

شهردار تهران عصر سه شنبه در نشست "شهرداری یک معمار" در مشهد با اعلام این مطلب افزود: قلمرو عمومی، فضای شهری است که عموم مردم امکان حضور در آن را داشته باشند.
پیروز حناچی اضافه کرد: ارتقای کمی و کیفی قلمرو عمومی منجر به انسجام فضای شهری می شود و شهر از طریق قلمرو عمومی به طور بلافصل درک می شود.
شهردار تهران گفت: نیروهای اقتصادی، نیروهای اجتماعی و نیروهای سیاسی از نیروهای اصلی و موثر بر فرایند شکل گیری و تغییر شهر هستند و چنانچه نیروهای اقتصادی و سیاسی اقدام به حذف نیروهای اجتماعی کنند پروژه های ناهنجار شکل می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حناچی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته، توسعه قلمرو پیاده برای جلوگیری از خیابان های جدید مورد توجه است.
وی با بیان اینکه در شورای شهر تهران اخیرا روی موضوع حیات شبانه کار می شود اضافه کرد: همان گونه که شهر در روز زیباست، در شب نیز باید شهر زنده باشد و برای شب در شهرها نیز باید برنامه داشته باشیم.
 او  با تاکید بر توجه به هویت و زمینه های تاریخی در فضاهای شهرها افزود: توجه به حفظ و توسعه فضای سبز و کاهش آلودگی محیطی و به حداقل رساندن انرژی های فسیلی نیز باید مورد توجه باشد.
شهردار تهران گفت: باید از روش های خلاق در ایجاد و تجهیز فضاهای شهری و از فناوری مناسب با شرایط زمان در ساخت و کنترل فضا استفاده کرد.
حناچی با تاکید بر اینکه شهرداری های موفق دنیا شهرداری هایی هستند که شهروندانشان به صورت عادلانه از امکانات شهر برخوردار باشند ادامه داد: در شهرداری تهران با شعار "تهران شهری برای همه" کار را آغاز کردیم، احیا و ایجاد قلمرو عمومی در تهران در دستور است ولی در این مسیر با موانعی مواجه هستیم.
شهردار تهران افزود : ۴۰ درصد حمل و نقل تهران سهم خودروهای شخصی و همین میزان آلودگی نیز مربوط به خودروهای شخصی است  لذا باید حجم ورود خودروهای شخصی را به مرکز شهر کاهش دهیم.

حناچی افزود:مولفه های تاثیرگذار در مگا پروژه ها به قدری پیچیده است که از قبل نمی توان برای آن برنامه ریزی کرد و وقتی قرار است در مقیاس محلی کاری صورت گیرد باید اجماع میان مسئولان ملی و محلی صورت گیرد از این رو باید فضای گفت و گو برای اجرای طرح های شهری فراهم شود.

شهردار تهران گفت: طرح انتقال پادگان تهران از مهمترین طرح هایی بود که با تعامل به نتیجه رسید و به دنبال بازکردن موزه تهران برای نشان دادن گذشته، حال و آینده این شهر نیز هستیم.

حناچی ادامه داد: در منطقه 22 تهران طرح ها و پروژه های تجاری عظیمی در حال اجراست که دارای تخلف هستند و مصوبه کمیسیون ماده پنج را ندارند و رسیدگی به وضعیت این پروژه ها از اولویت هاست.

عدم وجود منع شرعی و قانونی برای دوچرخه سواری بانوان

شهردار تهران در خصوص دوچرخه سواری بانوان نیز گفت: تهرانی ها از لحاظ سلامتی نظیر فشار خون و چاقی وضعیت خوبی ندارند و باید برای این وضعیت فکری کرد و موضوع دوچرخه سوای بحث سلامت است نه بحث جنسیت، دوچرخه سواری حرکتی نمادین است که در خیلی از کشورها توانسته موفق باشد.
حناچی افزود: به لحاظ قانونی و شرعی هیچ مشکلی برای دوچرخه سواری بانوان وجود ندارد ولی حساسیت هایی وجود دارد که در آن خصوص تمهیداتی اندیشیده می شود.

وی در ادامه به میزان بدهی شهرداری تهران اشاره و اضافه کرد: هم اینک شهرداری تهران ۵۰۰ هزار میلیارد ریال بدهی دارد.

او ادامه داد: در مدیریت شهری با بدهی می توان کنار آمد ولی این بدهی ها روی منابع جدید تاثیرگذار است و برای ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری دو لایحه به مجلس ارائه شده است.
 ۷۵۰۵/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی را هرچه سریعتر انجام دهد و نیز گزارش کاملی از تبدیل وضعیت ایثارگری نیروهای شرکتی را به کمیسیون ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین پناهی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: امروز موضوعات حقوقی و رسیدگی به پرونده‌های حقوقی شهرداری یکی از مهمترین دغدغه‌های شورا و کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا بوده و به طور جد در حال پیگیری است.

وی افزود: یکی از سوالات شورا از شهردار ضعف در پیگیری پرونده‌های حقوقی مجموعه امور حقوقی شهرداری بود که متأسفانه شاهد عملکرد ضعیف این حوزه در احقاق حق و حقوق مدیریت شهری هستیم.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از زحمات عوامل اجرایی مراسم گرامیداشت روز کارگر گفت: گرامیداشت مناسبت‌ها در مجموعه شهرداری، موجب ایجاد انگیزه، روحیه مضاعف و امید و نشاط برای نیروهای شهرداری خواهد شد.

پناهی ادامه داد: در گذشته شاهد خدمات و اقدامات خوبی در جهت پیشبرد برنامه‌های شهری انجام گرفته بودیم اما از دیدگاه ما کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: سرعت و جدیت دو مقوله بسیار مهم و اساسی است که امور حقوقی شهرداری در جهت دفاع از حق و حقوق شهرداری و شهروندان باید به این دو مقوله توجه بیشتری داشته باشد.

پناهی در ادامه با گلایه از بعضی محکومیت‌ها در پرونده‌های حقوقی شهرداری نزد محاکم قضائی اضافه کرد: باید تلاش شود پرونده‌های جاری در نهادهای قضائی با دفاع قانونی به نفع مدیریت شهری به اتمام برسد.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به انتصابات اخیر در مجموعه شهرداری خاطرنشان کرد: شایسته سالاری که شعار شهردار ارومیه بود باید در مدیریت شهری اجرایی شود.

پناهی در ادامه با تأکید مجدد بر اینکه شایسته‌سالاری باید در مدیریت شهری حاکم شود، اظهار کرد: امروز شهردار ارومیه در پست خود ثابت ماند و انتصابات جزو وظایف ذاتی شهردار است و شورا نیز هیچ دخالتی نمی‌کند اما نظارت کامل بر امورات دارد.

وی تصریح کرد: طبقه‌بندی مشاغل، تحصیلات مرتبط، توانمندی فرد باید در انتصابات مدیران شهرداری هم از سوی شهردار و هم از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مدنظر گرفته شود.

پناهی با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی ضمن خدمت برای پرسنل شهرداری گفت: دوره‌های آموزش ضمن خدمت باید از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تقویت و آموزش‌های خاص برای نیروهای تخصصی جزو برنامه‌های آینده باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به تمدید و تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی را هرچه سریع‌تر انجام دهد و نیز گزارش کاملی از تبدیل وضعیت ایثارگری نیروهای شرکتی را به کمیسیون ارائه کند.

کد خبر 751011

دیگر خبرها

  • شهر قم سالانه میزبان ۲۲ میلیون زائر داخلی و خارجی است
  • «کاهش تخلفات و کنترل جدی ساخت و سازها» اولویت مدیریت شهری است
  • لازمه مدیریت کارآمد شهرها ایجاد شهرهای هوشمند است
  • زاکانی: به جای ملک به مدیران وام بانکی دادیم!
  • شهردار مرند بازداشت شد
  • بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند