Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@20:45:11 GMT

منزلت عید غدیر در اسلام چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۳۳۳۵

منزلت عید غدیر در اسلام چگونه است؟

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

امام باقر (ع):

بُنِىَ الاِْسْلامُ عَلى خَمْسٍ: اَلصَّلوةِ والزَّکوةِ وَالصَّوْمِ وَالْحَجِّ وَالْوِلایَةِ وَلَمْ یُنادَ بِشَىءٍ مانُودِىَ بِالْوِلایَةِ یَوْمَ الْغَدیرِ.


اسلام بر پنج پایه استوار شده است: نماز، زکات، روزه، حجّ و ولایت و به هیچ چیز به اندازه آنچه در روز غدیر به ولایت تأکید شده، ندا نشده است.

کافى ۲، ۲۱، ح ۸

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حدیث ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئيس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از نمایشگاه اینوتکس بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید خود از این نمایشگاه گفت: اصولا علم و دانش در هر کشوری مولفه قدرت آن کشور است و عزت ملی و اقتدارملی را بالا می‌برد همانطور که در گام دوم به آن توصیه شده است.

وی به تاثیر برپایی هر ساله نمایشگاه اینوتکس بر تقویت علمی جوانان و نقش آن در گسترش تولیدات داخلی اشاره داشت و افزود: ما نمونه این توجه بر علم و نوآوری در کشور را در وعده صادق که ترکیب چندعلم و تخصص کشور بود دیدیم و این بر اقتدار کشور ما در جهان افزود.

خاموشی تصریح کرد: فناوری منزلت می‌آورد و موجب عدم ارزبری از کشور و ارزآوری به داخل می‌شود. تکیه کشور نباید بر نفت خام باشد و تولید محصولات توسط پژوهشگران چندین برابر می‌تواند ارزآوری داشته باشد.

وی با اشاره به نمایشگاه امسال و آخرین دستاورد‌های به‌نمایش گذاشته شده گفت: من به پژوهشگران کشورمان تبریک می‌گویم و خوشحالم دانشگاه‌هایمان توانسته‌اند در سطحی گسترده به تولید بپردازند و دولت وظیفه حمایت از آنها را دارد و این مهم به تثبیت اقتدار کشور و فخر ملی ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد:  برپایی نمایشگاه اینوتکس به افزایش فخر ملی کمک می‌کند و جایگاه ایران در جهان خیلی بهتر خواهد شد.شرکت‌ها در تمام ملیت‌ها می‌آیند تا در این نمایشگاه غرفه بگیرند و به تبادل دانش بپردازند و صد‌ها جلسه و کنفرانس علمی برپا می‌شود و این به رشد بازار ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور چند سال پیش مطرح کرد ما با دیپلماسی دانش‌بنیان بحث می‌کنیم و این بدان معناست که قدرت سیاسی و اقتدار در دانش نوین است و قدرت نمایی ما در عرصه دانش بنیان مسلط‌ترین نوع دیپلماسی است.

وی به نقش پارک فناوری پردیس در این انسجام و وحدت نخبگان و دانش پژوهان اشاره کرد و اظهارداشت: تاریخچه پارک پردیس نشان می‌دهد که این رویداد سال به سال رو به رشد است.

وی در خصوص استفاده این نهاد از فناوری‌های تولید کشور گفت: سازمان اوقاف خودش را موظف می‌کند در مولدسازی‌ها دنبال دانش‌بنیان‌ها برود و ما می‌توانیم در سهام دانش‌بنیان‌ها مشارکت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد
  • عرضه «روایت تولید» در نمایشگاه کتاب تهران
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • حدیث روز | نتیجه نافرمانی پدر و مادر