Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:38:06 GMT

سیاست ایران برقراری صلح و ثبات در منطقه از موضع قدرت است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۴۰۷۵

سیاست ایران برقراری صلح و ثبات در منطقه از موضع قدرت است

به گزارش خبرگزاری مهر،  پاک چول مین نایب رئیس مجلس اعلا خلق کره شمالی با علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات میان دو کشور، گفت: توانمندی‌های فراوانی در ایران و کره شمالی وجود دارد که می توان در راستای گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی و نظامی از آن بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از هر گونه اقدامی جهت ارتقا سطح مناسبات در عرصه های مختلف استقبال و حمایت میکند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، آمریکا را عامل بحران در مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه و شبه جزیره کره دانست و بیان کرد: عدم تعهد به مقررات بین المللی و توافقات امضا شده مانند برجام از سوی آمریکا نشان دهنده غیر قابل اعتماد بودن آمریکا است.

بروجردی تأکید کرد:سیاست جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح و ثبات در منطقه است و این صلح را از موضع قدرت اعمال خواهیم کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی افزایش همکاریهای اقتصادی و تجاری میان دو کشور را راهی برای مبارزه با تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه دو ملت ایران و کره شمالی دانست.

 بروجردی در پایان ارائه تسهیلات به فعالان بخش خصوصی در بخش های صنعتی و معادن، تبادلات فرهنگی و علمی، لغو روادید تجار و فعالان اقتصادی و رفع موانع بانکی را فرصتی برای تقویت و تحکیم ارتباطات دوستانه فیمابین خواند و بر ضرورت رایزنی های مستمر میان مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی ایران و کره شمالی تأکید کرد.

در ادامه این دیدار پاک چول مین نایب رئیس مجلس کره شمالی با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، توسعه مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کره شمالی با جمهوری اسلامی ایران را از سیاست های اصولی کشورش خواند و گفت: پارلمان کره شمالی بر رفع موانع بر سر راه همکاری های مشترک و تسهیل مراودات فیمابین تأکید ویژه ای دارد.

نایب رئیس مجلس کره شمالی تحریم های اعمال شده علیه دو کشور را سیاستی شکست خورده دانست و افزود: کره شمالی و جمهوری اسلامی ایران در سال های تحریم های ظالمانه آمریکا موفقیت های فراوانی در بخش های صنعتی، کشاورزی، دفاعی و نظامی به دست آورده اند.

پاک چول مین در بخش دیگری با اشاره به سیاست کشورش بر افزایش توان دفاعی و قدرت بازدارندگی کره شمالی تأکید و تصریح کرد: کره شمالی همواره به دنبال برقراری صلح و ثبات در مناطق مختلف جهان به ویژه در شبه جزیره کره می باشد.

وی در پایان بر توسعه تبادلات اقتصادی، صنعتی، معدنی و گردشگری در راستای ارتقا سطح مناسبات فیمابین تأکید کرد.

شایان ذکر است، علاالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی و پاک چول مین نایب رئیس مجلس کره شمالی یادداشت تفاهم همکاری پارلمانی میان مجلس شورای اسلامی و مجلس اعلا خلق کره را به امضا رساندند.

در این یادداشت تفاهم همکاری، بر تبادل همکاری های پارلمانی میان گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور با هدف تقویت و تحکیم روابط دوستانه تأکید شد و  طرفین توافق کردند با توصیه به دولت و وزرای مربوطه توسعه همکاری ها در بخش های آموزش، سلامت عمومی، سرمایه گذاری های علمی، فناوری، کشاورزی و انرژی را پیگیری کنند.

کد خبر 4697695 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: علاءالدین بروجردی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا خاورمیانه کره شمالی برجام مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف ایران وزارت امور خارجه ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران اسحاق جهانگیری ایالات متحده آمریکا محمدجواد ظریف حسن روحانی شورای نگهبان هیئت دولت علی لاریجانی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

به گزارش «تابناک»، سید محمد حسینی در گفت و گو با ایسنا، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که  در تهران 16 کرسی خالی مانده است که کرسی های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح ها و لوایح بگذارند. آنها  می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره های قبل  دولت ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کارهای اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • باقری: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود