Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نادر نجد دادستان مراغه در بازدید از معبد مهر روستای «ورجوی» و برخی ابنیه باستانی، وضعیت موجود را تأسف بار خواند بر تسریع در انجام اقدامات اساسی تاکید کرد. تاریخ انتشار: 08:49 - 30 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۲۷۹۰ به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، نادر نجد دادستان مراغه در بازدید از معبد مهر روستای «ورجوی» و برخی ابنیه باستانی، وضعیت موجود را تأسف بار خواند و از مسئولین امر انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  نادر نجد در بازدید از معبد مهر که از جمله آثار باستانی شهرستان مراغه است؛ گفت: متأسفانه در اثر سهل انگاری مسئولین درخت کهنسال روبروی معبد از بین رفته، کتیبه‌های قرآنی دیواره معبد کنده شده و به سرقت رفته است.   وی وضعیت موجود را در شأن مردم مراغه ندانسته و افزود: اهمال و سستی مسئولین امر در نگهداری این امانت کهن باعث تخریب و از بین رفتن آثار گردیده و ضرورت دارد سریعا اقدامات اساسی صورت گیرد.   گفتنی است: معبد مهر قدمت تقریبا هفت هزار ساله دارد که که در زیر زمین و به صورت کنده کاری احداث شده است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حقوق عامه دادستان مراغه آثار باستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس

آفتاب‌‌نیوز :

آژیر قرمز برای شهری که تمام هویتش را از میراث ملموس و ناملموس خود می‌گیرد، روشن شد.

فرونشست اصفهان تا آنجا پیش رفت که حالا به میراث عظیم چند صد ساله و بلکه ۲۰۰۰ ساله اصفهان رسید و ترک‌ها با سرعت بر روی دیواره‌ها و سقف بنا‌ها پیش می‌روند. اصفهان که یکی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود، باید دید با قرار گرفتن در این چالش بزرگ، به مرگ توریسم و اقتصاد این بخش نزدیک می‌شود؟

بحران آب به‌واسطه برداشت‌های بی‌رویه چه در حوزه کشاورزی و صنعت و چه در حوزه گردشگری و ساخت و ساز‌های بی‌رویه، این میراث جهانی را به سکانس آخر رسانده است.

زاینده‌رودی که زمانی به زنده‌رود شهرت داشت، حالا به کمترین میزان خود رسیده و آب‌های زیرزمینی و سفره‌ها خالی از آب شده‌اند.

آبیاری‌های غیراصولی در بخش کشاورزی و توسعه بیش از حد صنایع، بلای جان اصفهان و میراث کهنش شده است.

خشکسالی، آلودگی هوا و محیط زیست، فرونشست، مهاجرت و حتی نزاع‌های قومی همه ناشی از عدم مدیریت برای مصرف آب است، که زنگ خطر را برای اصفهان روشن کرده است.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد