Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در متن پیام سید عباس صالحی آمده است: غدیر چشمه جوشان معرفت و معیار سنجش دینداری است، در این فرهنگ غنی و روحبخش بزرگان و فرهیختگانی بالنده و از آن سرچشمه زلال، روح و اندیشه شان لبریز شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در این پیام تقارن برگزاری رویداد فاخر جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران که هنری آمیخته به حکمت و دانش و اکنده از معرفت و بینش است به ایام دهه امامت و ولایت را به فال نیک گرفته و اظهارداشته است: هنرمندان عرصه هنر فاخر تئاتر علاوه بر خلاقیت هنری، مراتب و مدارج اندیشه والای انسانی را که تعالی و بالندگی جامعه را در پی دارد،  در آثار خود متجلی می سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید عباس صالحی یادآوری می کند: منطقه ارسباران ظرفیتی عظیم و سرمایهای تمام نشدنی دارد که جشنواره هایی چون تئاتر کوتاه ارسباران می تواند در شناساندن  تاریخ و فرهنگ این منطقه و رشد و شکوفایی  آن تاثیر گذار باشد.

در این پیام تاکید شده است: مایه مباهات است که سیزدهمین دوره تئاتر کوتاه ارسباران با حضور علاقه مندان به این هنر فاخر برگزار و زمینه ای را فراهم کرده است تا هنرمندان این عرصه با اتکای بر داشته ها و آموخته های خود، خالصانه به خلق آثاری ماندگار بپردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن آرزوی آینده ای درخشان برای این جشنواره، مراتب سپاس خود را تقدیم هنرمندان عزیزی کرده است که با آثار خود بر غنای این جشنواره افزوده اند.

وی همچنین از برنامه ریزان و برگزارکنندگان این رویداد در شهرستان اهر، تقدیر و سپاس گذاری کرده و از خداوند متعال تداوم توفیق عزیزان و عزت و سربلندی ایران اسلامی را خواستار شده است .  

سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، شب گذشته با معرفی نفرات برتر هر بخش به کار خود پایان خواهد داد.

پایان اجراهای صحنه ای سیزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران

سومین روز از اجراهای بخش صحنه ای جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران با اجرای نمایش های از آذربایجان شرقی، تهران، خراسان رضوی، گیلان و خوزستان پیگیری شد.

در سومین و آخرین روز از سیزدهمین دوره این جشنواره، «گئجه یاریسی یاغیش یاغاندا» به کارگردانی نسیم عمو زاده از اهر اولین اجرای روز آخر بخش صحنه ای بود.

«مامان غذاتو نخور» به کارگردانی مرجان آقا نوری از استان تهران، دومین اجرای روز آخر جشنواره بود.

«برجک شماره ٢٧ » از تربیت حیدریه با کارگردانی احمد اکبر زاده، «آیا چای می خواهی؟ » به کارگردانی مجتبی فرضی از اهر، «بانوی گمشده» به کارگردانی فاطمه علی پرست از لاهیجان، «سلول صفر» به کارگردانی غلام سیاهپور از خوزستان اجراهای بعدی آخرین روز از بخش صحنه ای جشنواره ارسباران بودند.

آخرین اجرای بخش صحنه ای جشنواره نیز تعلق داشت به نمایش «پرستو» به کارگردانی امیر نوروش از اهر. با اجرای نمایش های نام برده شده بخش صحنه ای، سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به کار خود در این بخش پایان داد.

۳۰۷۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آذربایجان شرقی جامعه خراسان رضوی خلاقیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تمرینات نمایش «آرت»، نوشته یاسمینا رضا با ترجمه و کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی و تهیه‌کنندگی آرش رهبری، به روز‌های پایانی خود نزدیک شده و این گروه اجرایی، از اواخر اردیبهشت ماه امسال، اجرا‌های عموم خود را در سالن استاد فرهاد ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌کند.

«آرت» که در ایران با نام «هنر» نیز شناخته می‌شود، از سال ۱۹۹۶ تا سال۲۰۰۲ در سالن‌های تئاتر لندن و دیگر شهر‌های انگلیس روی صحنه رفته و جزو پرفروش‌ترین تئاتر‌های روی صحنه در انگلستان به شمار می‌رود. این استقبال در دیگر شهر‌های مطرح اروپا و آمریکا نیز به همین منوال بوده است. موضوع نمایش‌نامه «آرت» درباره چند دوست است که یکی از آن­ها تابلوی نقاشی مدرنی را خریده و در واقع یک بوم خالی است، آنها بر سرنقاشی تابلو بحث و مشاجره می‌کنند و دوستی‌شان به هم می‌خورد.

تم اصلی نمایش‌نامه «آرت»، خودفریبی است. یاسمینا رضا در مقدمه این کتاب می‌گوید: «خودفریبی برای من بخش مهمی از زندگی است. خودفریبی امروز حکومت می‌کند. خودفریبی عنصر مسلط نهاد بشری است. خودفریبی تنها دروغ گفتن به دیگران نیست بلکه دروغ گفتن به خود است. شکلی از محافظت است و ناشی از احساسات دیگر مثل احساس غرور، نخوت، ترس، و درآمیختن با دیگران است.»

علیرضا کوشک‌جلالی که از کارگردانان پرکار ایرانی محسوب می‌شود، در سال‌های گذشته نمایش‌هایی همچون؛ «پستچی پابلو نرودا»، «مسخ»، «بازرس»، «موسیو ابراهیم»، «خدای کشتار»، «پوزه چرمی»، «سیستم گرون هلم» و «جنون محض» را روی صحنه برده است. وی همچنین، برنده جایزه افتخاری تئاتر شهر کلنِ آلمان و عضو دائمی هیات ژوری انتخاب بهترین شخصیت تئاتری کلن نیز هست. کوشک‌جلالی عضو کانون کارگردانان آلمان و ایران و دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت ارشاد است. او همچنین در چند سال اخیر، توجه به‌خصوصی به امر آموزش تئاتر شهرستان‌ها داشته است.

از عوامل این نمایش که حضورشان در این نمایش قطعی شده است، می‌توان به؛ آرش رهبری (تهیه‌کننده)، امیر پارسائیان‌مهر (مجری طرح)، آذین پورزند (دستیار کارگردان و منشی صحنه)، حمید عباسی (دستیار تولید)، بهرنگ کامیار (مدیر صحنه)، حسین سینجلی (دستیار صحنه)، آرین کشیش‌زاده (طراح صحنه)، صادق زرجویان (طراح پوستر و تیزر و عکاس)، حمیدرضا جلالی (طراح نور)، آیلین بخشی (طراح لباس).

مریم صفری (طراح گریم)، پارسا اسماعیلی (تبلیغات مجازی)، امیر پارسائیان‌مهر (مدیر روابط‌عمومی و رسانه) اشاره کرد.

این خبر در خاتمه یادآور می‌شود پیش‌فروش نمایش «آرت» از روز شنبه ۲۰اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال کیست + بیوگرافی
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • استایل و پوشش متفاوت بازیگران زن در پشت‌صحنه یک تئاتر | تصویر
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • «تله موش» روی صحنه می رود