Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@18:23:39 GMT

ما قهرمانیم!

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۵۰۰۷

ما قهرمانیم!

باز هم هیجان، شور، انرژی، حاشیه، اشک، لبخند و احتمالاً اعتراض؛ این یعنی آغاز دوباره فوتبال باشگاهی. تنور مسابقات باشگاهی فوتبال ایران یکبار دیگر با شروع نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر، داغ خواهد شد. حامد جیرودی خبرنگار

لیگ برتر هجدهم 26 اردیبهشت سال جاری به پایان رسید و حالا پس از 98 روز (پنجشنبه 31 مرداد) دوره جدید آن ازسر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیگ برتر هجدهم چند مدعی اصلی داشت و پرسپولیس، سپاهان، استقلال، پدیده و تراکتور، 5 تیمی بودند که تا هفته پایانی رقابت فشرده‌ای بر سر کسب عنوان قهرمانی داشتند ولی در نهایت سرخپوشان پایتخت برای سومین بار پیاپی با سرمربیگری برانکو جام را بالای سر بردند. بررسی وضعیت فنی و تغییرات تیم‌ها، نقل و انتقلات و نکات آماری، مؤید آن است که احتمالاً امسال هم این تیم‌ها پنج ضلعی مدعیان اصلی را تشکیل خواهند داد.
پرسپولیس؛ سرمربی جدید با حفظ استخوان‌بندی
پس از کش و قوس‌های فراوان، برانکو از این تیم جدا شد و گابریل کالدرون
59 ساله هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت. سرمربی آرژانتینی ۶ سال از برانکو جوان‌تر است. او قبراق و سرحال در تمرینات تیمش شرکت می‌کند و امیدوار است که از عنوان قهرمانی‌ دفاع کند. قرمزها برای فصل جدید، تقریباً استخوان‌بندی خود را حفظ کرده‌اند و بازیکنی نبوده که او را بخواهند ولی از دست داده باشند.
 سپاهان؛ قلعه‌نویی به دنبال قهرمانی
سپاهان در این فصل هم جزو تیم‌های اصلی مدعی قهرمانی به نظر می‌رسد. امیر قلعه‌نویی سرمربی این تیم لیگ هجدهم را همواره با رد کردن ادعای قهرمانی به پایان برد اما در این فصل قطعاً از او انتظار قهرمانی وجود دارد و این کار او را سخت خواهد کرد. زردپوشان اصفهانی که در این فصل آسیایی هم هستند، مانند فصل گذشته تیمی پرستاره در اختیار دارند. آنها استنلی کی‌روش آقای گل برزیلی خود را حفظ و روی او حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.
 استقلال؛ پوست‌اندازی برای طلسم‌شکنی
استقلالی‌ها برای فصل جدید سراغ یک نام بزرگ رفتند و آندره‌آ استراماچونی، سرمربی سابق اینترمیلان را به خدمت گرفتند. مربی ۴۳ ساله ایتالیایی 26 سال از شفر جوان‌تر است و از جوان‌ترین مربیان حال حاضر لیگ برتر به شمار می‌آید. او به فوتبال ایران آمده تا شاید با موفقیت‌های بزرگ دوباره رؤیاهایش را در اروپا جست‌و‌جو کند. ضمن اینکه استقلالی‌ها هم امیدوارند با استراماچونی و پوست‌اندازی‌ای که داشته‌اند، طلسم 6 فصل قهرمان نشدن‌شان در لیگ برتر شکسته شود. استقلال در این فصل تغییرات زیادی داشته و استراماچونی بازیکنان دیگری را هم می‌خواست که جذب نشدند و کار تا تهدید به جدایی هم پیش رفت ولی استرا در جمع آبی‌ها ماندنی شد. یکی از بازیکنانی که با نظر استرا آمد، دیاباته است که فصل قبل هم 10 گل در لیگ امارات زد و پیش از آن با 8 گل در 11 بازی سری A، آمار فوق‌العاده‌‌ای داشت. اگر دیاباته همین روند را در استقلال هم ادامه دهد، می‌تواند به یکی از ستاره‌های این فصل تبدیل شود.
 شهر خودرو؛ نام جدید، درخشش دوباره
مشهدی‌ها که تا فصل گذشته با نام «پدیده» در مسابقات شرکت می‌کردند، این فصل نام خود را به «شهر خودرو» تغییر داده‌اند. شاگردان یحیی گل‌محمدی که فصل گذشته درخشش بسیار خوبی داشتند و آسیایی شدند، این فصل هم مربی خود را (که پرسپولیس پیش از کالدرون خواهان جذبش بود) روی نیمکت می‌بینند. شهر خودرو فصل پیش، مشکلات زیادی درون دروازه داشت اما حالا سیدمهدی رحمتی را به عنوان یک خرید بزرگ به خدمت گرفته که می‌تواند خیال گل‌محمدی را از این حیث راحت کند.
 دنیزلی؛ ناجی ترکیه‌ای آذری‌ها
سرخپوشان تبریزی که فصل گذشته تغییرات زیادی روی نیمکت خود داشتند، این فصل به سراغ یک نام آشنا رفته‌اند. اگرچه مصطفی دنیزلی 69 سال سن دارد ولی تراکتور امیدوار است با این سرمربی ترکیه‌ای اولین قهرمانی خود در لیگ برتر را جشن بگیرد. این تیم محمدرشید مظاهری را جذب کرده تا جایگزین محسن فروزان شود؛ دروازه‌بانی که اواخر فصل گذشته با او دچار چالش شدند. این تیم کاپیتان‌های تیم ملی (مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی) را هم حفظ کرده تا با حضور آنها به موفقیت امیدوارتر باشد.
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با عبور از زیدان؛ کارلو آنچلوتی دومین سرمربی پرافتخار تاریخ رئال مادرید شد

کارلو آنچلوتی به دوازدهمین جام خود روی نیمکت کهکشانی‌ها دست یافت

طرفداری | با توجه به شکست سنگین بارسلونا برابر ژیرونا و برتری رئال مادرید برابر کادیز، قهرمانی کهکشانی‌ها در فصل ۲۰۲۳/۲۴ لالیگا در فاصله چهار هفته مانده تا پایان فصل، مسجل شد. این سی و ششمین قهرمانی تاریخ لوس بلانکوس در سطح اول فوتبال اسپانیا به حساب می‌آید.

رسمی؛ رئال مادرید برای سی‌وششمین بار قهرمان لالیگا شد رکوردی دیگر برای کارلتو

با این قهرمانی، کارلو آنچلوتی از رکورد زین الدین زیدان عبور کرد و با ۱۲ جام، در رده دوم پرافتخارترین سرمربیان تاریخ رئال مادرید قرار گرفت. اختلاف کارلتو با نفر اول این فهرست یعنی میگل مونیوز، تنها ۲ جام است و در صورتی که لوس بلانکوس فاتح لیگ قهرمانان اروپا و در پی آن، سوپرجام یوفا شود، آنچلوتی می‌تواند نام خود را به عنوان پرافتخارترین سرمربی تاریخ کهکشانی‌ها در کنار مونیوز افسانه‌ای جاودانه کند. گفتنی است آنچلوتی پنجمین فصل حضورش روی نیمکت رئال مادرید را سپری می‌کند، در حالی که میگل مونیوز نزدیک به ۱۵ سال سکان‌دار هدایت این تیم بود.

افتخارات کارلو آنچلوتی با رئال مادرید ۲ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا
۲ قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان
۲ قهرمانی در سوپرکاپ یوفا
۲ قهرمانی جام حذفی
۲ قهرمانی لالیگا
۲ قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • اوسمار: می‌خواهیم قهرمانی پارسال را تکرار کنیم
  • سرمربی سایپا بار دیگر برکنار شد
  • باشگاه فولاد خوزستان از حق سرمربی خود کوتاه نمی‌آید
  • سرمربی تیم هندبال جوانان: برای کسب سهمیه جهانی می‌جنگیم
  • تبریک غیرمنتظره به آنچلوتی از طرف لورکوزن! (عکس)
  • جشن بزرگ در برنابئو: قهرمانیم، قهرمانیم! (عکس)
  • عنایتی: آلومینیوم حریف سرسختی است
  • با عبور از زیدان؛ کارلو آنچلوتی دومین سرمربی پرافتخار تاریخ رئال مادرید شد
  • ادی هاو به رکورد ۱۰۰ بازی به عنوان سرمربی نیوکاسل در لیگ برتر رسید
  • نکونام قهرمانی استقلال را قطعی کرد (ویدیو)