Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با اینکه اختلافات میان ژاپن و کره جنوبی این تهدید را به همراه دارد که بر تشریک اطلاعات نیز تاثیر بگذارد، فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا امروز (چهارشنبه) تاکید کرد: هر گونه شکاف در ائتلاف‌ها در آسیا که به مقابله با تهدیدات از جانب کره شمالی و چین کمک می‌کردند، نگران کننده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال دیوید برگر، فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا در میزگردی در توکیو گفت: هنگامی که بخشی از یکی از ائتلافات با چالش روبرو می‌شود همه ما باید نگران شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کشوری اطلاعاتی دارد که کشورهای دیگر به آن نیاز دارند. من خوش بین هستم که ما می‌توانیم این چالش را رفع کنیم.

واشنگتن خود را در وسط اختلاف شدیدی میان دو متحد اصلی آسیایی خود حول محور دریافت خسارت‌ها برای نیروهای کار اجباری کره جنوبی که در جریان جنگ جهانی دوم در ژاپن کار می‌کردند، یافته است؛ اختلافاتی که در حال حاضر به تجارت کشیده شده و تهدید از بین رفتن همکاری امنیتی را به همراه دارد.

ژاپن محدودیت‌هایی در صادرات به کره‌جنوبی اعمال کرده و سئول را از لیست کشورهای محبوب برای تجارت حذف کرده است. سئول هم در اقدامی تلافی‌جویانه نام کشور ژاپن را از لیستی مشابه حذف کرد و نسبت به اینکه توافق تشریک اطلاعات با ژاپن را لغو خواهد کرد، هشدار داد؛ توافقی که در رسیدگی به تهدیدات موشکی و اتمی کره شمالی بسیار مهم و حیاتی است.

توافق امنیت کلی اطلاعات نظامی که قرار است به صورت اتوماتیک در ۲۴ اوت سال جاری میلادی تمدید شود مگر آنکه یکی از طرفین اعتراض کند جمع‌آوری اطلاعات سه جانبه با واشنگتن را تسهیل می‌سازد.

ژنرال برگر گفت: من مطمئنم که ما دیدگاه مشترکی در خصوص تهدیدات در این منطقه داریم. تهدید کوتاه مدت از جانب کره شمالی است و تهدید استراتژیک بلندمدت برای ثبات این منطقه و جهان چین است.

اظهارات ژنرال برگر در آستانه نشست امروز میان تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن و کانگ کیونگ – وها همتای کره جنوبی‌اش در پکن در حاشیه مذاکرات سه جانبه با چین مطرح شد.

از ماه ژوئن که ژنرال برگر از سوی سنای آمریکا تایید صلاحیت شده این نخستین اظهار نظر برون مرزی وی محسوب می‌شود. یک سوم از تفنگداران دریایی آمریکا در ژاپن مستقر هستند. چرا که از آنجا می‌توانند با سرعت بسیار زیاد در نقاط آشوب زده در آسیا مستقر شوند.

ژنرال برگر که فردا (پنج‌شنبه) به کره جنوبی سفر می‌کند روز سه شنبه با مقامات دفاعی ژاپن دیدار و درباره همکاری‌ها از جمله احتمال استفاده از ناوهای ژاپنی برای سوخت رسانی و تجهیز جنگنده‌های F-۳۵B تفنگداران دریایی آمریکا گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟

کشور پاکستان به‌‌دلیل هم‌مرزی و همچنین قرابت‌های فرهنگی با ایران، ظرفیت بزرگی برای تعاملات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورمان را دارد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کشور پاکستان به‌‌دلیل هم‌مرزی و همچنین قرابت‌های فرهنگی با ایران، ظرفیت بزرگی برای تعاملات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورمان را دارد.اما از سال‌ها پیش آمریکا و همدستان غربی او برای استثمار کشورهای منطقه و جلوگیری از استقلال آن‌ها، مشکلات متعددی را در روابط آن‌ها ایجاد کرده اند.یکی از بزرگ‌ترین مفاسد، ایجاد گروهک‌های تروریستی در مناطق مشترک مرزی ایران و پاکستان است که برای جلوگیری از همکاری‌های دوکشور ایجاد شده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
  • العین -یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم