Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با اشاره به نظارت کارشناسان بهداشت محیط و نماینده شهرداری‌ها از محل‌های دفع زباله شهری شهرستان دشتستان  گفت: در این بازدید‌ها نواقص کنونی محل‌های دفع زباله ارزیابی، و نواقص و مشکلات در کارگروه سلامت شهرستان مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماریا خویش دوست افزود: در چند سال گذشته بعد از مشخص شدن مشکلات محیط زیستی در شهر برازجان و هشدار کارشناسان از عواقب دفن غیرعلمی و غیراصولی، بهسازی مرکز دفن زباله اجرایی شده و تلاش مجموعه سازمان پسماند شهرداری و شبکه بهداشت و درمان برای رسیدن به استاندارد‌های محیط زیستی ادامه دارد.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها، مدیریت محل دفع زباله‌ها و دفع بهداشتی پسماند است که با رعایت اصول ابتدایی دفع، آلودگی‌های زیست‌محیطی به حداقل خواهد رسید.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان هم گفت: این شبکه بر اساس وظایف نظارتی خود و با هدف ارتقای سطح بهداشتی مراکز دفع زباله شهر‌ها و روستاها، ضمن طرح موضوع به عنوان یک معضل بهداشتی در جلسات بین بخشی، برای بازدید مشترک از محل‌های دفع زباله با حضور نمایندگان شهرداری‌های شهر‌های مختلف برنامه ریزی کرده است.

فاطمه حسینی افزود: از ۹ محل دفع زباله‌های شهری در شهرستان دشتستان طبق جدول زمان‌بندی بازدید شده که نواقص و مشکلات موجود برای پیگیری بیشتر به مراجع مرتبط اعلام می‌شود.

او بیان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، بیش‌ترین مشکلات محل دفع زباله شهرها، استفاده نکردن از خاک پوششی به صورت روزانه، ایجاد آتش‌سوزی در برخی نقاط محل دفع، محصور نبودن محوطه، ورود حیوانات اهلی و سگ‌های بلا صاحب به داخل محل است.

انتهای پیام/ک

رعایت اصول ابتدایی دفع زباله آلودگی‌های زیست‌محیطی را به حداقل می‌رساند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پسماند علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سیدمعلمی، از آغاز پویش سه روزه سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» خبر داد و افزود: پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت با اجرای برنامه‌های بهداشتی و آموزشی متنوع در خصوص سلامتی دهان و دندان در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: هدف از این پویش اطلاع رسانی و آموزش در خصوص اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه و سلامت عمومی افراد است. بین سلامت دهان و دندان و سلامت جسمی رابطه مشخصی وجود دارد و برخی از بیماری‌های دهان و دندان می‌تواند تأثیراتی در بیماری‌های دیگر داشته باشند و همینطور برخی بیماری‌های جسمی نیز می‌تواند برای دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند.

سیدمعلمی با بیان اینکه مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی) از مهم‌ترین عوامل در ایجاد سرطان دهان بوده و سلامت مغز و قلب با سلامت دهان و دندان در ارتباط است، افزود: بیماری‌های شدید لثه و دیابت رابطه دو طرفه دارند و هر کدام از آنها می‌تواند باعث تشدید بیماری دیگر شود، بنابراین، توجه به سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. البته خونریزی لثه‌ها در مسواک زدن نباید باعث ترک مسواک زدن شود.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه این پویش در روز اول به عنوان «دهان دریچه سلامت» به ارتباط این بیماری‌ها می‌پردازد و توجه مردم را به سلامت دهان و دندان معطوف و متمرکز می‌کند، ادامه داد: در روز دوم نیز شعار «سلامت دهان و دندان؛ سلامت کودک» را خواهیم داشت.

سیدمعلمی اضافه کرد: در این روز با حضور در مدارس و آموزش به دانش آموزان و معاینات دهان و دندان بچه‌ها، افزایش آگاهی نسبت به سلامت دهان و دندان را در مدارس و دانش آموزان انجام می‌شود تا اگر یک دانش آموز به اقدامات بهداشتی، درمانی نیاز داشت به مراکز جامع سلامت جهت دریافت خدمت معرفی شود.

وی بیان کرد: در روز سوم پویش هدف ما بر اهمیت دادن به سلامت دهان و دندان از دیدگاه نهادهای مردمی و سایر نهادهای دولتی متمرکز خواهد بود. در این روز به تبیین نقش سایر نهادها و افراد در بحث سلامت دهان و دندان پرداخته می‌شود که چه کمک‌هایی می‌توانند در این زمینه ایفا کنند. در کل هدف پویش سلامت دهان و دندان، آگاهی بخشی و حساس سازی مردم، جامعه و مسئولان در رابطه با اهمیت سلامت دهان و دندان است.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، با بیان اینکه خدمات اساسی و مهم دندانپزشکی در مراکز بهداشت برای همگان در دسترس است، گفت: خدمت رایگان دندانپزشکی در مراکز بهداشت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به افراد ارائه می‌شود.

کد خبر 6097978 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار