Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@16:29:17 GMT

شبکه آب شهر آستارا به صورت دوره ای شستشو می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۵۹۸۹

شبکه آب شهر آستارا به صورت دوره ای شستشو می شود

علی رضا ملکی نژاد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خط قرمز شرکت آب و فاضلاب، سلامت آب شرب و میزان کلر آب شهر آستارا متعادل است و باکتری های مرده در اثر کلر و رسوبات ته نشین در شبکه توزیع، با گشودن شیرهای تخلیه شسشتو می شوند.

وی ادامه داد: آب شهر لوندویل از شهر آستارا مستقل است و از دو حلقه چاه تامین می شود و در فصل تابستان به لحاظ افزایش مصرف و حضور گردشگران، یک حلقه چاه نیز اجاره و به شبکه توزیع آب لوندویل متصل می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: آب چاه به تصفیه خانه نیاز ندارد اما برای تضمین سلامت و کیفیت آب شهر لوندویل، از فیلتر استفاده می کنیم و ماسه دهی چاه ها که گاه در شبکه توزیع مشاهده می شود، دلیل بر آلودگی آب نیست.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا بر مصرف بهینه و مدیریت مصارف آب با خودداری از شستشوی حیاط، ماشین، فرش و آبیاری مزارع تاکید کرد و سرانه مصرف روزانه آب را در جهان ۱۲۰ لیتر، در ایران ۱۵۰ و در آستارا ۱۸۰ لیتر اعلام کرد.

ملکی نژاد افزود: تفاوت قابل توجه سرانه مصرف آب در آستارا با ایران و جهان، ضرورت صرفه جویی و بازنگری در مصارف شهروندان را مشخص می کند و با توجه به گردشگرپذیر بودن آستارا، مصرف بهینه برای جلوگیری از افت فشار شبکه توزیع ضروری است.

او هزینه تولید هر لیتر آب را ۱۰ هزار ریال، بهای فروش آن را در شهر چهار هزار ریال و تعداد مشترکان شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا را ۳۳ هزار مشترک اعلام کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش مرکزی و لوندویل و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۲۴

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان گیلان ایران و جهان شرکت آب و فاضلاب صرفه جویی فرش قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده

افرادی که روزانه کافئین بالایی دریافت می‌کنند، به مرور زمان بیشتر به اثرات آن عادت می‌کنند، به عبارتی مصرف کافئین به‌جای فایده، بیشتر به بدنشان ضرر می‌رساند.

به گزارش خبرآنلاین، درک اینکه به کافئین معتاد هستید، احساس خوبی نیست، اما مانند هر اعتیاد دیگری لازم است این اعتیاد کم‌خطر نیز درمان شود. نکته مهم در طول دوره ترک این است که همواره اثرات منفی کافئین را به خود متذکر شوید.

۱) با کاهش مصرف شروع کنید

برای این کار لازم است تعداد فنجان‌های قهوه‌ای که در طول روز می‌نوشید را مشخص کنید و سعی کنید هر روز یک فنجان از آن کم کنید. اوایل شاید سخت به نظر برسد، اما بدانید با استمرار در این عمل ساده می‌توانید از آسیب‌های ناشی از اعتیاد به کافئین پیشگیری کنید.

۲) یک جایزه برای خودتان در نظر بگیرید

ترک کافئین را به عنوان یک هدف مهم در نظر بگیرید و پاداشی برای آن مقرر کنید و در طی این دوره به این فکر کنید که با موفقیت در ترک این اعتیاد، یک جایزه در انتظار شماست. این کار به شما کمک می‌کند تا با حفظ روحیه و کسب انگیزه، به قول خود پایبند باشید.

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده