Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از تلاش آمریکا برای همراه کردن همپیمانان خود برای مشارکت در ائتلاف خودخوانده امنیت در خلیج فارس و عدم همراهی کامل متحدان، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا اعلام کرد این کشور یک فروند هواپیمای شناسایی P-8A به مدت فقط یک ماه (پیش از پایان سال 2019) و استقرار یک ناوچه از ابتدای سال 2020 به مدت 6 ماه اعزام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد این اعلام استرالیا بیشتر امری ظاهری باشد چرا که آمریکا در منطقه چندین برابر موارد مذکور هواپیمای شناسایی و تجهیزات دریایی دارد.

علاوه بر این نخست وزیر استرالیا همچنین گفته است کمک این کشور به ائتلاف خودخوانده آمریکا "دامنه و زمان" محدود خواهد داشت.

چندین متحد آمریکا از جمله نیوزیلند، ژاپن و کره جنوبی با این طرح مخالفت کرده یا دستکم مانند لهستان پاسخ شفافی به درخواست ایالات متحده نداده‌اند.

تاکنون از کشورهای منطقه فقط بحرین اعلام کرده آماده است در طرح آمریکا مشارکت کند و از اروپا نیز انگلیس این وعده را داده است. آلمان شدیدا مخالف ائتلاف خودخوانده آمریکاست و آن را بستری برای تنش و درگیری بیشتر می‌داند.

مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد عصر سه شنبه حفظ امنیت خلیج فارس را وظیفه کشورهای ساحلی آن دانست و گفت: دخالت نیروهای خارجی در این آبراه راهبردی، بی‌ثبات کننده و ناپذیرفتنی است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: دخالت نیروهای خارجی در این آبراه راهبردی، به هر بهانه‌ای که باشد، بی‌ثبات کننده و در نتیجه غیرقابل قبول است. هر تلاشی برای ایجاد ائتلاف‌های تصنعی برای امنیت ناوبری در این منطقه با شکست روبرو خواهد شد.

تخت روانچی اظهار کرد: ما معتقدیم کشورهای ساحلی مسئولیت امنیت خلیج فارس را بر عهده دارند. این پایه ابتکار ما برای ایجاد مجمع گفتگوهای منطقه‌ای است که در راستای بند 8 قطعنامه 598 می باشد. برای تحقق چنین هدف بزرگی، ما به رایزنی با برادران‌مان در منطقه ادامه خواهیم داد.

310 310

کد خبر 1291660

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تنگه هرمز خلیج فارس استرالیا باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم محمدجواد ظریف باشگاه استقلال سوئد روسیه ایران و آمریکا خودرو مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن

رسانه‌های یمن از تجاوز نیروهای آمریکا یی و انگلیسی به مناطقی در غرب یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «المسیرة»، هواپیماهای جنگی آمریکا و انگلیس منطقه «رأس عیسی» در بخش الصلیف واقع در استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

هنوز جزییات این حمله مخابره نشده است اما روزنامه الاخبار لبنان امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که آمریکا در حال آماده شدن برای تجاوز هوایی گسترده به یمن به منظور پشتیبانی از حمله زمینی گروه‌های وابسته به امارات متحده عربی در چند جبهه است.

بر اساس این گزارش، تحرکات در جبهه‌های میدانی در استان‌هایی مانند تعز و لحج و تحرکات رصد شده آمریکایی‌ها در منطقه در ۴۸ ساعت گذشته، همگی نشان از آمادگی آمریکا برای تجاوز گسترده نظامی به خاک یمن با مشارکت کشورهای عربی دارد.

در همین ارتباط شورای عالی سیاسی یمن امروز (سه‌شنبه) بر موضع ثابت خود در خصوص ثبات و امنیت منطقه، دریای سرخ، دریای مکران، باب المندب و اقیانوس هند تأکید کرد و به آمریکا درباره هر گونه اقدام تنش‌آمیز علیه امنیت و ثبات یمن هشدار داد.

دیگر خبرها

  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم