Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارگردان «بنیامین» گفت: یک روایت تک‌خطی از واقعیت زمینه ساز شکل‌گیری پروژه «بنیامین» شد و مابقی آن حاصل تخیلی است که درباره آن زمان داشته‌ایم. تاریخ انتشار: 10:47 - 30 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۳۱۷۹

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، نشست رسانه‌ای انیمیشن سینمایی «بنیامین» با حضور محسن عنایتی (کارگردان)، مصطفی حسن‌آبادی (تهیه‌کننده) و جعفر گودرزی (منتقد)، شامگاه سه شنبه 29 مرداد در پردیس سینمایی ساحل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست جعفر گودرزی درباره سینمای انیمیشن ایران گفت: سینمای انیمیشن ما مدت زیادی نیست که آغاز شده است و مانند سینمای کودک بازه‌های زمانی متفاوتی را تجربه کرده و فراز و فرودهای بسیاری داشته است. اما در سال‌های اخیر شاهد ایجاد حرکتی تازه و ایجاد مسیری تازه در این حوزه هستیم.

سپس محسن عنایتی در پاسخ به اینکه بازه پیش تولید این انیمیشن به چه علت شش ماه به طول انجامید گفت: پیش تولید بیشتر صرف نگارش فیلمنامه و آماده سازی مراحل فنی شد و ما به دلیل کمبود بودجه، بسیاری از مراحل را حذف کردیم و بلافاصله پس از اتمام فیلمنامه به سراغ تولید رفتیم.

مصطفی حسن‌آبادی هم درباره هزینه‌ای که صرف ساخت این انیمیشن شده است، توضیح داد: ما برای انیمیشن همچنان هزینه می‌کنیم، از جمله تبلیغات برای اکران عمومی و … اما تا به امروز حدود سه میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.

عنایتی درباره آنچه این انیمیشن از آن برگرفته شده است، گفت: یک روایت تک خطی از واقعیت زمینه ساز شکل‌گیری پروژه «بنیامین» شد و مابقی آن حاصل تخیلی است که درباره آن زمان داشته‌ایم.

وی درباره رده سنی مخاطبان این انیمیشن، توضیح داد: ما از همان ابتدای آغاز پروسه ساخت این فیلم، رده سنی خاصی مدنظرمان نبود. چون الان استودیوهای هالیوودی که فیلم می‌سازند هم رده سنی را طوری قرار می‌دهند که از کودکان تا کهنسالان را در بر بگیرد. ما همانطور که گفتم در پروسه تولید به دلیل کمبود بودجه و امکانات برخی از مراحل را کنار گذاشتیم اما در حوزه انیمیشن ما شاهد آغاز ساخت آثاری هستیم که شروع می‌شوند اما به پایان نمی‌رسند ولی ما پروژه «بنیامین» را با تمام مشکلات به پایان رساندیم.

این کارگردان ادامه داد: نبود امکانات باعث شد که ما همزمان با بازنویسی فیلمنامه تولید را آغاز کنیم، حتی از استوری‌برد هم استفاده نکردیم و با این وجود توانستیم ریتم را حفظ کنیم.

عنایتی در پاسخ به تعداد عواملی که در پروسه ساخت «بنیامین» درگیر بودند هم بیان کرد: حدود 15 نفر در پروسه ساخت این انیمیشن دخیل بودند و ما به دلیل بالا بودن دستمزدها و همچنین محدودیت افراد متخصص نتوانستیم از نیروهای بیشتری استفاده کنیم.

کارگردان «بنیامین» در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل وجود صحنه‌های خشونت از حضور کارشناسان در پروسه تولید بهره برده است یا خیر، اثر توضیح داد: سفارش دهندگان پروژه امکان حضور کارشناسان مذهبی، روانشناسی و … را برای پروژه فراهم کرده بودند، ما تمایل نداشتیم برخی از صحنه‌ها در نسخه نهایی باشد اما سفارش دهنده کار موافقت نکردند.

حسن آبادی هم درباره وضعیت نسخه نهایی این فیلم برای اکران، بیان کرد: ما برای اکران صحنه‌هایی که خشونت نابه جایی دارد را حذف خواهیم کرد. مجوزهای لازمه برای نمایش عمومی را دریافت کردیم و اگر بنا را بر اکران منصفانه و عادلانه بگذاریم به زودی شاهد اکران «بنیامین» خواهیم بود.

وی همچنین درباره کیفیت ساخت این انیمیشن، نظر خود اینطور گفت: «بنیامین» اولین محصول گروه ما بوده است، انیمیشن تلفیق هنر و دانش است و ما هر چه از هنرمندان خوبی بهره مند بودیم اما دانش لازم را که به واسطه تجربه به دست می‌آید را نداشتیم. بدی انیمیشن در ایران این است که هر اثری با نمونه‌های خارجی مقایسه می شود که مقایسه درستی نیست.

این تهیه کننده درباره سرمایه گذاران انیمیشن «بنیامین» نیز تاکید کرد: بخشی از سرمایه‌گذاری توسط افراد شخصی انجام شد و بخشی هم توسط گروه انجام شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پردیس سینمایی ساحل جعفر گودرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»

معاون آموزش و مشارکت‌‎های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فیلم سینمایی زندگی شهید محیط زیست، «هوشنگ نصیری» در راستای ترویج فرهنگ ایثار، میهن‌دوستی و توجه به محیط‌زیست تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، نورالله مرادی اظهار کرد: زندگی شهید هوشنگ نصیری با هدف اشاعه فرهنگ شهادت و توجه به مقوله محیط زیست در قالب یک فیلم ساخته خواهد شد.

وی افزود: این فیلم سینمایی با همکاری معاونت استان‌های سازمان صداوسیما، مرکز صداوسیمای استان خوزستان و اداره کل محیط‌زیست استان خوزستان و با راهبری معاونت آموزش و مشارکت‎‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‎ زیست ساخته خواهد شد.

معاون آموزش و مشارکت‌‎های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: شهید نصیری از اولین شهدای محیط زیست در جنگ تحمیلی هستند که با توجه به ویژگی های فردی و اخلاقی نیازمند توجه ویژه به‌عنوان الگوی فرهنگی و محیط زیستی بودند.

مرادی با اشاره به اهدای یک جلد کلام‌الله مجید به خانواده شهید محیط‎ زیست، هوشنگ نصیری توسط مقام معظم رهبری تأکید کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نشانه تکریم و احترام به شهدای محیط زیست، سال گذشته در کنگره بزرگداشت شهدای محیط‌زیست در اهواز یک جلد مصحف شریف را به خانواده این شهید بزرگوار اهدا کردند که توجه جدی افکار عمومی و رسانه‌ها را به خود جلب کرد و این امر باعث شد تا ایده اولیه تهیه این فیلم در معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی ایجاد شود.

وی تهیه فیلم، مستند، کتاب و سایر محصولات فرهنگی از زندگی شهدای محیط‌بان را از راهبردهای اصلی معاونت آموزش و مشارکت‎های مردمی در سازمان حفاظت محیط‌زیست دانست و اضافه کرد: شهدای محیط‌‎بان در خط مقدم ترویج فرهنگ ایثار و وطن دوستی قرار دارند و ما باید به‎ عنوان متولیان حوزه فرهنگ و آموزش در انعکاس سبک زندگی، باورها و تلاش‌های این عزیزان در حفاظت از محیط‌زیست کشور تلاش بیشتری داشته باشیم.

معاون آموزش و مشارکت‌‎های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه بودجه این فیلم سینمایی مستند توسط سازمان حفاظت محیط زیست تأمین خواهد شد، گفت: در تهیه این فیلم از عوامل درجه یک و حرفه‌ای سینمای کشور استفاده خواهد شد تا تأثیرگذاری و ماندگاری این مجموعه سینمایی در اذهان عمومی جدی و عمیق باشد.

کد خبر 749130

دیگر خبرها

  • بهروز افخمی و خاطرات یک بازپرس دادگستری
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد