Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:07:01 GMT

‌در مورد بازسازی غدیر باید فرهنگ سازی شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۶۴۹۹

‌در مورد بازسازی غدیر باید فرهنگ سازی شود

‌جشن بزرگ عید غدیر با حضور پرشور مسئولان و مردم ولایتمدار ورامین همزمان با این عید بزرگ شیعیان در مصلی صاحب الزمان(عج) برگزار شد.

‌‌به گزارش ایسنا‌، آیین ویژه دهه امامت و ولایت و جشن غدیر خم که از عید قربان آغاز شده بود، روز گذشته همزمان با عید غدیرخم‌، باشکوه بیشتر در مصلی صاحب الزمان(عج) شهرستان ورامین برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آیین معنوی و نورانی امام جمعه شهرستان به بیان نکاتی از واقعه غدیر و اهمیت آن ‎پرداخت و مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) پیرامون این واقعه و وصف امیرمومنان حضرت علی (ع) که در چنین روزی به جانشینی رسول خدا(ص) منصوب شدند، مدیحه سرایی کردند.


حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین در حاشیه این آیین معنوی در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: رسول خدا (ص) فرموده اند که علی(ع) با قرآن و قرآن با علی (ع) است و این دو همواره کنار هم خواهند بود و هرگز از هم جدا نمی شوند.

وی افزود: از آنجایی که غدیر واقعه تاریخی است که بیانگر ادامه رسالت پیامبر اکرم (ص) میباشد پس وظیفه همه ما مسلمانان است که ارزش و جایگاه ویژه ای را برای این عید قرار بدهیم و به بهترین نحو آن را برای نسل جوان معرفی کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: ما شیعیان معتقدیم که لازم است مدیر و رهبر جامعه از طرف خدا معین شود و این گونه هم است و غدیر می‌خواهد بگوید‌، وقتی پیامبر(ص) در روز غدیر حضرت علی(ع) را به عنوان ولیّ معرفی کردند، فرمودند: دین شما با پذیرش ولایت کامل می شود، لذا باید کاری کرد بازسازی غدیر در متن جامعه آمده و فرهنگ سازی شود تا شاهد برکات بیشتر آن باشیم.

حجت الاسلام محمودی بیان کرد: هرسال که این مراسم برگزار می‌شود، باید عده‌ای اندیشه‌ورز حضور پیدا کنند و جوانب مختلف کار را بررسی و نقاط ضعف را برطرف کنند و بر کیفیت کار بی افزایند و البته باید دانست بازسازی واقعه غدیر موجب آشنا شدن و معرفت پیدا کردن هرچه بیشتر مردم نسبت به آن شده، از سوی دیگر موجب خشم دشمنان و منافقان می‌ شود.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین با تاکید بر اینکه با هجمه های کنونی و آسیب های فرهنگی که در حال حاضر وجود دارد، زنده نگه داشتن ‌این آیین های باشکوه اسلامی هر چه بیشتر در حفظ و رشد و تعالی و پیشرفت فرهنگ دینی و اسلامی جامعه کمک می کند، اظهار کرد: با برپایی این مراسم‌ها ‌می توانیم جوانان و نوجوانان را با وقایع بیشتر آشنا کنیم و این فرهنگ زیبا و صحیح و اصل ولایت پذیری را بیش از پیش اشاعه دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عيد غدير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران، گفت: مردم شهرستان اسلامشهر در امر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات رتبه برتر استان تهران را کسب کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر شامگاه چهارشنبه با حضور جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران و فرماندار و مسئولان اسلامشهری در دفتر فرماندار شهرستان برگزار شد.

مسعود اسماعیل بیگی در این جلسه با قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های فرماندار و اعضای ستاد شهرستان، اظهار داشت: اسلامشهر و یکی دیگر از شهرستان‌های استان، سال گذشته بیشترین نذورات را در امر بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند که قابل تقدیر است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران با بیان اینکه موسس ستاد بازسازی عتبات عالیات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و با همت این شهید والامقام اقدامات بسیاری توسط این ستاد در سال‌های گذشته صورت گرفته بیان کرد: در حال حاضر توسعه حرم حضرت سیدالشهدا(ع) در حال انجام است و مردم می‌توانند در این پروژه مشارکت داشته باشند. 

حسین حبیبی‌، فرماندار شهرستان اسلامشهر هم در این جلسه، گفت: با تلاش‌های رئیس و اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر و مشارکت اقشار مختلف مردم و خیرین شهرستان، سال گذشته تعهدی که برای کمک به ساخت صحن عقیله بنی هاشم(س) در کربلای معلی تعیین شده بود، به طور کامل محقق شد.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه امکان مشارکت مردم در این امر مقدس، افزود: مردم اسلامشهر دلباخته و شیفته اهل بیت علیهم السلام هستند و بحمدالله سال گذشته با اقدامات تبلیغی خوبی که در قالب پویش «دعوت به بهشت» صورت گرفت، شاهد مشارکت قابل توجه مردم در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات بودیم و امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

 در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام سراقی، رئیس ستاد بازسازی اسلامشهر به ارائه گزارشی از اقدامات این ستاد در سال گذشته جهت جمع‌آوری نذورات مردم شهرستان پرداخت. 

افزایش 32 درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته

به گزارش تسنیم، مردم اسلامشهر برای مشارکت در عمل کوثرانه و صدقه فوق جاریه بازسازی عتبات عالیات مقدسه و صحن عقیله بنی هاشم (ع) و همراهی با پویش بزرگ دعوت به بهشت، می‌توانند مبالغ نذورات خود را به شماره حساب 011692374009 و یا شماره کارت 6037997599682441 بانک ملی به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر واریز کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • آیین واگذاری «استقلال» و «پرسپولیس» آغاز شد
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود