Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در مراسم اختتامیه جشنواره آش و غذا‌های سنتی نیر گفت: با توجه به شتاب گردشگری در اردبیل، اقتصاد گردشگری اردبیل متحول می‌شود.

او با تاکید به اینکه رونق گردشگری اردبیل منوط به تقویت تاسیسات و تعریف رویداد‌ها است، تصریح کرد: با تعریف رویداد‌های مختلف توانستیم جاذبه‌های استان را به صورت گسترده معرفی کنیم که از جمله تعریف جشنواره‌ها در طول سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: از سویی زمینه سرمایه گذاری آسان با کاهش بروکراسی اداری تسهیل شده تا تاسیسات گردشگری تقویت شده و ماندگاری مسافران افزایش یابد.

فلاحی با بیان اینکه شعار اردبیل ۱۴۰۰، بر قله گردشگری ایران با جدیت دنبال می‌شود، اضافه کرد: اردبیل ارزان‌ترین و زیباترین مقصد سفر در کشور است.

همچنین نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی رونق گردشگری را یکی از ضرورت‌های توسعه اقتصادی استان اردبیل دانست.

محمد فیضی با تاکید به اینکه برای رونق گردشگری باید تمامی نهاد‌ها یاریگر و پشتیبان همدیگر باشند، تصریح کرد: برگزاری رویداد‌های گردشگری کمک موثری برای صیانت از فرهنگ مناطق است و از سویی می‌تواند معرف جاذبه‌ها باشد.

او با تقدیر از اقدامات صورت گرفته جهت توسعه گردشگری استان گفت: تداوم فعالیت‌هایی از این دست می‌تواند ثمرات قابل توجهی در توسعه فرهنگی و نشاط آفرینی و معرفی توانمندی مناطق به دنبال داشته باشد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره مسابقه قهرمانی تیراندازی سنتی جام استاد پاشایی برگزار و از تیراندازان برگزیده تجلیل شد. در عین حال بعد از داوری غذا‌های طبخ شده غرفه‌های جشنواره، آشپزان برتر نیز تجلیل شدند.

انتهای پیام/ح

اقتصاد گردشگری اردبیل متحول می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر

سیدحامد عاملی در جلسه هماهنگی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر با حضور سرمایه‌گذار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، گفت: با هماهنگی ادارات مرتبط و با اقدامات انجام یافته از سوی سرمایه‌گذار، پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر تا آخر اردیبهشت ماه کلنگ‌زنی می‌شود.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان اقدامات لازم را طی دو هفته آینده انجام می‌دهند تا مانعی برای شروع عملیات اجرایی پروژه وجود نداشته باشد و سرمایه‌گذار طرح نیز آماده آغاز عملیات اجرایی است.

استاندار اردبیل تاکید کرد: شهرستان مشگین‌شهر ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و احداث پروژه‌های پیشران در این منطقه می‌تواند به رونق گردشگری و اقتصادی استان منجر شود که مجموعه مدیریتی استان نیز از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری انجام می‌شود و در همین راستا موافقت اصولی پروژه هتل پنج ستاره ملل صادر شده و سایر اقدامات لازم نیز انجام می‌شود.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: این پروژه در منطقه روستای وله‌زیر شهرستان مشگین‌شهر قرار دارد و سرمایه‌گذار پروژه علاوه بر هتل پنج ستاره در قالب طرح توسعه، مجموعه‌های گردشگری سلامت و سایر طرح‌های گردشگری را نیز در دستور کار دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم