Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@08:58:01 GMT

جنگل‌های آمازون با شدتی بی‌سابقه می‌سوزند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۶۸۷۲

جنگل‌های آمازون با شدتی بی‌سابقه می‌سوزند

کارشناسان برزیلی نسبت به افزایش موارد آتش‌سوزی‌های جنگلی در آمازون هشدار دادند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام مرکز تحقیقات فضایی برزیل در سال جاری آتش‌سوزی‌های جنگلی در جنگل‌های استوایی آمازون به رکورد بالایی رسیده و تاکنون ۷۲ هزار و ۸۴۳ مورد حریق شناسایی شده‌ است.

کارشناسان با بیان اینکه در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال ۲۰۱۸ افزایش ۸۳ درصدی در آتش‌سوزی‌های جنگلی داشته‌ایم، اظهار داشتند: تصاویر ماهواره‌ای حاکی از ۹۵۰۷ مورد آتش‌سوزی جنگلی جدید از روز پنج‌شنبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر این آتش‌سوزی‌ها در منطقه آمازون گزارش شده که زیستگاه بزرگترین جنگل‌های استوایی جهان است و برای مقابله با گرمای جهانی ضروری هستند.

به گزارش اسکای نیوز، موارد آتش‌سوزی‌های جنگلی با روی کار آمدن «ژائیر بولسونارو» رئیس‌ جمهوری محافظه‌کار برزیل افزایش یافته‌ است. او با نادیده گرفتن نگرانی‌های بین المللی نسبت به گسترش جنگل‌زدایی اظهار داشته‌ است که منطقه آمازون را برای کشاورزی و معدن‌کاری آماده خواهد کرد.

انتهای پیام   

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگل آمازون آتش سوزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی به ابعاد هولناکی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اشاره کردند.

کارشناسان سازمان ملل متحد اعلام کردند: روی پیکرهایی که در گورهای دسته‌جمعی دو بیمارستان ناصر و شفا در برهه اخیر پیدا شدند، علائم شکنجه پدیدار شده است. همچنین برخی موارد احتمالیِ زنده‌به‌گورشدن افراد نیز دیده شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: نسبت به گزارش‌های پیاپی از تعرض جنسی و خشونت علیه زنان، دختران و بانوان اسیر نزد نیروهای اسرائیلی ابراز انزجار می‌کنیم.

کارشناسان سازمان ملل متحد بیان کردند: کابینه اسرائیل در موارد پیاپی در اجرای تحقیقات مستقل، سالم و کارآمد در خصوص جنایت‌های اعلام‌شده ناکام بوده و شکست خورده است.

در ادامه این گزارش ذکر شده است: ما نسبت به هدف قراردادن زنان از سوی اسرائیل با چنین حملات وحشیانه، کورکورانه و نامتناسبی، احساس وحشت می‌کنیم.

این کارشناسان تاکید کردند: روزانه بیش از ۱۸۳ زن بدون هرگونه ماده مُسَکنی زایمان می‌کنند. این در حالی است که صدها نوزاد نیز به دلیل کمبود برق برای راه‌اندازی دستگاه انکوباتور نوزاد (دستگاه نگهداری از نوزادان نارس) جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 6098694

دیگر خبرها

  • کشف یک گور دسته‌جمعی جدید حاوی ده‌ها شهید فلسطینی+فیلم
  • خشم بینندگان از صدا و تصویر بازی دورتموند-پی‌اس‌جی
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد