Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@02:30:15 GMT

زن جوان به 3 بیمار زندگی بخشید

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۷۰۰۱

زن جوان به 3 بیمار زندگی بخشید

زن ایرانی که پس از ازدواج به افغانستان رفته بود وقتی متوجه بیماری خود شد به کشور برگشت و پس از اینکه دچار مرگ مغزی شد، به 3 هموطنش زندگی بخشید.

مرجان همایونی- خبرنگار 

به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، برادر طیبه در تشریح ماجرای مرگ خواهرش گفت: «پدرم فکرمی کند که اعضای بدن خواهرم را فروخته‌ام. فقط خدا می‌داند که هیچ پولی در کار نبود، خواهرم مرگ مغزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکان هم از بازگشت او ناامید شدند ما با این کار جان چند نفر را نجات دادیم. کاش همه می‌دانستند که خانواده‌های اهدا‌کننده عضو، پولی دریافت نمی‌کنند. پدرم از من ناراضی است. او می‌گوید که من اعضای بدن خواهرم را فروخته ام.»
حسین در ادامه گفت: چند سال قبل طیبه به خواستگار افغانستانی‌اش پاسخ مثبت داد و با او به افغانستان رفت. در مدت 10 سالی که خواهرم در افغانستان بود زیاد از او خبری نداشتیم، تا اینکه 12 روز قبل از مرگش به همراه همسر و دو بچه‌اش به خانه پدرم در شاهرود آمد. سردردهای خواهرم در افغانستان شروع شده بود، هر روز هم بیشتر می‌شد. پزشکان آنجا نتوانسته بودند علت اصلی سردردهای خواهرم را تشخیص بدهند و آنها به ناچار برای درمان به ایران برگشتند. خواهرم خیلی ضعیف شده بود و حال و روز خوبی نداشت. دکترها گفتند تومور دارد. خواهرم تحت عمل جراحی قرار گرفت اما چند روز بعد دچار مرگ مغزی شد.

---


او ادامه داد: پدرم مخالف اهدای عضو بود. در بیمارستان گفتند یا باید رضایت پدرم باشد یا رضایت شوهرش. به همین دلیل به سراغ شوهر خواهرم رفتم و از او خواستم که به اهدای عضو رضایت بدهد. او هم قبول کرد و خواهرم از شاهرود به بیمارستان سینا تهران منتقل شد و اعضای بدنش را اهدا کردند. اما پدرم با من قهر کرده و می‌گوید تو اعضای بدن خواهرت را فروخته‌ای. باور نمی‌کند که هیچ پولی دریافت نکرده ام.
دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا دراین باره می‌گوید: با اعلام رضایت خانواده، ظهر روز 22 مرداد پزشکان متخصص دو کلیه و کبد زن جوان را به سه بیمار نیازمند پیوند زدند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۷۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی روشن بعدازظهر پنج‌شنبه در بازدید سرزده از بیمارستان توحید، و سایر بخش‌های این بیمارستان، ضمن عیادت از بیماران و بررسی مشکلات آنها از بخش‌های جراحی، قلب، دیالیز و اورژانس بازدید و در جریان آخرین وضعیت و مشکلات بیماران قرار گرفت.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری ضمن احصاء برخی ایرادات و کمبودها در ارائه خدمات به بیماران، بر ضرورت چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات مذکور نکاتی را یادآوری و تاکید کرد: جلب رضایت مردم و توجه به مطالبات آنان، اساس کار مسؤولان استان است.

وی به مسؤولان بیمارستان تاکید کرد؛ اولویت‌های بیمارستان در راستای حفظ سلامت، رفاه و آرامش بیماران را اولویت بدانند.

روشن همچنین در این بازدید ضمن دیدار با کارکنان بیمارستان در جریان مطالبات آنان در خصوص نحوه پرداخت حقوق و مزایای آنان قرار گرفت.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان یادآور شد: بازدید سرزده از تمامی ادارات و سازمان‌های دولتی و خدمات‌رسان استان در راستای اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی از شورای امنیت کشور برای رصد نارضایتی‌های عمومی استان و برنامه‌ریزی و تدبیر برای پیشگیری از تشدید نارضایتی‌ها و رفع مشکلات موجود بوده و این روند در سال‌جاری به‌طور جدی در دستور کار خواهد بود.

این بازدید در راستای رصد نارضایتی‌های عمومی استان و چاره‌اندیشی برای رفع برخی نواقص و مشکلات احتمالی در دستگاه‌های اجرایی استان به منظور جلب رضایتمندی شهروندان و خدمات رسانی بهتر به آنان صورت گرفته است‌.

کد خبر 6095190

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • دانش‌آموز دختر در لالی به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • دستگیری ۲ خواهر قاتل پدر در تهران
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد