Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@02:20:15 GMT

دهکده گردشگری اولویت برنامه‌های شهر بنک است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۷۳۱۹

دهکده گردشگری اولویت برنامه‌های شهر بنک است

شهردار بنک گفت: از سرمایه‌گذاران استقبال و با آنها همکاری می‌کنیم، ولی متأسفانه در شهر بنک سرمایه‌گذاری به خوبی انجام نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس،حجت ریحانی‌نیا پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: شفاف‌سازی از وظایف اصلی ما است و مردم حق دارند از عملکرد شهرداری و شورا مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداربنک افزود: خوشبختانه با همکاری شورا در سال گذشته هزینه‌های جاری کاهش و هزینه‌های عمرانی افزایش دادیم که در قانون شهرداری‌ها این یک علمکرد مثبت است.

افزایش جمعیت در شهربنک و نبود ادارات مختلف در این شهر

ریحانی‌نیا افزود: با توجه به افزایش جمعیت در شهربنک و نبود ادارات مختلف در این شهر باعث شده که کارها و فشارهای بیشتری بر شهرداری وارد شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در زمینه‌های مختلف گفت: در بحث آموزشی، نخبه‌پروری، تقویت بنیه علمی و … که خارج از وظایف شهرداری است، تلاش‌های زیادی کردیم تا بتوانیم نیروی انسانی خوبی برای این شهر پرورش دهیم.

شهردار بنک از اجرای برنامه راهبردی عملیاتی برای این شهر خبر داد و بیان کرد: برای اولین بار برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله در شهرداری و شورای اسلامی شهربنک تنظیم شده است که این برنامه با هدف توسعه و پیشرفت شهری که در آن از نظرات و ایده‌های مردم، جوانان و نوجوانان و… استفاده می‌شود.

افزایش ۵۰ درصدی فضای سبز شهر بنک

وی خاطرنشان کرد: نسبت به دو سال گذشته فضای سبز شهر ۵۰ درصد افزایش داشته و سعی کرده‌ایم از گونه‌های مختلف بومی در این فضا استفاده کنیم.

ریحانی‌نیا ادامه داد: شهر بنک فضای مناسبی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی ندارد، با تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری این شهر می‌توان این کمبود مکان را رفع کرد.

وی با بیان اینکه  شهر بنک در حال تبدیل شدن به یک شهر خوابگاهی است، افزود: متأسفانه در چند سال اخیر تمام خدمات از طرف شورا و شهرداری ارائه می‌شود اما با توجه به فاصله نزدیک با شهر کنگان اکثر مردم خرید و کارهای خود را مرکز شهرستان انجام می‌دهند که برای رفع این مشکل تصمیم گرفتیم با احداث میدان به مرکزیت شهربنک و همچنین خیابان بزرگ شاید در این روند تغییری ایجاد شود.

شهردار بنک اضافه کرد: در عوارض ملک‌های تجاری تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد، هزینه‌ها را کم کنیم تا مالکان تجاری و سرمایه‌گذاران بتوانند در این بلوار به خوبی سرمایه‌گذاری کنند.

دهکده گردشگری یکی از برنامه‌های اصلی شورا و شهرداری

وی با بیان اینکه دهکده گردشگری یکی از برنامه‌های اصلی شورا و شهرداری است، گفت: از سرمایه‌گذاران استقبال و با آنها همکاری می‌کنیم، ولی متأسفانه در شهر بنک سرمایه‌گذاری به خوبی انجام نشده است.

ریحانی‌نیا عنوان کرد: شهرداری یک سامان غیردولتی است و باید بتواند از پروژه‌هایی که اجرا می‌کند درآمدی داشته باشد که خوشبختانه در نوروز سال جاری برخی از هزینه‌های خرج شده جبران شد.

وی اظهار کرد: یکی از موفقیت‌های مسؤولین اطلاع‌رسانی است که متاسفانه درشهرستان ما عملکرد مسئولین به خوبی به اطلاع مردم رسانده نمی شود.

علی هوشیار با بیان اینکه  کمک‌هایی از طرف شهرداری و شورا به نهادهای مختلف شده است،گفت: از شهریور ماه ۹۶ تا تیرماه سال جاری به نهادهای مختلف در زمینه‌های فرهنگی، نظامی، مذهبی، ورزشی ، آموزشی و… بیش از ۲۲۰میلیون تومان کمک شده است.

معطلی در احداث سالن سرپوشیده بانوان

نائب رئیس شورا و کمیسون عمرانی شورای شهر بنک گفت: سالن سرپوشیده بانوان در دهه فجر۹۷کلنگ زنی شد که تا الان از شروع به کارشدن این پروژه خبری نشد که امیدواریم قول هایی که فرماندار داده‌اند عملیات اجرای این پروژه آغاز شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بنک نیز در این نشست به عملکرد فرهنگی شورا پرداخت و گفت: در هفته مقام معلم از ۲۰۷ معلم تقدیرشد.

وی ادامه داد: برگزاری همایش دوچرخه سواری، همکاری با مدارس جهت تقویت بنیه علمی، برنامه های انس با قرآن و… از برنامه‌های فرهنگی شورای شهر بنک در سال جاری است.

در پایان این نشست پس از تجلیل از خبرنگاران ، شهردار و برخی از اعضاء شورا به همراه خبرنگاران از چندپروژه عمرانی بازدید میدانی به عمل آوردند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!

آفتاب‌‌نیوز :

 مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز، ۴ نفر از کارکنان رسمی شهرداری که به عنوان قائم مقام ذی حساب معرفی شده‌اند بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه پایش مصوبات شورای شهر تهران امروز رونمایی می‌شود، گفت: قبلا هم بوده بود، ولی متوقف شد؛ پایش مصوبات کار جدیدی است و به سرانجام رسید.

به گفته چمران، کاشانی به عنوان خزانه‌دار شورا هم گزارش مالی را ارائه می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص مفقود شدن کارگر خدمات شهری در منطقه ۱۵، گفت: به دلیل بارندگی این کارگر در حال باز کردن نهر برای جلوگیری از سرریز شدن اب بود. حجم آب زیاده بود و وی را برده است، هنوز این فرد پیدا نشده و امیدواریم پیدا شود.

چمران گفت: در این مواقع باید با دقت و امنیت افراد وارد کانال شوند و تنها نباشند و برنامه ریزی کنند تا چنین حوادثی رخ ندهد.

وی در خصوص حصار کشی در پارک لاله و حواشی پیش آمده، گفت: هنوز مشخص نیست. چیزی که برداشت من است و طی پیگیری‌ها گفته‌اند بعد از جشن ماه رمضان احساس می‌شده که جا‌هایی برای این کار نیاز است، قرار نیست درختی قطع شود و ما هم این اجازه را نمی‌دهیم البته باید طرحی آورده شود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ساخت و ساز در بوستان‌ها، گفت: در دوره سوم شورا مصوبه‌ای تصویب شد که در بوستان‌های بالای یک هکتار می‌توانند خدمات مورد نیاز بوستان (مسجد و کتابخانه) را بسازد و حتی ساختمان اداری هم نمی‌توانند بسازند.

وی در خصوص قرارداد‌های سفربه چین، گفت: هر عضوی از شورا خواسته این قرارداد‌ها را در اختیارش گذاشته‌اند، قرارداد‌ها محرمانه است، چون مشکل امنیتی دارد (برای ما ندارد برای کشور دیگر دارد) و نباید منتشر شود و مشکلی در متن قرارداد نیست و زیر نظر متخصصین وزارت خارجه، بانک مرکزی و. بسته شد و نظیر این قرارداد قبلا هم بود مثل واگن‌ها که سال ۹۶ بسته شده است.

در جلسه امروز شورای شهر تهران محمد آخوندی گفت: هنوز جلسه‌ای برای تعیین تکلیف املاک واگذار شده شهرداری برگزار نشده و بنده در این خصوص دوبار تذکر دادم و اگر این‌بار نیز به نتیجه نرسد بنده از عضویت کمیته مورد نظر استعفا می‌دهم.

این عضو شورای شهر تهران به افتتاح یک مجموعه سوارکاری اشاره کرد و گفت: این مجموعه مدت‌ها بدون استفاده و مخروبه بود و این مجموعه در تهاتر املاک شهرداری با وزارت ورزش و جوانان، در اختیار قرار داده و راه اندازی شد.

آخوندی در ادامه گفت: باید مراقب فضاسازی‌های صورت گرفته در رسانه‌ها باشیم. یکی از وزرای سابق گفته که با مردم چه می‌کنید؟ در حالی‌که باید ۵۰۰ سال توضیح دهد که در گذشته با مردم چه کرده است. از غار خود بیرون آمدند و مدعی شده اند. درحالی که شهرداری خود حامی حفظ محیط زیست است.

در ادامه جلسه امروز شورا سوده نجفی به موضوع سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: ضمن تقدیر از فعالیت مثبت سرپرست این سازمان از شهردار تهران درخواست داریم نسبت به تعیین تکلیف جایگاه مدیرعامل سازمان اقدام کند.

نجفی همچنین به موضوع پارک لاله اشاره کرد و گفت: بخش قابل ملاحظه‌ای از پارک لاله به وسعت ۲۰۰۰ متر توسط شهرداری حصار کشی شده و قرار است در این بوستان یک فضای فرهنگی ساخته شود. وقتی گفته می‌شود ساخت و ساز بدون قطع درختان انجام می‌شود. سوال ما این است که در هر ۲ هزار متر هیچ درختی وجود ندارد؟ در این بوستان درختان ارزشمند و تنومندی وجود دارد. گویا دستور توقف ساخت و ساز در بوستان صادر شده و از شهردار تهران درخواست داریم نسبت به اطلاع رسانی دقیق اقدام کند و دستور دهد حصار‌هایی که دور این بوستان کشیده شده، برداشته شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • جنجال قرارداد میلیارد دلاری زاکانی با چینی‌ها در شورا
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد