Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:35:08 GMT

کهن آواهای تنبور بار دیگر در دالاهو طنین انداز می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۷۶۶۶

کهن آواهای تنبور بار دیگر در دالاهو طنین انداز می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ایده برگزاری این جشنواره توسط استاد «علی اکبر مرادی» از اهالی روستای بان زلان مطرح و اجرایی شد و با افتتاح خانه تنبور در این روستا که زادگاه استاد مرادی است وارد مرحله اجرا شد.

خانه تنبور روستای بان زلان همزمان با برگزاری اولین دوره جشنواره ملی کهن آواهای تنبور و موسیقی مناطق کُردنشین و با حضور چهره های مطرح موسیقی ایران و مسئولان استانی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختمان خانه تنبور ظرفیت ۲۵۰ نفر را دارد و گنجایش اسکان ۶۰ نفر نیز در آن امکان پذیر می باشد.

آغاز جشنواره سوم از ۳۱ مرداد 

موسس خانه تنبور دالاهو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به برگزاری جشنواره سوم اشاره کرد و گفت: سومین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی مناطق کٌُردنشین با حضور هنرمندانی از ۱۰ استان کشور روزهای ۳۱ مرداد و اول شهریور در خانه تنبور واقع در روستای بان زلان دالاهو برگزار می شود.

علی اکبر مرادی افزود: امسال ۳۹ گروه و ۱۷۸ تک نواز آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند که از این تعداد ۱۳ گروه و ۵۱ تک نواز به مرحله نهایی راه یافته اند.

به گفته او، هنرمندانی از استان های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، خراسان رضوی، لرستان، قزوین، مرکزی، کرمانشاه، همدان و البرز در این جشنواره حضور دارند. 

او یکی از بخش های اصلی این جشنواره را در ارتباط با تنبور دانست و گفت: نوازندگی تنبور، داشتن اطلاعات تخصصی و عمومی در ارتباط با آن جزء آیتم های بخش تنبورنوازی است.

به گفته مرادی، غیر از تنبورنوازی در این جشنواره مقام خوانی، شمشال زنی و نرمه نای نیز اجرا می شود.

چهره های برتر موسیقی دعوت شده اند

موسس خانه تنبور دالاهو در ادامه به دعوت چهره های موسیقی کشور به این جشنواره اشاره کرد و گفت: اساتید به نام موسیقی کشورمان از جمله استاد شهرام ناظری، کیهان کلهر، محمد علیزاده، پژمان حدادی و علی اکبر شکارچی به این جشنواره دعوت شده اند.

او داوران این جشنواره را علیرضا فیض بشی پور، ذی نوری، علی اکبر شکارچی، حیدر کاکی و علی اکبر مرادی معرفی کرد.

او مردم فرهنگ و موسیقی دوست منطقه را حامیان مالی این جشنواره اعلام کرد و افزود: هرکسی به وسع و توانایی خود به این جشنواره کمک مالی کرده و از محل این کمک ها جشنواره سوم را برگزار می کنیم.

او با اشاره به محدودیت اسکان در خانه تنبور، گفت: در این خانه ظرفیت اسکان حدود ۶۰ نفر را در چند اتاق داریم و از این رو نمی توانیم گروه های استان کرمانشاه را اسکان دهیم.

وی اظهار داشت: برای گروه هایی که از استان های دیگر دعوت شده اند اسکان در نظرگرفته ایم. 

روستای بان زلان سفلی با جمعیتی در حدود ۲۰۰ تن از توابع بخش گهواره در حدود ۱۰۰ کیلومتری غرب شهر کرمانشاه واقع شده است.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی دالاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  منصور کشاورزیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با تشریح ضرورت بهره گیری از توان و تخصص اصحاب رسانه در فعالیت‌های فرهنگی ترویج مصرف بهینه آب در جامعه گفت: در دومین جشنواره آب و رسانه استان سمنان ۱۵۰ اثر به دبیرخانه رسال شد که پس از داوری از صاحبان ۲۱ اثر برگزیده با اهداء جوایزی قدردانی شد.
مدیریت مصرف آب در خانه با تاکید بر نقش بانوان خانه دار، بحران خشکسالی و راهکار‌های مقابله با آن تامین آب پایدار – مدیریت مصرف، ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب، حفاظت و صیانت از منابع، بازچرخانی آب مزایا و محدودیت ها، اصلاح الگوی مصرف، نقش رسانه در حساس نمودن افکار عمومی در منابع آب سمنان فاضلاب، آب خاکستری فرصت‌ها و تهدید‌ها و استفاده از پساب در صنعت و کشاورزی از جمله محور‌های دومین جشنواره آب و رسانه در استان سمنان بود.
این جشنواره به همت شرکت آب و فاضلاب استان سمنان و با مشارکت استانداری سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، صدا و سیمای مرکز سمنان، شهرداری سمنان، خانه مطبوعات و انجمن خبرنگاران استان سمنان در بخش‌های خبر، گزارش، مصاحبه، عکس، موشن گراف، فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه ای، پادکست برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • طنین زنگ سلامت در مدارس دورود
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • طنین زنگ زمین پاک در شاهرود