Web Analytics Made Easy - Statcounter

خادمی با بیان اینکه احیای کارت سوخت در جلوگیری از قاچاقآن موثر است» گفت: فعلا تصمیمی برای افزایش قیمت سوخت گرفته نشده است.

«هدایت الله خادمی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد احیای کارت سوخت گفت: در حال حاضر در حدود یک میلیون لیتر بنزین روزانه در کشور قاچاق می شود که با احیای کارت سوخت امیدواریم جلوی قاچاق گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تجربه گذشته ما در استفاده از کارت سوخت تجربه موفقی بوده است. وقتی که واردات بنزین ما در پی افزایش مصرف،افزایش پیدا می کرد کارت سوخت ایجاد شد که با  این کار نظارت خوبی بر مصرف سوخت انجام شد و به نحوی مصرف کنترل شد.

 

وی بیان کرد: با کارت سوخت مصرف واقعی کشور مشخص شد و ما شرایط را به خوبی گذراندیم که تجربه خوبی هم بود. الان ما چیزی حدود صدمیلیون لیتر  بنزین در روز  مصرف داریم و همین مقدار بنزین هم تولید می کنیم و نیاز به سازوکاری برای نظارت بر این نحوه مصرف داریم.

 

خادمی تصریح کرد: به هر حال مجلس در بودجه 98 بحث احیای کارت سوخت را آورد و این اختیار را به دولت داد که کارت سوخت را احیا کند اما دولت چندان موافق این موضوع نبود و بر این نظربودند که احیای کارت سوخت در حال حاضر شفافیت ایجاد نمی کند و باعث سوء استفاده می شود اما در نهایت دولت به این نتیجه رسید که باید کارت سوخت را احیاء کند.

 

وی در مورد اینکه آیا احتمال دارد احیاء کارت سوخت باعث دونرخی شدن و سهمیه بندی بنزین نیز شود، گفت: فعلا محدودیتی برای دونرخی شدن و سهمیه بندی وجود ندارد اما همه چیز بستگی به شرایط آینده کشور دارد و اگر شرایط به گونه ای باشد که مشکلی برای سهمیه بندی و دونرخی وجود نداشته باشد حتما سهمیه بندی و دونرخی اعمال می شود.

 

نماینده مردم ایذه و باغملک در خانه ملت تصریح کرد: در حال حاضر هیچگونه تصمیمی برای سهمیه بندی و افزایش قیمت سوخت وجود ندارد اما ممکن است در آینده این اتفاق بیفتد و دولت سهمیه بندی را اعمال کند./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر غدیر عید غدیر خم سومین جشنواره طنین مسجد بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد جشنواره طنین مسجد اردبیل روزنامه جشنواره طنین خادمی کارت سوخت مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال قیمت برق افزایش نمی یابد

تین نیوز

مدیر عامل توانیر گفت: تعرفه کسانی که بیش از الگو مصرف کنند با قیمت برق تجدیدپذیر دریافت خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در سال جاری تعرفه برق افزایش نخواهد یافت، اظهار داشت: تعرفه ها امسال تغیبر نمی کند و کسانی که زیر الگومصرف دارند برق را با نرخ یارانه ای دریافت می کنند اما کسانی که بیش از میزان الگوی تعیین شده برای هر اقلیم مصرف داشته باشند تعرفه را با افزایش پلکانی دریافت خواهند کرد.

وی افزود: تعرفه کسانی که بیش از الگو مصرف کنند با قیمت برق تجدیدپذیر دریافت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: ۱.۵ میلیون مشترک باید نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند و در صورت عدم رعایت اخطار گرفته و یا با محدودیت مواجه خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد