Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:27:19 GMT

مرمت یک تابلو برای مبارزه با برده‌داری

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۸۱۸۷

مرمت یک تابلو برای مبارزه با برده‌داری

در راستای نزیک شدن به روز جهانی «لغو تجارت برده»، کارشناسان ترمیم آثار هنری،‌ مرمت تابلو نقاشی نادری از یک برده‌ی آفریقایی را برای به نمایش گذاشتن عموم در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز،‌ این تابلو نقاشی نادر سال ۲۰۱۸ توسط «موزه بین‌المللی برده‌داری» خریداری شد. این تابلوی نقاشی که «‌آیا من یک مرد و بردار شما ‌نیستم؟» نام دارد، تصویر یک برده را در حالی که به زنجیر کشیده شده و زانوزده به آسمان نگاه می‌کند،‌ به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نقاشی که در سال ۱۷۸۷ خلق شده است، بعدها ‌توسط «جوزایا وج‌وود» ـ سفالگر مشهور انگلیسی ـ برای کمپین‌های ضد برده‌داری مورد استفاده قرار گرفت و آن را به یکی از اولین نمادهای هنری تبدیل کرد که در راه اهداف سیاسی مورد استفاده قرار گرفت.

قرار است این تابلو نقاشی پس از مرمت، در شهر بندری لیورپول به نمایش گذاشته شود.

«لارا پای»‌، مدیر موزه‌ی ملی لیورپول در مصاحبه‌ای با رویترز بیان کرد:‌ «مراحل مرمت این تابلو نقاشی به صورت کاملا تخصصی صورت گرفته است و تیم مرمت در انجام کار خود بسیار موفق بوده‌اند. فکر نمی‌کنم کسی تاکنون این تابلو نقاش را با کیفیت کنونی دیده باشد.»

روز بیست وسوم هر سال از سوی یونسکو به عنوان روز یادبود لغو تجارت برده نام نهاده شده است.

بزرگ‌ترین تبعید تاریخی و اشغال سرزمین‌های یک قوم، به معاوضه میلیون‌ها برده آفریقایی در ازای سلاح و باروت توسط اروپایی‌ها باز می‌گردد. این سیاهان آفریقایی در جریان این عمل غیرانسانی از سرزمین‌های خود بیرون رانده شده و به نواحی اطراف اقیانوس اطلس و قاره‌ی آمریکا به عنوان برده رانده شدند.

در این رفتار وحشیانه، میلیون‌ها مرد، زن و کودک آفریقایی از خانه‌های خود تبعید شدند و در غیرانسانی‌ترین تجارت جهان بین قرن پانزدهم تا نوزدهم میلادی شرکت داده شدند.

افراد بسیاری در شرایط سخت این تجارت‌ها جان خود را از دست دادند و آنهایی که جان سالم به در بردند هم در مزارع شکر، تنباکو و پنبه مشغول به کار شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرمت آثار هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این نمایشگاه که در نگارخانه مجمتع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده است  تعدادی از آثار استاد علی حافظ نسب و جمعی از هنرجویانش به نمایش گذاشته شده است.

استاد حافظ نسب از استادان برجسته هنر طراحی و نقاشی آذربایجان غربی هدف از برپایی این نمایشگاه را پاسداشت مقام معلم دانست و افزود : در این نمایشگاه 80 اثر نقاشی و طراحی از آثار25  هنرجو و شاکردش و همچنین تعدادی از آثارخودش  به نمایش گذاشته شده است .

 40 اثر از این آثار سیاه قلم و بقیه رنگ روغن هستند که در سبک رئال خلق شده اند .

طبیعت زیبای آذربایجان غربی در فصول مختلف ، جان بخشی به اشیا ، وجلوه ای از چهره هنرمندان برجسته و مشاهیر علمی ایران و جهان از مهمترین مضامین این آثار است .

استاد علی حافظ نسب از استادان برجسته نقاشی و طراحی در آذربایجان غربی است که تاکنون توانسته در این رشته بیش از 30 نفر را تربیت کند، تعداد ی از ازتربیت یافتگان مکتب این استاد اکنون به شغل مقدس معلمی هنر مشغول هستند .

این نمایشگاه به مدت 4 روز صبح و عصر برای بازدید عموم علاقه مندان در نگارخانه مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی واقع در بلوار شیخ نوایی دایر است.

 

دیگر خبرها

  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • نصب تابلو‌ها و علائم ترافیکی در کمربندی نسیم شمال 
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک مرمت شد
  • مرمت سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم