Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@13:44:29 GMT

اساسنامه سازمان هواپیمایی کشوری تصویب شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۸۶۲۶

اساسنامه سازمان هواپیمایی کشوری تصویب شد

خبرگزاری میزان- هیئت وزیران در جلسه امروز اساسنامه سازمان هواپیمایی کشوری را تصویب کرد. این اساسنامه به‌ منظور ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی، ناوبری هوایی و فرودگاهی تهیه شده است. تاریخ انتشار: 12:47 - 30 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۳۲۴۱

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ هیئت وزیران در جلسه امروز چهارشنبه به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور، اساسنامه سازمان هواپیمایی کشوری را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اساسنامه به‌ منظور ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی، ناوبری هوایی و فرودگاهی تهیه و به تصویب ستاد آیین‌نامه ها، دستورالعمل ها و اسناد راهبردی نیز رسیده است.

بر اساس این اساسنامه، سیاست‌‌گذاری، برنامه‌ریزی و تنظیم مقررات در زمینه‌های فنی، اقتصادی، بازرگانی داخلی و بین‌المللی حمل و نقل هوایی کشور و همین طور ایمنی پروازها و بهبود کیفیت خدمات مسافر و بار و محمولات پستی و توسعه آن ها و اجرای تعهدات، مقررات، استانداردها، الزامات و توصیه‌های مقرر شده توسط سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) در کلیه امور هوانوردی کشوری و هم‌چنین، نظارت بر کلیه فعالیت های هواپیمایی کشوری از جمله مهمترین وظایف و اختیارات این سازمان است.

همچنین‌ در ادامه این جلسه،‌ تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی، تصویب شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی رئیس جمهور روحانی هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»

بعد از فرود یک هواپیمای اتیوپیایی در فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری در بیروت که روی آن عبارت «تل‌آویو» حک شده بود، سازمان هواپیمایی لبنان فورا شرکت صاحب این هواپیما را مجبور کرد تا عبارت مذکور را پاک کند و دیگر چنین موضوعی تکرار نشود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، صبح امروز سازمان هواپیمایی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هواپیمای اتیوپیآیی که عبارت «تل آویو» روی آن حک شده بود و متعلق به شرکت خطوط هوایی اتیوپی است در فرودگاه بین‌المللی «رفیق حریری» در بیروت به زمین نشست که این مسئله واکنش لبنان را به همراه داشت.

در بیانیه سازمان هواپیمایی لبنان آمده است که هنگام توقف هواپیما در جایگاه مخصوص آن در فرودگاه بیروت نیروهای حراست فرودگاه متوجه حک عبارت تل‌آویو روی بدنه این هواپیما شدند که خیلی کوچک حک شده بود و از مسافت دور نمی‌توانستیم آن را تشخیص دهیم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که لبنان از شرکت خطوط هوایی اتیوپی خواست تا در این زمینه توضیح دهد و مسئولان این شرکت اعلام کردند که آنها معمولا نام فرودگاهی که هواپیما برای اولین بار بعد از خرید در آن فرود می‌آید را روی هواپیما حک می‌کنند و همین مسئله درباره این هواپیما نیز صدق می‌کند و مسئولان شرکت قبل از پرواز هواپیما به سمت فرودگاه بیروت متوجه این موضوع نبودند.

بر اساس بیانیه سازمان هواپیمایی لبنان، طرف لبنانی از شرکت مذکور اتیوپی خواست تا بسیار سریع عبارت حک شده روی بدنه این هواپیما را قبل از برخواستن آن از فرودگاه بیروت پاک کند و شرکت مذکور نیز این درخواست را انجام داد و اقدام به پاک کردن عبارت تل‌آویو از روی بدنه هواپیما کرد.

سازمان هواپیمایی لبنان همچنین از شرکت مذکور اتیوپیایی خواست بررسی‌های بیشتری انجام دهد تا آرم یا عبارت‌های دیگری که مرتبط با رژیم صهیونیستی است بعد از این روی هواپیماهای این شرکت قبل از فرود آنها در فرودگاه بین المللی بیروت حک نشده باشد.

در ماه مه 2023، لبنان اعلام کرد که شرکت هواپیمایی TUS AIR قبرسی را از پرواز در حریم هوایی لبنان یا فرود در فرودگاه بین المللی این کشور منع کرده است، زیرا برخی از سهام آن متعلق به یک شرکت اسرائیلی است.

وزیر خارجه لبنان: اسرائیل نباید قدرت حزب الله را دست کم بگیردتاکید وزیر خارجه لبنان بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست