Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@05:44:44 GMT

خرید حمایتی گوجه فرنگی با نرخ مصوب ۱۱۵۰ تومان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۹۰۳۰

خرید حمایتی گوجه فرنگی با نرخ مصوب ۱۱۵۰ تومان آغاز شد

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی در سطح کشور کلید خورد و سازمان مرکزی تعاون روستایی محصول مزبور را از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۱۱۵۰ تومان خریداری می‌کند. ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ،  حسین شیرزاد با اشاره به مصوبه خرید کارگروه تصمیمات کمیته محصولات کشاورزی در خصوص خرید گوجه فرنگی حمایتی گفت : تصمیمات چهل و نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار که در تاریخ 20 مرداد برگزار شد بر این قرار است که سازمان تعاون روستایی کشور نسبت به اطلاع رسانی گسترده در خصوص خرید مازاد گوجه فرنگی تولید شده از طریق رسانه های عمومی اقدام تا از ظرفیت موجود از سوی تولید و مصرف کنندگان برای تنظیم بازار گوجه فرنگی استفاده بهینه صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد :با توجه به کاهش قیمت گوجه فرنگی و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و از بین رفتن انگیزه تولید این محصول ، سازمان مرکزی تعاون روستایی به نمایندگی از دولت نسبت به خرید حمایتی گوجه فرنگی در قالب ساز و کار تعریف شده و با رعایت سقف قیمت 1150 تومان به ازای هر کیلوگرم تحویل درب مراکز خرید نماید .

خرید توافقی گوجه فرنگی در دستور کار وزارت جهاد قرار گرفت

 

وی به عقد قرار داد با کارخانجات رب سازی نسبت به فروش گوجه فرنگی خریداری و اخذ رب فرآوری شده اشاره کرد و گفت : براساس مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار، سازمان برنامه و بودجه کشور ، مکلف به تامین و اختصاص منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح از طریق بانکهای عامل هستند .

 حسین شیرزاد از ادامه دار بودن عملیات خرید حمایتی با قیمت مصوب تا زمان تعدیل قیمت به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت : همچنین سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مکلف به محاسبه هزینه های تبعی واجرایی طرح برای تامین هزینه های مذکور از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور می باشد .

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت : در حال حاضر کشت گوجه فرنگی در 27 استان کشور انجام شده و سطح زیر کشت آن به 85 هزار هکتار و بیش از4.2 میلیون تولید خواهد رسید.

رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: آغاز خرید گوجه فرنگی در 8 استان خراسان رضوی، فارس، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، گلستان، زنجان و اصفهان به ابلاغ شده است.

این مقام مسئول از مصرف سرانه گوجه فرنگی به صورت تازه خوری و رب گوجه فرنگی تا 30 کیلوگرم در سال خبر داد و گفت : میزان برداشت گوجه فرنگی از هر هکتار 49 تن می باشد .

شیرزاد: به اوج دوره برداشت محصول از نیمه مرداد تا پایان شهریور ماه اشاره کرد و گفت : طبق محاسبات سازمان مرکزی تعاون روستایی، قیمت تمام شده گوجه فرنگی ( روی بوته یا برداشت نشده ) در استانهای شمالی به دلیل دسترسی به منابع آبی ، 500 تا 570 تومان و در استانهای مرکزی و جنوبی با توجه به کمبود آب ، 640 تا 680 تومان می باشد .

وی با اشاره به این که در حال حاضر قریب به یک میلیون تن مازاد تولید گوجه معادل 17 هزار هکتار وجود دارد گفت: با لحاظ 15 درصد سود منصفانه برای کشاورزان قیمت 1150 تومان برای تحویل درب کارخانه فرآوری با توجه به هزینه های پس از برداشت و با در نظر گرفتن هزینه سبد ، حمل و نقل ،توزین و سود قیمت منصفانه ای برای کشاورز است.

انتهای پیام/ 

R1342/P/S7,83/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بازار میوه سازمان تعاونی روستایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار میوه سازمان تعاونی روستایی بازار میوه سازمان تعاونی روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۳ تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم سیب زرد ۳۸.۸۰۰ تا ۵۹.۸۰۰، سیب قرمز ۴۴.۸۰۰ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۴۴.۸۰۰، نارنگی ۲۰، کیوی ۷۹.۸۰۰ تا ۹۸، توت فرنگی ۱۶۰ تا ۱۸۹، گریپ‌فروت ۲۴.۸۰۰ و پرتقال ۲۹.۸۰۰ تا ۵۹.۸۰۰ تومان است.

در بازار میوه‌های نوبرانه هر نیم کیلو چاقاله بادام ۱۴۹ تا ۱۹۰ و گوجه سبز ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است. همچنین هر کیلو گرم شلیل ۳۴۰ هزار تومان در میوه فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۶ تا ۲۰، طالبی ۲۷ تا ۳۶، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۲۲.۸۰۰ تا ۲۸.۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۶۹.۸۰۰ تا ۸۸.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵ و آناناس ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۱۹.۸۰۰ تا ۲۳، هویج ۱۲.۸۰۰، کاهو ۲۵، کدو ۲۲.۸۰۰، کرفس ۲۴.۸۰۰، کلم پیچ ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۶۸، خیار ۲۶.۸۰۰ تا ۲۹.۸۰۰، باقالی ۲۳، لیمو ترش ۵۹.۸۰۰ تا ۱۲۰، لوبیا سبز ۴۶.۸۰۰ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۳.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۹.۸۰۰ تا ۳۴.۸۰۰ و پیاز زرد ۲۶.۸۰۰ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۲ درصد و سبزیجات ۲۹ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۴ درصد، غلات ۱۲ درصد، مرغ ۸ درصد، تخم مرغ ۱۸ درصد، قند ۱۸ درصد، شکر ۲۴ درصد و حبوبات ۱۶ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

کد خبر 6086192 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول