Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:30:00 GMT

کشفیات مواد مخدر در کرمان افزایش ۲۳ درصدی داشته است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۹۱۰۹

کشفیات مواد مخدر در کرمان افزایش ۲۳ درصدی داشته است

به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا ناظری روز چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان افزود: این استان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و نیروی انتظامی تحرک داخلی خود برای مقابله با مواد مخدر با رویکرد پیشگیری را آغاز کرده تا بیشترین اثرگذاری را با کمترین هزینه ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: میزان کشفیات مواد مخدر طی سال جاری در استان کرمان ۱۸ تن و ۴۰۰ کیلوگرم بوده که ۱۰ تن بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: میزان کشفیات مواد مخدر در سال گذشته ۲۲ درصد کمتر از سال ۹۶ بوده و در سال گذشته در مجموع ۹۳ تن مواد مخدر در این استان کشف شده است.

وی بر ایجاد و توسعه کمپ ترک اعتیاد استان کرمان تاکید کرد و ادامه داد: برای پیشگیری از اعتیاد نیاز به برنامه ریزی و همگرایی همه نهادها است.

سردار ناظری اظهار داشت: برخورد با اموال قاچاقچیان ضربه به پیکره اقتصادی آنها است و موجب می شود که قاچاق و فروش مواد مخدر برای آنها صرفه اقتصادی نداشته باشد که این امر باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: لازم است سازمان های دست اندرکار برای شناسایی و برخورد با قاچاقیان به وظایف خود عمل کرده و در این عرصه ورود جدی داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بر اجرای طرح های اجتماع محور روستایی تاکید کرد و گفت: در سال گذشته کسب و کارهای خرد از جمله مینا کاری، شالبافی و غیره در برخی از روستاهای استان کرمان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه لازم است موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کارگروه فرهنگی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، گفت: لازم است که اعتبارات لازم برای اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد و مواد مخدر در استان کرمان پیش بینی شود.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا استانداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان

دادستان شهرستان میناب از کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، ابراهیم طاهری اظهار کرد: در ادامه روند مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی از انتقال محموله مواد مخدر به وسیله دو دستگاه خودرو در محور مواصلاتی “بندرعباس-میناب” با خبر شدند و، عملیاتی را برای توقیف محموله مورد نظر طراحی و اجرا کردند.

وی افزود: به دستور مقام قضائی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، خودروهای موردنظر را حین تردد شناسایی و پس از تعقیب و گریز، ضمن توقیف آنها در بازرسی به عمل آمده، ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب گفت: ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر از موارد مهم و اساسی برای مبارزه علیه این افراد سودجو است و دستگاه‌های مسئول باید این امر را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم برخورد قاطع و بدون اغماض با سوداگران مرگ، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی در مسیر مبارزه بی امان با بلای خانمان‌سوز مواد مخدر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد و در راستای عمل به وظایف قانونی عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ خواهد کرد.

کد خبر 748808

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل