Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@06:58:15 GMT

پاسخ مولاوردی به اظهارات پناهیان درباره زنان

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۹۷۶۱

پاسخ مولاوردی به اظهارات پناهیان درباره زنان

 یه گزارش جماران، شهیندخت مولاوردی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: 

امروز مجالی یافتم برای بررسی و رجوع به متن سخنرانی حجت الاسلام پناهیان که اخیر در نخستین نشست از سلسله نشست های«زنان و خانواده در اندیشه رهبر معظم انقلاب»در مشهد ایراد شده است تا از قضاوتِ صرفِ مبتنی بر«تیتر » پرهیز کنم؛ همان‌ که بارها خود قربانی آن بوده و هنوز که هنوز است ترکش های این عادت ناپسند به سویم روان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

متن گویای آن است که گوینده از ظن خود به ابعاد مختلف وجودی و شخصیتی زنان پرداخته، از جمله بددهانی و پرخاش گری و دهن دریدگی زنان و بمانند برخی از صاحبنظران حوزه خشونت علیه زنان، علت رفتار و اعمال خشن و سورفتارها علیه زنان، بویژه در درون خانواده را به این ویژگی نسبت داده و انگشت اتهام را به سمت قربانی خشونت نشانه رفته است، بدون آنکه به نقش و سهم مردان در پدیدآوری این وضعیت و این حالت اشاره ای داشته باشد!؛ گوئیا اینگونه زنان سلیطه ای! بالفطره هستند و بی خود و بی جهت دهانشان دریده است و این صفت برای برخی زنان، ذاتی و مادرزادی است و بر این اساس و فرضیه است که می بینیم قرنهاست مجوز ارتکاب انواع اعمال خشونت آمیز علیه زنان و دختران صادر می شود!

البته دسترسی به متن کامل سخنان ایشان مقدور نشد، لذا تلاش نگارنده برای برقراری ارتباط، نسبت و قرابت بین این ادبیات و اندیشه و کلام رهبری انقلاب که«مسئله زن و خانواده امروزه از مسایل درجه یک کشور است»، شاه بیت آن به حساب می آید بی حاصل بود. اگر کلیات بحث همین مواردی است که در قالب خبر بازنشر شده است، باید آن را به مثابه «دفاع بد»، جفا به اندیشه رهبری انقلاب قلمداد کرد و گرنه باید قائل به مرزبندی میان تراوشات ذهنی و باور و اعتقادات گویندگان اینگونه نشست ها با اندیشه و کلام رهبری شد که نمونه آن را در سلسله نشست های راهبردی حوزه زنان و خانواده سراغ داریم.

بعد از گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به سخنرانی دیگری از گوینده رسیدم تحت عنوان« چگونه افکارمان را کنترل کنیم؛ معرفی تمرینی برای تقویت کنترل ذهن»که به نظر می رسد روی نکته مهمی انگشت گذاشته اند و بی تردید خروجی این تمرینات می تواند کنترل بدن، از جمله چشم و زبان و کنترل خشم را در پی داشته باشد که مورد اخیر امروزه یک مهارت ضروری و غیرقابل انکار برای زندگی سالم و ارتباط موثر برای زنان و مردان است.

نگارنده به هیچوجه قائل به این نیست که با یک حکم کلی تمامی زنان را در درگیری ها و تنش ها و اختلافات مبری از هر گونه مسئولیت و تقصیر و قصور بپنداریم، اما نمی توانیم منکر این شویم که اکثر مردان در این شرایط انتخاب اولشان زبان بدن! و به کارگیری زور بازو و قدرت جسمی هست تا زبان دهان! و اینجاست که دهان ها دریده می شود و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل... و درست به همین دلیل است که این صفت کمتر به مردان اطلاق می شود، بقول سعدی شیرین سخن:

تا مرد سخن نگفته باشد

عیب و هنرش نهفته باشد

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر شهیندخت مولاوردی پناهیان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟

به گزارش خبرآنلاین، به نظر می‌رسد پاسخ این پرسش که «از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟»، در حال تغییر است زیرا عمر مردم طولانی‌تر شده است، دیرتر بازنشسته می‌شوند و تا سنین بالاتری همچنان از سلامتی جسمی و روحی برخوردارند.

ایسنا در خبری نوشت: طبق پژوهشی که نتیجه آن در مجله انجمن سالمندی آمریکا منتشر شد، افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.

به گزارش ان‌بی‌سی، این تحقیق که در مجله روانشناسی و سالمندی انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شد، داده‌های ۱۴ هزار شرکت‌کننده در یک نظرسنجی سالمندی در آلمان را بررسی کرد که درباره پیری به‌عنوان مرحله‌ای از زندگی مطالعه می‌کرد. تاریخ تولد شرکت‌کنندگان بین سال‌های ۱۹۱۱ و ۱۹۷۴ بود و از سن ۴۰ تا ۸۵ سالگی به این مطالعه وارد شده بودند.

شرکت‌کنندگان طی ۲۵ سال، هشت بار درک خود را از سالمندی گزارش کردند. آن‌ها هر چهار تا پنج سالی که می‌گذشت، آغاز سن پیری را یک‌ سال دیرتر از بار قبل اعلام کردند. شرکت‌کنندگانی هم که زودتر یعنی بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۳۵ به دنیا آمده بودند، در مقایسه با افرادی که بعد از ۱۹۳۵ متولد شده‌ بودند، فکر می‌کردند که پیری زودتر آغاز می‌شود.

«مارکوس وتشتاین»، نویسنده ارشد این مطالعه و روانشناس دانشگاه هومبولت برلین، گفت: درک و تصور ما از پیری در گذر زمان به‌وضوح تغییر می‌کند. افرادی که امروز در سنین میانسالی‌ هستند یا افراد مسن‌تر باور دارند که سن پیری آنها دیرتر از همسالانشان در ۲۰ سال پیش است.

به گفته وتشتاین، این تغییر تا حدودی به بالا رفتن سطح امید به زندگی در افراد برمی‌گردد. امید به زندگی در آلمان حدود ۸۱ سال است که از ۷۱ سال در ۱۹۷۴ بیشتر شده است. همچنین بسیاری از مردم برای مدت طولانی‌تر یک زندگی همراه با سلامتی دارند.

وتشتاین می‌گوید: افرادی که احساس جوانی می‌کنند، معتقدند پیری دیرتر شروع می‌شود.

شرکت‌کنندگانی که تنهاتر بودند، بیماری‌های مزمن داشتند یا از سلامتی کامل برخوردار نبودند، بیشتر بر این تصور بودند که پیری زودتر آغاز می‌شود. زنان هم فکر می‌کردند که سن پیری در مردان حدود ۲.۴ سال دیرتر آغاز می‌شود.

با این حال برخی کارشناسان می گویند این نتایج ممکن است قابل تعمیم به کشورهای دیگر نباشد زیرا دیدگاه‌های فرهنگی درباره پیری و روند تحولات جوامع در طول زمان متفاوت است. به عنوان مثال امید به زندگی در ایالات متحده در طول همه‌گیری کووید از ۷۹ سال در ۲۰۱۹ به ۷۶ سال در ۲۰۲۱ رسید در حالی که امید به زندگی در آلمان از سال ۲۰۱۴ نسبتا پایدار بوده است.

به گزارش ایندیپندنت، تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود باورهای منفی درباره افزایش سن با افزایش سطح استرس مرتبط است که به نوبه خود می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. برعکس افرادی که به پیری نگرشی مثبت دارند، احتمالا کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل‌ هستند و در مقایسه با افرادی که نگرش منفی درباره افزایش سن دارند، طولانی‌تر عمر می‌کنند.

همچنین افرادی که خود را جوان‌تر از سن شناسنامه‌ای‌شان می‌دانند، زوال حافظه آهسته‌تر، عملکرد شناختی بهتر و کاهش علائم افسردگی را گزارش کردند. در مقابل افرادی که خود را مسن‌تر از سن حقیقی‌شان می‌بینند بیشتر در معرض خطر مرگ‌ومیر قرار دارند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899530

دیگر خبرها

  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • کاپ جهانی شانگهای| حذف ریکرو مردان و زنان تیم ملی
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • فیلمی ناب از بازار تهران در حدود ۱۲۰ سال قبل / لباس پوشین مردان و زنان تهرانی جالب است (فیلم)
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند