Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:22:54 GMT

برنامه ریزی مورد ذائقه جوانان در مسجد لحاظ شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۹۹۴۸

برنامه ریزی مورد ذائقه جوانان در مسجد لحاظ شود

برنامه ریزی مورد ذائقه جوانان و اجتناب از کارهای فرهنگی سطحی جهت سوق دادن و جذب آنها به مسجد لحاظ شود و ایفای این مهم، وظیفه مهمی بر عهده متولیان مساجد است.

خبرگزاری شبستان – مازندران؛ امروز (چهارشنبه 31 مرداد ماه) مصادف با 21 آگوست سال 1969 میلادی است در سالی که مسجدالاقصی، قبله اول مسلمانان جهان به دست صهیونیست های غاصب به آتش کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزاری امور خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی به منظور تجلیل از جایگاه والای مسجد، نخستین بنای مورد تاکید حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) جهت ساخت آن، هفته ای را به عنوان هفته جهانی مساجد، نامگذاری کردند.

 

گرامیداشت هفته جهانی مساجد در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، هنری و...، اهمیت بسیار دارد و برنامه هایی باید در خور شان و منزلت والای خانه های خدا بر زمین، تدارک دیده شود.

 

به گواه تاریخ از زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) تا دوران خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) و همچنین هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی از مساجد در ابعاد مختلف، بهره های فراوان برده شده است.

 

متاسفانه در سال های اخیر از مساجد فقط به عنوان محل برپایی مجالس ترحیم و سوگواری استفاده می شود و از برگزاری مراسم ازدواج و آغاز زندگی مشترک نظیر عقد دو الگوی مردان و زنان یعنی حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه(سلام الله علیها) کمتر موردی را می توان، مشاهده کرد.

 

برنامه ریزی مورد ذائقه جوانان و اجتناب از کارهای فرهنگی سطحی با دقت و هنر جهت سوق دادن و جذب آنها به مسجد باید لحاظ شود و برای ایفای این مهم، وظیفه مهمی بر عهده متولیان و امام جماعت مساجد است.

 

لزوم توجه به خروجی برنامه های هفته جهانی مساجد و بازخورد آن در جامعه باید مورد توجه مسئولین مساجد باشد.

 

برنامه ریزی درست و صحیح از سوی متولیان مساجد نباید فقط منوط به روز جهانی مسجد شود بلکه باید در طول سال به این مهم، پرداخت.

یادداشت: معصومه علیزاده

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم غدیر سومین جشنواره طنین مسجد روز جهانی مسجد مسجد جشنواره طنین مسجد اردبیل روز جهانی مساجد مساجد ذائقه جوانان ازدواج در مسجد روز جهانی مساجد امام جماعت مسجد برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان-جام جم انلاین-کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ویژه مسجدی های شهر بندرعباس در محله پل خواجو برگزار شد.     به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، 40 نفر از برادران و خواهران عضو کانون های فرهنگی هنری شهر بندرعباس که به حوزه کارآفرینی و کسب کار علاقه مند بودند در این کارگاه شرکت کردند.   اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در حاشیه برپایی این کارگاه گفت: شناسایی و حمایت از کسب و کار و کارآفرینی ویژه بچه های مسجد، بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت اقتصادی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تحکیم اقتصادی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از کسب و کار‌های خرد ازجمله اهداف برگزاری این کارگاه است.   وی افزود: محمدحسین قمری مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، محسن امیدوار مسئول اندیشکده دینا و مهدی آقائی کارشناس ستاد مرکزی کانون های مساجد کشور از مربیان این کارگاه بودند.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه آیین اختتامیه طرح همت در مسجد قریب به یک ماه دیگر برگزار می شود، اظهار کرد: اعطای تسهیلات سه میلیون ریالی و انجام کار عملی(فعالیت اقتصادی و کسب و کار خرد) توسط فعالان از دیگر اقدامات پیش از آیین اختتامیه است.وی افزود: در آینده از طرح و ایده های منتخب مطرح شده در کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد » حمایت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو