Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:13:19 GMT

ساخت سوکت اندام مصنوعی با ضایعات پلاستیکی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۰۰۸۷

ساخت سوکت اندام مصنوعی با ضایعات پلاستیکی

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، با وجود افزایش ضایعات پلاستیکی در سراسر جهان، محققان همواره به دنبال بازیافت این مواد و تبدیل آن به ابزار کاربردی هستند و موفقیت‌های بسیاری در این زمینه حاصل شده است.
محققان دانشگاه لستر در انگلیس  با این رویکرد و با استفاده از بطری‌های پلاستیکی آب موفق به ساخت سوکت اندام مصنوعی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوکت به رابط اندام مصنوعی (پروتز) با بافت بدن گفته می‌شود.
این مطالعات نشان می‌دهد با خرد کردن ضایعات بطری‌های پلاستیکی آب، گرم و ذوب کردن می‌توان از آن در ساخت سوکت پروتز استفاده کرد. این محصول اکنون به کشور هند فرستاده شده تا توسط افراد معلول مورد استفاده قرار گیرد.
بر اساس گزارش کاربران این سوکت کاملا راحت و سبک بوده و در صورتی که روی پا نصب شود پیاده‌روی با آن ساده است.
محققان بر این باورند که با استفاده از این روش می‌توان تحرک را برای تمام معلولان به ویژه در کشورهای فقیر و کم‌درآمد امکان‌پذیر کرد.
تولید سوکت با این روش بسیار مقرون به صرفه است و محققان در تلاشند تا از آن در جوامع بزرگ‌تر استفاده کنند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چت‌بات Grok اخبار ایکس را خلاصه می‌کند

ایتنا - ایکس از هوش مصنوعی «گورگ»(Grok) برای تولید خلاصه هایی از اخبار و دیگر موضوعات ترند روز در این پلتفرم استفاده می کند.
طبق پست حساب کاربری مهندسی ایکس، این ویژگی که هم اکنون فقط برای کاربران پرمیوم مهیا است، «استوری ها در ایکس»(Stories on X) نام گرفته است.

به گزارش ایتنا از مهر، براساس بیانیه این پلتفرم گروک به پست هایی که کابران با استفاده از قطعاتی از متن تولید می کنند، متکی است. به نظر می رسد برخی از محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی مذکور ، بیش از بقیه خبر محور باشند و برخی دیگر خلاصه هایی از محاوراتی است که در پلتفرم انجام شده است. یکی از کاربران اسکرین شاتی را منتشر کرده که استوری هایی درباره گزارش درآمد اپل است. استوری دیگری «ماسک، کارشناسان درباره بدهی ملی بحث و گفتگو می کنند» نام دارد که خلاصه ای از یک محاوره آنلاین بین ماسک و اشخاص برجسته در پلتفرم ایکس است.

این ویژگی شباهت زیادی به قابلیت Moments دارد که مدت ها در توئیتر وجود داشت و توییت های معتبر درباره اخبار مهم و موضوعات مختلف در پلتفرم را تنظیم می کرد. این ویژگی که تحت نظارت گروهی از کارمندان انسانی بود در سال ۲۰۲۲ میلادی حذف شد.

خلاصه هایی که گورگ تهیه می کند مانند بقیه محتوای تولید شده با هوش مصنوعی همراه یک برچسب منتشر می شوند. در این برچسب آمده است: این استوری خلاصه ای از پست های ایکس است و ممکن است در گذر زمان تغییر کند.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی در دستان iOS 18!
  • ساخت آشپزخانه‌ به سبک مجلات دکوراسیون با هوش مصنوعی!
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • هوش مصنوعی iOS ۱۸ را زیر و رو می‌کند
  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • چت‌بات Grok اخبار ایکس را خلاصه می‌کند
  • فرآیند ساخت یک دانخوری خلاقانه برای مرغ‌ها با بطری پلاستیکی (فیلم)
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: ارتباط بین روده و مغز!
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!