Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساسان محمدی‌صادق روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خدمات رسانی آسان، مطمئن و بهتر به مردم و کاهش زمان رسیدگی از جمله ویژگی‌ها و مزایای این سامانه است.
وی هدف از اجرای فرآیند ابلاغ الکترونیکی را احترام گذاشتن به حریم خصوصی شهروندان بویژه مراجعان به دستگاه قضائی عنوان کرد و افزود: در گذشته مأمور ابلاغ با لباس فرم برای ابلاغ اوراق به شخص مخاطب به نشانی ایشان در محل کار یا منزل مراجعه می‌کرد و در صورتی که فرد در منزل و یا محل کار نبود اوراق را تحویل بستگان فرد داده و یا در محل الصاق می‌کرد که این کار از نظر حیثیتی مشکلاتی را برای وی به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: ثبت دادخواست دادگاه بدوی، ثبت دادخواست واخواهی، ثبت دادخواست تجدیدنظرخواهی، ثبت نام افراد در سامانه ثنا و ثبت درخواست اظهارنامه از جمله خدمات قابل ارائه در این دفاتر است.
محمدی‌صادق اضافه کرد: ثبت دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری، ثبت دادخواست اعتراض ثالث حکمی، ثبت دادخواست اعاده دادرسی از احکام حقوقی، ثبت دادخواست فرجام خواهی، ثبت شکایت کیفری و ثبت اعتراض به قرار دادسرا از دیگر خدمات این دفاتر است.

وی بیان کرد: راه اندازی دفاترالکترونیک قضایی از سال  ۹۳ در سیستان و بلوچستان آغاز شد و تاکنون هشت دفتر در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر، سراوان و چابهار فعال شده است.

مسئول فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: ۲ دفتر نیز همزمان با هفته دولت در شهرستان‌های هیرمند و هامون و ۶ دفتر دیگر نیز تا یک ماه آینده در زاهدان راه اندازی می‌شود.

محمدی‌صادق ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سایر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان نیز تا پایان سال افتتاح خواهند شد تا شاهد تحولی عظیمی در این حوزه در استان باشیم.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه ثنا (ثبت نام ابلاغ الکترونیکی قضایی) در این استان تاکنون افزون بر ۱۸ میلیارد تومان صرفه‌جویی در اوراق چاپی به همراه داشته است تاکید کرد: ضروری است بخشی از هزینه‌های صرفه‌جویی انجام شده ناشی از این اقدام در استان‌ها صرف اطلاع‌رسانی به مردم شود تا همگان از مزایای این سامانه بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اهداف اساسی قوه قضائیه تحقق عدالت الکترونیکی در کشور است که به این منظور زیرساخت‌های لازم در این قوه فراهم شده و در حال توسعه است.

مسئول فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به گسترش فناوری‌های نوین در سالهای اخیر قوه قضائیه با استفاده از این فناوری‌ها خدمات جدیدی به مردم ارائه می‌کند.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی حقوقی و قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست ارائه کلیات طرح تحول دیجیتال، ضرورت و دستاوردهای کلان آن در سازمان ثبت اسناد که با حضور معاونان و مدیران ستادی و مدیران شرکت‌های پیمانکار به صورت حضوری و مدیران کل استانی به صورت وبینار، برگزار شد، گفت: پیشانی تحول در هر سازمانی فناوری است اگر سازمانی در فناوری موفق بود موجبات ارتقا سلامت کارکنان و تحول به معنای واقعی که رضایتمندی مراجعان است را فراهم می‌کند.

وی بر نظارت هوشمندانه بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی و ابلاغ دیجیتال سردفتری در سال جاری با تکیه بر طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت تاکید کرد و افزود: امیدواریم این برنامه‌ها در سال جاری عملیاتی شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با تاکید بر تعامل کانون سردفتران و دفتر یاران و شرکت‌های پیمانکار در اجرای هر چه بهتر طرح تحول دیجیتال، عنوان کرد: در اجرای این پروژه دقت و سرعت در کار همزمان باید مدنظر باشد چرا که در ادارات اجرای اسناد رسمی شاهد کثرت مراجعات حضوری هستیم و مطمئناً با عملیاتی شدن این طرح عظیم، با کاهش مراجعات مردمی به شعبات اجرای اسناد رسمی در سراسر کشور روبرو خواهیم بود.

هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی نیز با تاکید بر اینکه سازمان ثبت با شتاب در مسیر هوشمندسازی در حرکت است، افزود: این حرکت تحولی در ارگان‌های دیگر بی بدیل بوده و رونمایی از سکوی خدمات دیجیتال ثبتی «کاتب» با حضور ریاست قوه قضائیه در دهه فجر سال گذشته مهر تأییدی بر این مطلب است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از شرکت‌های نام آشنا و مطرح کشور در طرح تحول دیجیتال در دستیابی به مأموریت‌های سازمان ثبت از قبیل اسناد، املاک، ثبت شرکتها، مالکیت معنوی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق و دیگر مأموریت‌ها ما را همراهی می‌کنند، اظهار کرد: با ابلاغ نسخه جدید سند تحول قضائی به شرکت‌های مشاور و اجرای طرح تحول دیجیتال مطمئناً سال ۱۴۰۳ سالی پرکار خواهد بود.

تعاملات مشترک سازمان ثبت و کانون سردفتران و دفتر یاران و برکات انعقاد تفاهم نامه مشترک، پشتیبانی و نگهداری سامانه‌های فعلی، بازطراحی سامانه‌ها، بکارگیری نیروی متخصص در حوزه فناوری از دیگر مواردی بود که هاشمی بر آن تاکید کرد.

در این نشست پیمانکاران دخیل در طرح تحول دیجیتال به ارائه گزارش در حوزه‌های مأموریتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پرداختند و مقرر شد در هفته بعدی نیز این نشست با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شود.

کد خبر 6087780

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • بررسی بیش از ۳۳۰۰ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان