Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور ترکیه مسؤولان آمریکایی را به دیدار با اعضای سازمان "حزب کمونیستی مارکسیست لنینست" در داخل سوریه حدود دو هفته پیش که آنکارا آن را سازمان تروریستی قلمداد می‌کند، متهم کرد.

به گزارش ایسنا، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در جریان مصاحبه با شبکه خبری "خبر ترک" خاطرنشان کرد: با توجه به جزئیات دیداری که حدود ۱۴ روز پیش در سوریه انجام شد مسؤولان آمریکایی با اعضای سازمان حزب کمونیستی مارکسیست لنینست در داخل سوریه دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سویلو همچنین تصریح کرد: ترکیه مسؤولان آمریکایی که در این دیدار حضور داشتند را می‌شناسد و نام شرکت‌کنندگان در این نشست از طرف سازمان مذکور مشخص شده است.

وزیر کشور ترکیه گفت که کشورش می‌داند چه کسی پشت سازمان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) ایستاده است و آنکارا همچنین به خوبی می‌داند که دلیل حضور واشنگتن در شمال شرق سوریه چیست و چرا کشورهای جهان عجله می‌کنند که جای پای خود را در آن منطقه باز کنند.

از سوی دیگر، تعداد شهروندان سوری در استانبول به صورت چشمگیری افزایش یافته است و تعداد آنها به بیش از نیم میلیون تن رسیده و استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است که جمعیت آن حدود ۱۵ میلیون تن است.

شهردار استانبول در ماه گذشته میلادی اعلام کرد، شهروندان سوری‌ای که در استان‌های دیگر نامشان ثبت شده است باید تا بیستم اوت به این استان‌ها بازگردند.

وزیر کشور ترکیه پیشتر در گفت‌وگو با "خبر ترک" گفت که این مهلت تا سی‌ام اکتبر تمدید شده است و به کسانی که استانبول را ترک کرده‌اند اجازه اسکان مجدد داده خواهد شد تا در هر اقلیمی به استثنای جنوب آنتالیا ثبت‌نام کنند زیرا که این اقلیم پذیرای مهاجران بیشتر سوری نیست.

ترکیه میزبان ۳.۶ میلیون شهروند سوری است و تعداد بیشتر این شهروندان سوری کسانی هستند که به خاطر تداوم جنگ هشت ساله در کشورشان آواره شده‌اند.

سویلو همچنین عنوان داشت: ۳۴۷ هزار سوری تاکنون به کشورشان بازگشته‌اند و ترکیه مکان‌هایی را در خارج از مرزهایش برای میزبانی موج مهاجرت احتمالی از استان ادلب سوریه تعیین کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر کشور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ دیدار وزیر دفاع سوریه با دبیر شورای امنیت ملی

سپهبد علی عباس وزیر دفاع سوریه که به تهران سفر کرده است یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ با علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیگر خبرها

  • در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با وزیر دفاع سوریه چه گذشت؟
  • عکس/ دیدار وزیر دفاع سوریه با دبیر شورای امنیت ملی
  • حضور نظامی آمریکا در سوریه اشغال گرایانه، غیرقانونی و غیر موجه است
  • دستگیری «پدرخوانده» سایت‌های قمار
  • (ویدئو) پدر سایت‌های شرط بندی در ترکیه بازداشت شد
  • (ویدئو) بازداشت «سرشبکه سایت‌های شرط‌بندی و قمار ایران» در ترکیه
  • حجم عظیم پول سرشبکه قمار ایران در زمان بازداشت
  • لحظه بازداشت سرشبکه قمار ایران در ترکیه
  • غرق شدن قایق مهاجران در سواحل ترکیه؛ حداقل ۲۲ نفر جان باختند
  • غرق شدن قایق مهاجران در سواحل ترکیه؛ دست‌کم ۲۲ نفر جان باختند