Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه یک درصد مدارس لاکچری باعث هجمه به خدمات ۹۹ درصد مدارس غیردولتی می‌شوند، گفت: مدارس غیردولتی گامی در جهت تحقق عدالت آموزشی هستند! ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سید جواد حسینی در جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی بر مدارس و مراکز غیردولتی اظهار‌ کرد: راهبرد ما در خصوص مدارس و مراکز غیر‌دولتی چهار مقوله حمایت، هدایت، کفایت و نظارت است و این راهبرد از سند تحول گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدارس غیردولتی را گامی در جهت تحقق عدالت آموزشی دانست و افزود: وجود این مدارس بار سنگین تعلیم‌وتربیت را کاهش می‌دهد و ما می‌توانیم بر خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان، مدارس، مناطق و استان‌های لازم التوجه متمرکز شویم!

یک درصد مدارس لاکچری باعث هجمه به خدمات 99 درصد مدارس غیردولتی

حسینی تصریح کرد: علی‌رغم اشتغال و امیدی که این مدارس ایجاد می‌کنند اما متاسفانه کمتر از یک درصد این مدارس به مدارس لاکچری شهرت پیدا کرده‌اند و باعث شدند تا 99 درصد مدارس غیردولتی خدمتگزار نیز مورد هجمه قرار گیرند.

وی ادامه داد: تاسیس مدارس غیردولتی توسط مدیران بازنشسته بسیار به جا و شایسته است زیرا تجارب ارزنده 30 ساله مدیران در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بسیار موثر است لذا باید ممنون مدیران خیّر باشیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر هدایت مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: مدیر و معلم باید توانایی لازم را جهت هدایت این گونه مدارس داشته باشند بنابراین آموزش نیروی انسانی این مدارس ضروری است چنانکه تاکنون 24 هزار معلم در دوره‌های آموزشی مشارکت کردند و آموزش 70 هزار معلم مدارس غیرانتفاعی در دستور کار است.

نادیده گرفتن برنامه درسی توسط مدارس غیردولتی قابل قبول نیست

وی بر عزم جدی در نظارت بر مدارس غیردولتی تاکید و عنوان‌کرد: قابل قبول نیست مدرسه‌ای برنامه درس ملی را نادیده بگیرد یا اینکه برنامه‌ای خارج از اصول نظام تعلیم و تربیت در مدرسه داشته باشد بنابراین هر برنامه‌ای که در مدرسه اجرا می شود باید مورد تایید آموزش و پرورش باشد و این خط قرمز است.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه باید ظرفیت محدود نظارت‌ها را بر یک درصد مدارس متخلف متمرکز کنیم، اظهار کرد: رسانه‌ها کوچکترین خطای معلم را برجسته می‌کنند اما ایثار و از خود گذشتگی آنان کمتر در رسانه‌ها انعکاس می‌یابد لذا رسانه ها از معلم چهره‌ای می‌سازند که همواره دنبال حقوق و حق‌التدریس است.

مدارسی که بدون مجوز به اسم حوزه علمیه یا سایر نهادها فعالیت می‌کنند

وی ادامه داد: هیچ فعالیت رسمی تعلیم و تربیت خارج از اصول نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نیست و به شدت با آن برخورد خواهیم کرد، بسیاری از مدارس به اسم مدارس حوزه علمیه یا سایر نهادها فعالیت می‌کنند اما فاقد مجوز لازم هستند.

حسینی افزود: باید کاری کنیم که مجوز تاسیس بدهیم نه حکم توقیف لذا وقتی صدور احکام توقیف از صدور مجوز بیشتر می‌شود به معنای آن است که دقت لازم در صدور مجوزها صورت نمی‌گیرد بنابراین آمایش سرزمینی برای صدور مجوز ضروری است.

وی توسعه دولت الکترونیک را برای ارائه خدمات و نظارت دقیق‌تر ضروری برشمرد و تصریح‌ کرد: افزایش غیر متعارف مدارس غیردولتی، عدم انطباق آموزش‌ها با اصول نظام تعلیم و تربیت و تمام ساحتی نبودن تعلیم و تربیت در این گونه مدارس، سه عامل نگرانی ما در این نوع مدارس است که باید به آن توجه کنیم بنابراین همه معاونت‌ها از جمله معاونت پرورشی باید در جریان فعالیت این نوع مدارس باشد.

خانواده‌ها شکایات از مدارس غیردولتی را به 4317 اعلام کنندکدام کارمند دولت توانایی پرداخت شهریه 25 میلیونی مدارس غیردولتی را دارد؟76 درصد دانش‌آموزان "مدارس غیردولتی" فرزندان کارمندان دولت هستند!معلمان پاسخ می‌دهند| چرا مدارس دولتی از جمع برترین‌های کنکور جا ماندند؟

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سید جواد حسینی وزارت آموزش و پرورش مدارس غیر دولتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سید جواد حسینی وزارت آموزش و پرورش مدارس غیر دولتی سید جواد حسینی وزارت آموزش و پرورش مدارس غیر دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهار دربهار مدارس کرمان ۱۹ فروردین ماه

رضا رضایی در جلسه شورای اقامه نماز، قرآن و عترت آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بر اساس راهکار‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که تقویت انس با قرآن دانش‌آموزان را یکی از اهداف و رسالت‌های دستگاه تعلیم و تربیت مقرر کرده است، بزرگترین محفل دانش‌آموزی انس با قرآن کریم استان ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ در بیش از هزار مدرسه غیر دولتی استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در مدارس استان با حضور بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روحانی بر ترویج نماز بین دانش آموزان تاکید کرد و افزود: باید تمامی فعالیت‌های پرورشی و تربیتی مدارس در راستای تربیت نسلی متعهد و تمام ساحتی طراحی و تدوین شود.

رضایی با اشاره به شرکت بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز کرمانی در مسابقات قرآن و عترت در سطح مدرسه، منطقه و استان گفت: برگزاری این مسابقات نقش مهمی در تربیت نسل قرآنی دارد و موثری است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان رعایت حجاب و عفاف را در تمامی مراکز و موسسات وابسته به آموزش و پرورش ضروری دانست و بروز رسانی و ابلاغ مجدد منشور حجاب و عفاف مدارس استان در اسرع وقت تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ‌اجرای طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی برای اولین بار
  • آموزش و پرورش از ارکان اصلی هر جامعه است
  • بهار دربهار مدارس کرمان ۱۹ فروردین ماه
  • محاسبه شهریه کودکستان‌ها بر اساس فرمول سامانه سازمان تعلیم و تربیت صورت می‌گیرد
  • اجرای چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی مدارس همدان
  • احداث چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی مدارس همدان
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند
  • اختصاص بودجه ۴۰ میلیاردی برای تجهیز مدارس عشایری
  • حیات طیبه، رویکرد تربیتی مدارس سما در استان یزد
  • آماده سازی ۲۸ فضای آموزشی در زارچ برای اسکان مسافران نوروزی