Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ذاکر گفت: مساجد در صف اول خنثی کردن فتنه های زمانه و امداد رسانی در شرایط بحرانی هستند و هر جا مشکلی وجود دارد به دلیل دوری مسئولان از مساجد است.

حجت الاسلام  «حجت اله ذاکر» در گفتگو با  خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه مساجد پس از گذشت 4 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در عرصه سیاسی گفت: اگربخواهیم امروز وضعیت مساجد را در جامعه بررسی کنیم  باید به مقاطع مختلف گذشته نگاه کنیم تا اقدامات و کارد واقعی مساجد مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: مساجد در  جریان فتنه های سال 88 و مقابله  با ان یکی از اقداماتی بود که توسط  اهالی مسجد رقم خورد و روز 9 دی به همت اهالی مسجد رخ داد و بیشترین جمعیت  حاضر در راه پیمایی 9 دی از اهالی مساجد کشور بودند.

 

حجت الاسلام ذاکر ادامه داد: در زمان کنونی نیز در حادثه، سیل، زلزله بیشترین کمکی که صورت گرفت از طریق مساجد کشور بود و بسیج امداد رسانی  از سوی مساجد شکل گرفت.

 

این مقام مسئول در مرکزرسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: اردوهای جهادی توسط پایگاههای بسیج مساجد تشکیل شد و در کنار این امر دانشجویانی هم که در این مقوله فعالیت می کنند نیز از طریق مساجد بسیج شده و در مناطق محروم کشور حضور دارند.

 

معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت:  در جنگ تحمیلی نیز مساجد کانون حضور نیروهای مردمی برای حضور در جبهه ها بودند امروز نیز راه پیمایی ها و امدادی که به اقشار محروم در جامعه ارایه می شود از طریق خیریه های صندوق مساجد ارایه می شود.

 

حجت الاسلام ذاکر اظهار کرد: شاید برخی القا کنند که امروز مساجد فعال نیستند و در جامعه جای آنها خالی است در حالی که اینگونه نیست و نظر ما مخالف آنهاست اکنون هر اتفاقی در کشور می افتد و هر مشوقی که برای رونق تولید برای مردم ایجاد می شود از طریق مساجد بوده است.

 

وی گفت: امروز نگه داشتن دیدن و اعتقاد و تقویت  بنیه دینی مردم در مساجد شکل می گیرد و هر جا مشکل یا اتفاقی مشاهده می شود به دلیل دوری مسئولان از مسجد است که اگر اقشار مختلف به این  ریسمان الهی متوسل شوند قطعا شاهد کاهش اسیب ها و مشکلات مردم خواهیم بود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با تاکید بر تاثیر ایجاد جذابیت در مساجد برای حضور اقشار مختلف تصریح کرد: شاید بتوان برای حضور  بیشتر مردم جذابیت هایی را ایجاد کرد که در این زمینه نقش رسانه ها به خصوص رسانه ملی بسیار مهم است./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر خم عید غدیر روز جهانی مسجد غدیر اردبیل سومین جشنواره طنین مسجد جشنواره طنین مسجد بیرجند روز جهانی مساجد گلستان صف اول خنثی سازی فتنه 88 مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، کاووسی افزود: شب گذشته در پی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.
وی گفت: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: امدادگران به این ۹ نفر دسترسی پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند.
کاوسی گفت: این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیر‌های تردد تا پاسی از شب ادامه داشت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • خسرو حیدری بمب نقل و انتقالات را خنثی کرد
  • آخرین وضعیت امداد رسانی به شهرستان زیرکوه
  • تداوم امداد رسانی هوایی به مناطق سیل زده قصرقند
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است