Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:03:26 GMT

کمبود دارویی برای خدمت‌رسانی به حجاج نداریم

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۰۸۸۳

کمبود دارویی برای خدمت‌رسانی به حجاج نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدتقی حلی ساز با تأکید مجدد بر اینکه هیچ مشکلی در حوزه تامین دارو وجود ندارد، افزود: سیاست ما بر تأمین نیازهای دارویی حجاج بوده و مشکل و کمبودی نیز تا کنون نداشته ایم؛ ضمن آنکه امسال روند خدمت رسانی و درمان بسیار بهتر بوده و شکایت ها به حداقل رسیده است.

وی در پاسخ به طرح برخی مباحث نسبت به کمبود دارو، تصریح کرد: یکی از بزرگترین اعتراضات زائران ما در سال گذشته، مربوط به این موضوع بود اما امسال از همان روز نخست بر تأمین داروی مورد نیاز اصرار داشتیم که به همین منظور دارو به میزان کافی از کشور به عربستان منتقل کردیم و اگر موردی هم نیاز باشد از همین جا تأمین کرده و هیچ مشکلی در این حوزه نداشته و نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حلی ساز اظهار کرد: از ابتدای ایام حج تا کنون ۲۵۸ هزار و ۲۶۱ مورد ویزیت در مطب های مجموعه های هتلی و مراکز درمانی مکه و مدینه انجام شده است و ضمن آنکه ۳۲ هزار و ۹۹۲ مورد از زائران هم ویزیت تخصصی شده اند.

وی افزود: در این میان، به رغم خروج حدود ۲۱ درصد حجاج از مکه، هم اکنون آمار مراجعات به مراکز درمانی و مطب ها در روزهای اخیر افزایش یافته؛ چنانکه روز گذشته بیش از ۲۰۰ مورد به اورژانس ما مراجعه داشتند که عموماً هم مشکل تنفسی ناشی از سن بالای حجاج و عدم رعایت مباحث بهداشتی و افزایش سرماخوردگی ها است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه گفت: همچنین از ابتدای حج تا کنون یک هزار و ۵۷۶ نفر در بیمارستان مرکز پزشکی ما بستری شده اند و در روز گذشته نیز ۲۵ نفر از حجاج با علل مختلف در بیمارستان مرکز پزشکی حج و ۳ نفر در بیمارستان سعودی بستری شده اند.

وی افزود: هم اکنون آمار بیماران بستری در بیمارستان هلال احمر در مکه ۴۳ نفر است که تحت درمان های مربوطه هستند.

کد خبر 4698240

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز پزشکی حج و زیارت عربستان سعودی حج 98 حج 98 وزارت بهداشت سازمان نظام پزشکی جامعه پزشکی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دندانپزشکی درمان ناباروری کنگره قلب و عروق ریسک بیماری قلبی مرکز پزشکی حج و زیارت بیماری های قلبی و عروقی سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، در این گزارش شهروندان از صف‌های طولانی برای گرفتن نوبت، کمبود نیرو برای پذیرش و همچنین کمبود پزشک متخصص گلایه‌مند بودند.
مدیر درمانگاه چشم پزشکی پوستچی هم با بیان اینکه اقدامات زیادی در شش ماه گذشته در این درمانگاه انجام داده ایم گفت: کمبود فضای فیزیکی باعث شده تا نتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهیم.
پناهی گفت: روز انه بیش از هزار و ۳۰۰ نفر بیمار به این مرکز مراجعه می‌کنند که دانشگاه علوم پزشکی با اداره اوقات در حال ساخت بیمارستان بزرگ چشم پزشکی هستند.
وی همچنین از شهروندان خواست برای دریافت نوبت حضوری مراجعه نکنند و به صورت اینترنتی از سایت  nobat .sums.ac.ir   وقت مورد نظر خود را دریافت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟