Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی امروز 30 مرداد سالروز وعده وزیر راه و شهرسازی و استاندار به خراسان جنوبی مبنی بر کلنگ زنی راه اهن در این استان است متاسفانه این وعده برای استان محقق نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بیش از 10 سال از تقسیم خراسان بزرگ به استان "جنوبی، رضوی و شمالی" می گذرد و در این سالها مسئولان استانی و مقامات بسیاری به این استان کویری آمدند تا زمینه اتصال "سومین استان پهناور کشور" را به خطوط ریلی فراهم کنند؛ قولها و وعده‌های بسیاری در این سالها داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اتصال خراسان جنوبی به راه آهن سراسری از مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور نهم به این استان در آبان 86 است و در سفرهای بعدی ریاست جمهوری نهم و دهم به این استان؛ بازهم در قالب مصوبه؛ بر اجرایی شدن این مهم تاکید شد اما علی رغم پیگیری هایی که مسئولان مختلف از جمله نمایندگان کردند مردم این استان هنوز در آرزوی شنیدن صدای سوت قطار بوده و هستند.


آخرین وعده در سفر وزیر راه و شهرسازی در30 اردیبهشت 98 بود اسلامی که برای کلنگ زنی راه آهن به این استان سفر کرده بود در جریان این سفر گفت "تاسه ماه دیگر کلنگ راه آهن خراسان جنوبی به زمین خواهد خورد".

 

اما 30 مرداد ماه، امروز روزی است که قرار بوده کلنگ راه آهن خراسان جنوبی به زمین بخورد اما خبری از کلنگ‌زنی نیست.

 

استاندار خراسان جنوبی دو روز پیش نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار کرد تا روند کار راه آهن در خراسان جنوبی را تشریح کند.

 

معتمدیان در این نشست گفت: هیئت دولت یکشنبه مجوز انعقاد قرارداد به شرکت زیرساخت با پیمانکار را داده است این در حالی است که طی مصاحبه‌ای که خاورستان با مدیرفنی شرکت تیراژ داشته است اعلام کرد که این شرکت سرمایه‌گذار پروژه راه‌آهن است و سال گذشته این پروژه به مناقصه رفته است + لینک مصاحبه

 

از سویی دیگر، استاندار خراسان‌جنوبی در حالی خبر شنیدن صدای سوت قطار در چهارسال آینده را داد که خاورستان طی مصاحبه ای با مدیرفنی شرکت تیراژ اعلام کرده بود که راه آهن خراسان‌جنوبی طی چهارسال آینده به بهره برداری می‌رسد اما به این موضوع بی توجهی شد+ لینک مصاحبه

 

متاسفانه موضوع مهم راه آهن همان طور که تاکنون توسط استانداران قبلی تکرار شده است در بازه زمانی پاسکاری می‌شود همان طور که گذشتگان گفتند نشد و امروز در سالروز وعده وزیر باز هم  خبری از شدن نیست.

 

در کنار این وعده وعملکردسازی‌های مختلف، مهم این است که اکنون بیش از 16 سال از مطرح شدن پروژه راه آهن می گذرد و این هنوز هم برای مردم خراسان جنوبی به مثابه یک آرزو است و آن چیزی که بیشتر آن را به عنوان یک آرزو وانمود می‌کند؛ وعده‌های مکرر مسئولان در این خصوص است که هنوز محقق نشده است.

 

راه آهن یکی از مهم‌ترین نیازها و زیرساخت‌های توسعه‌ای است که می تواند در رفع محرومیت‌های خراسان جنوبی نقش بسزایی داشته باشد، اما اتصال این استان به راه آهن بافق مشهد و از سوی دیگر به چابهار این استان را متحول خواهد کرد.

 

بی توجهی دولت به پروژه راه آهن از همان ابتدای داغ شدن موضوع راه آهن بوده است به طوری که دولت حتی اعتباراتی که نمایندگان با تهدید برای راه آهن گرفتند هم آنطور که باید به این استان نرسید.

 

نوبخت رئیس سازمان برنامه وبودجه هرچند سفرهای بسیاری به این استان داشت و هر کدام از این سفرها راه آهن خراسان جنوبی را مورد توجه قرار داده است اما علی رغم این وعده ها اعتبارات بسیاری به راه آهن دیگر استان های کشور ازجمله رشت رسید.

 

وزیر راه وشهرسازی برای کلنگ زنی راه آهن به استان سفر کرد اما دوباره وعده سه ماهه برای کلنگ زنی داد.

 

حال باید این گونه گفت مردم خراسان جنوبی از نظر زیرساخت های توسعه لنگ می زنندو نیاز است در کنار دیگر استان ها  به این استان نیز توجه شود و اگر مسئولان به این مهم توجهی نکنند به راستی در حق این مردم جفا کرده‌اند؛ دیگر مردم گوششان از وعده ها پرشده اند و فرصتی برای آزمون و خطاها ندارند.

 

در کنار همه وعده‌هایی که استاندار، وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان برنامه وبودجه برای راه آهن دار شدن به مردم خراسان جنوبی دادند اگر اهتمام جدی برای عملی شدن این وعده ها نباشد هرچندسال هم که بگذرد ما هنوز در ابتدای راه خواهیم بود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند

طلبه‌ها و اساتید مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) به همراه بسیجیان شهر خضری دشت بیاض به کمک مردم دهستان کرغند شتافتند.

این تیم برای لایروبی منازل و کوچه‌ها به دهستان کرغند اعزام شدند. 

سیل در دو روز گذشته دهستان کرغند و برخی روستا‌های خراسان جنوبی را در نوردید و خساراتی به بار آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • تساوی در سیرجان؛ زور گل‌گهر و شمس‌آذر به هم نرسید
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • احتمال کلنگ‌زنی طرح سه طبقه میدان ونک در سال آینده
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • وعده صادق، آغاز تحول در منطقه
  • «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه