Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار از تحولات یمن از قدرت نمایی پدافند مقاومت یمن مقابل پهپاد آمریکایی و تقلای ریاض برای حفظ مرزهایش حکایت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، پدافند هوایی یمن موفق شد یک پهپاد (( ام کیو - ناین )) ارتش امریکا را در اسمان استان ذمار شناسایی و سرنگون کند.
به گزارش  شبکه تلویزیونی المسیره، سامانه دفاع هوایی نیروهای مسلح یمن، یک فروند پهپاد آمریکایی مدل ام کیو 9 را در آسمان استان ذمار سرنگون کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن اعلام سرنگونی پهپاد آمریکایی "ام کیو-9" با موشک مناسبِ پدافند هوایی نیروهای مشترک یمن در حریم هوایی استان ذمار گفت: موشکی که پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد, ساخت داخل است و به زودی در یک نشست خبری از آن رونمایی می شود.
وی افزود: ما به متجاوزان ائتلاف سعودی اعلام می کنیم, شرایط به گونه ای تغییر کرده است که هنگام فکر کردن به ورود به حریم هوایی یمن باید هزاران بار در محاسبات خود تجدید نظر کنند. آسمان یمن مانند گذشته به روی متجاوزان باز نیست و روزهای آینده با اقدامات غافلگیرکننده بزرگتری همراه خواهد بود. به فضل خداوند, نیروهای یمنی این توان را به دست آورده اند که شمار زیادی از هواپیماهای متخاصم را از ورود به حریم هوایی یمن باز دارند.

کشته شدن دو فرمانده نظامی وابسته به سعودی و امارات در ابین
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین؛ فرمانده نیروهای "النجده" وابسته به منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن مورد حمایت عربستان سعودی در درگیری با نیروهای مورد حمایت امارات در منطقه زنجبار در استان ابین کشته شد.
همچنین؛ عبدالرحمن الشنینی جانشین فرمانده نیروهای کمربند امنیتی مورد حمایت امارات در درگیری های استان ابین یمن کشته شد.
المیادین همچنین افزود عبداللطیف السید سرکرده سازمان تروریستی القاعده در استان ابین یمن در درگیری با نیروهای وابسته به منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن زخمی شد.
در جنوب یمن نیز دهها تن در درگیریهای نیروهای تحت فرمان امارات و نیروهای منصور هادی در ( ابین )کشته یا مجروح شدند. این درگیریها زمانی رخ داد که نیروهای تحت فرمان امارات به پادگان نیروهای منصور هادی یورش بردند. این در حالیست که اعضای دولت خودخوانده منصور هادی از وی خواستند امارات را از نیروهای ائتلافی ضد یمن خارج کند.
درهمین حال فرستاده سازمان ملل در امور یمن در گزارش خود به شورای امنیت هشدار داد تجزیه این کشور به تهدیدی واقعی تبدیل شده و انچه در استان های عدن و ابین رخ داده، اینده یمن را نگران کننده کرده است. وی افزود توافقنامه استکهلم درخصوص الحدیده نیز بسیار شکننده شده است.

حملات تند نماینده دولت مستعفی یمن علیه امارات
نماینده دولت مستعفی یمن در جلسه شورای امنیت حملات تندی را متوجه امارات کرد.
نماینده دولت مستعفی یمن در جلسه شورای امنیت حملات تندی را متوجه امارات کرد و تحولات عدن را شورش و تمرد شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات دانست و از امارات خواست فورا به این حمایت‌ها پایان دهد.
سخنرانی وی عمدتا علیه امارات بود و حمایت امارات از شورای انتقالی را محکوم کرد. امارات هم‌ همه را اتهامات واهی خواند و ابراز تاسف کرد که پاسخ همراهی ها چنین شده است.

هیأت `شورای انتقالی جنوب یمن` وارد جده شد
هیأتی از «شورای انتقالی جنوب یمن» که مورد حمایت امارات عربی متحده است، برای مذاکره با مقامات عربستان سعودی وارد شهر جده این کشور شدند.
رسانه‌های عربستان سعودی شامگاه سه‌شنبه (29 مرداد) گزارش دادند که این هیأت به ریاست «عیدروس الزبیدی»، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن بوده و قرار است در مورد تحولات و حوادث اخیر جنوب یمن به ویژه شهر عدن با طرف‌ سعودی گفت‌وگو کند.
علاوه بر رئیس شورای انتقالی، چهار تن از اعضای این شورا به نام‌های «ناصر محمد الخبجی»، «علی عبدالله الکثیری»، «عبدالرحمن شیخ الیافعی»، و «عدنان محمد الکاف» نیز در این هیأت حضور دارند.
وب‌گاه خبری «ارم‌نیوز» وابسته به عربستان سعودی نوشت که هیأت مذکور بنا به درخواست رسمی وزارت خارجه سعودی جهت گفت‌وگو با مقام‌های سعودی، به عربستان سفر می‌کند.
بر اساس این گزارش، هیأت شورای انتقالی جنوب یمن علاوه بر سعودی‌ها، گفت‌وگوهایی با مقامات دولت منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن نیز خواهد داشت.
شهر عدن (جنوب یمن) نوزدهم مرداد ماه بعد از چهار روز درگیری بین نیروهای دولت منصور هادی نیروهای «کمربند امنیتی» وابسته به «شورای انتقالی جنوب» که از حمایت امارات برخوردار است، به دست این شورا افتاد. این شورا اعلام کرد که هرگز از این شهر عقب‌نشینی نخواهد کرد.
دولت منصور هادی حوادث شهر عدن را «کودتای از پیش‌ طراحی شده امارات» علیه خود می‌داند و طی بیانیه‌ای که سه‌شنبه شب بعد از نشست کابینه منتشر کرد، خواستار مقابله با شورشیان مسلح مورد حمایت ابوظبی شد.

عربستان 90 هزار نیرو به جبهه های مرزی اعزام کرد
رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن از اقدام سعودی‌ها در اعزام نود هزار مزدور ملیت‌های مختلف به جبهه های مرزی جنوب عربستان خبر داد و گفت حالا دیگر عربستان به جای دفاع از مشروعیت برای مراقبت از مرزها و آسمان خود تقلا می‌کند.
«محمد عبدالسلام» رئیس هیئت یمنی در مذاکرات صلح می‌گوید ریاض از تلاش برای تصرف یمن عقب‌نشینی کرده و اکنون نگران از دست رفتن مرزهایش است.
وی در توییتر نوشت: «این ائتلاف 90 هزار نیرو از جمله 30 هزار سودانی و هزاران مزدور ملیت‌های مختلف را از جبهه‌های داخلی یمن بیرون کشیده و به جبهه‌های مرزی با عربستان سعودی منتقل کرده است.»
عبدالسلام افزود: «ادامه جنگ کشورهای ائتلاف علیه یمن هیچ امنیتی برای آنها به ارمغان نمی‌آورد و رژیم‌های شکننده آنها را در معرض تهدیدهای بسیار جدی قرار می‌دهد. رژیم سعودی فاقد قدرت و عقل سیاسی است و به دنبال حمایت خارجی می‌گردد.»
عبدالسلام ادامه داد: «واشنگتن به بهانه حمایت از مشروعیت دولت منصور هادی شما را به تجاوز علیه یمن واداشت، اما حالا به دنبال حفاظت از مرزها و آسمان خود هستید و این بهانه کنار گذاشته شد. واشنگتن هم پشت شما را خالی کرده است.»

شرط یمن برای بازگشت دوباره امنیت به عربستان
رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت که نظام سعودی در صورت پایان دادن به تجاوز نظامی، امنیت دوباره خویش را باز خواهد یافت.
به گزارش شبکه خبری المسیره، «محمد عبدالسلام» در حساب توئیتری خود با بیان اینکه نظام سعودی به دلیل فقدان قدرت و بلوغ سیاسی، در جستجوی حمایت خارجی است، تاکید کرد که نزدیک ترین راه برایش این است که تجاوز به یمن را متوقف کند تا امنیت دوباره خود را بازیابد.
وی افزود: نظام عربستان سعودی با انتقال 60 هزار عنصر وابسته و 30 هزار سودانی و هزاران تبعه دیگر کشورها از جبهه‌های داخلی، آنها را به عنوان سپر انسانی در مرزهای خود مستقر کرده است.
مقام یمنی خطاب به دولت سعودی گفت: واشنگتن به بهانه و تحت عنوان حمایت از دولت قانونی (دولت مستعفی و فراری)، شما را به تجاوز نظامی علیه یمن واداشت، اما امروز نگران امنیت آسمان و مرزهای خودتان هستید.
عبدالسلام یادآورشد که ادامه تجاوز به یمن، هیچ امنیتی را برای متجاوزان در پی نخواهد داشت و کشورهای آنها را در برابر تهدیدهای بسیار خطرناک، شکننده خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"

به گزارش صدای ایران از تسنیم،امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین توسط پلیس این کشور در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی تصریح کرد: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین نوشت: در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گور‌های دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد: کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز (پنج شنبه) به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیرو‌های پلیس انجامید.

به گزارش شبکه‌ای بی سی آمریکا، حداقل ۲۰ دانشجو به دست نیرو‌های پلیس بازداشت شده‌اند. دانشجویان در شعار‌های خود ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

در این راستا «گرگ ابت» فرمانده تگزاس گفته است که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

او گفت: دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

همزمان دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیرو‌های پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه در‌های ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد و قرار است کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

دیگر خبرها

  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد