Web Analytics Made Easy - Statcounter

دختر دیکتاتور پیشین عراق مدعی شده است که پدرش دستور داده بود که با شهید تندگویان در اسارت رفتار مناسب شود و از تحت فشار گذاشتن و بازجویی های مکرر نیروهای امنیتی عراق با او جلوگیری کرده است.

این دستنوشته مربوط به تاریخ 24 دسامبر 82 است (3 دیماه 61) است که در آن صدام دستور داده است:

«با وزیر نفت ایرانی اسیر شده، رفتار خوبی شده و تمامی نیازهایش از جمله تماس با خانواده اش فراهم شود و هرگز نباید به طور مستمر از او بازجویی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..باید همه اینها متوقف شوند و هر ماه یک گزارش در این خصوص برای من ارسال شود.»

رغد با انتشار اصل دستنوشته، کوشیده است که چهره جنایتکار دیکتاتور پیشین عراق را بیگناه جلوه دهد در حالی که در خاطرات مربوط به سال 69  آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» آمده است که «عراقی ها از طریق صلیب سرخ جهانی در سال 68 به او اطلاع دادند که شهید تندگویان در حین اسارت فوت کرده است.»

دستنوشته صدام متعلق به آغاز اسارت شهید تندگویان است اما رغد درباره شکنجه هایی که شهید وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران بعد از این تاریخ با آن در زندان عراق مواجه شد، توضیحی نداده است و انتظار نمی رود که او درباره این جنایت و همچنین جنایت های رژیم بعث در حق ملت ایران، عراق و کویت توضیح دهد.

رغد به عنوان یکی از چهره های باقی مانده از حزب منحله بعث در حال حاضر در اردن به سر می برد و دولت عراق تاکنون بارها از «امان» خواسته است که او را به اتهام حمایت و مدیریت گروه های تروریستی در عراق تحویل دهد اما دولت اردن تاکنون به بهانه های مختلف از این کار خودداری کرده است.

شهید تندگویان از معدود شهدای جنگ تحمیلی است که بر روی سنگ قبر او تاریخ شهادت حک نشده است زیرا پیکر مطهر این شهید در جریان تبادل اسرا بین دو کشور در سال 70 تحویل جمهوری اسلامی ایران شد و هنوز به درستی تاریخ دقیق شهادت این شهید مشخص نیست.

شهید محمد جواد تندگویان دومین وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در 24 خرداد 1329 در منطقه «خانی آباد» تهران به دنبال آمد . او فارغ التحصیل مهندسی نفت از دانشکده نفت آبادان و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از مرکز مطالعات مدیریتی ایران است.

او در آبان ماه 59 در حالی که یک ماه از وزارتش می گذشت برای بازدید از پالایشگاه آبادان عازم جنوب کشور شد ولی در جاده ماهشهر به آبادان به اسارت نیروهای عراقی در آمد و بعد از 11 سال اسارت، در سال 70 در جریان تبادل اسراء پیکر مطهر این شهید که بر اثر شکنجه شهید شده بود، تحویل ایران شد و در تاریخ 25 آذر 70 در خاک میهن به خاک سپرده شد.

دختر دیکتاتور پیشین حاکم بر عراق با گشودن پرونده شهید تندگویان، بار دیگر جنایت های این رژیم و میلیون ها قربانی این جنگ بی حاصل هشت ساله را که خسارات مادی بزرگی برای دو کشور و منطقه به دنبال داشت، در اذهان زنده کرد./

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر کشور از نیروهای امدادی برای یافتن کودک گلستانی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر کشور در پیامی از تلاش‌های نیروهای امدادی به ویژه هلال احمر برای یافتن کودک گمشده گلستانی تشکر کرد. متن پیام احمد وحیدی به شرح ذیل است:

پیدا شدن یسنا دختر گمشده کلاله‌ای پس از پنج روز جست و جوی نیروهای امدادی اعم از هلال احمر و تیم‌های امدادی محلی، دل همه مردم ایران را شاد کرد.

ضمن تقدیر و تشکر از امدادگران و نیروهای انتظامی جهادگر و دلسوز ایران اسلامی که همواره دغدغه آسودگی مردم عزیز کشورمان را دارند، پیدا شدن دختر ایران زمین را به خانواده «یسنا» و ملت شریف ایران تبریک می‌گویم.

امیدوارم همه دختران، پسران، زنان و مردان ایران عزیزمان، همواره در امنیت و آسودگی خاطر و به دور از بلایا به سر برند.

«یسنا» دختر بچه چهار ساله اهل کلاله از عصر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق» کلاله استان گلستان مفقود شده بود. از همان لحظات اولیه دریافت گزارش مفقود شدن یسنا، تیم‌های متعدد امدادی و انتظامی با حضور فوری در منطقه، عملیات جست و جو را آغاز کردند.

نهایتاً مدیرعامل جمعیت هلال احمر از زنده پیدا شدن این کودک ۴ ساله توسط تیم پاراگلایدر سوار با رصد مزارع از آسمان خبر داد.

کد خبر 6095748

دیگر خبرها

  • «اُمّ علاء»؛ مادر شهیدی که هفت عزیزش را تقدیم اسلام کرد
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • پیام وزیر کشور درباره «یسنا»، دختر چهارساله گلستانی
  • قدردانی وزیر کشور از تلاش بی وقفه برای پیداکردن یسنا، دختر ایران زمین
  • تشکر وزیر کشور از نیروهای امدادی برای یافتن کودک گلستانی
  • وزیر کشور: پیدا شدن دختر ایران زمین را تبریک می‌گویم
  • پیام تشکر وزیر کشور برای یافتن یسنا
  • قدردانی وحیدی از مسئولان برای یافتن «یسنا»ی چهارساله
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران