Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آمریکا از ورود نامزد نخست‌وزیر انگلیس به آن کشور به دلیل سفر سال گذشته او به «سومالی‌لند» جلوگیری کرده است. ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های انگلیس امروز چهارشنبه گزارش داده‌اند «کری سایموندز»، نامزد «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس از ورود به آمریکا منع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه دیلی‌میل نوشت او به عنوان یکی از اعضای گروه محیط زیستی «Oceana» برای ورود به آمریکا تقاضا داده بود اما مقام‌های آمریکایی درخواست او را رد کرده‌اند.

این روزنامه نوشت منع ورود سایموندز در شرایطی صورت گرفته که بوریس جانسون قرار است هفته جاری در حاشیه اجلاس گروه هفت در فرانسه با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند.

دلیل رد درخواست نامزد بوریس جانسون می‌تواند به سفر سال گذشته او به «سومالی‌لند» همراه با یکی از دوستانش مربوط شود. آمریکا سومالی‌لند را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسد و آن را بخشی از سومالی می‌داند.

سومالی یکی از کشورهایی است که اتباع برخی کشورهای دارای توافق معافیت از ویزا با آمریکا در صورت سفر به آنجا با محدودیت‌هایی برای ورود به خاک آمریکا مواجه خواهند شد. کنگره آمریکا آذرماه سال 1394 قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن اتباع 38 کشور دارای توافق معافیت از صدور ویزا با آمریکا در صورت سفر به سوریه، عراق، سومالی یا کشورهای حامی تروریسم از نظر وزارت خارجه آمریکا باید برای اخذ روادید اقدام کنند.

روزنامه دیلی‌میل نوشته متقاضیان سفر به آمریکا هنگام ثبت درخواست خود در سامانه‌ای به نام «ایستا» بایستی به این سوال پاسخ دهند که از مارس 2011 به چندین کشور از جمله سومالی سفر کرده‌اند یا خیر.

نامه جانسون به شورای اروپایی برای جلوگیری از برگزیت بدون توافقآخرین تلاش‌های جانسون برای جلوگیری از برگزیت نامنظم با سفر به برلین و پاریس

 

انتهای پیام/

 

R36444/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در سومالی/ ۷ کودک جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در مناطق مختلف سومالی، دست کم ۷ کودک جان خود را از دست دادند.

براساس اعلام این رسانه، بارش باران شدید در مناطق مختلف سومالی به ویژه در ایالت‌ های جوبالند و هیرشبیلی سومالی طی روزهای گذشته باعث جاری شدن سیل شده است.

سیل در این مناطق بیش از ۱۲۴ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده و براساس آمار اولیه ۷ کودک جان خود را از دست دادند.

مقامات محلی نسبت به ادامه بارش‌ ها و احتمال جاری شدن سیل در سومالی و دیگر کشورهای شرق آفریقا هشدار می‌ دهند.

کد خبر 6093586

دیگر خبرها

  • سیل در سومالی؛ ۷ کودک جان باختند
  • سیل در سومالی/ ۷ کودک جان باختند
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا