Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@19:22:35 GMT

وضعیت مساجد در فارس ارتقا یابند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۱۶۶۵

وضعیت مساجد در فارس ارتقا یابند

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن 30 مردادماه، روز جهانی مساجد، سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس بیانیه‌ای صادر كرد.
در این بیانیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
21 آگوست 1969 میلادی برابر با 30 مردادماه، روز به آتش کشیدن قبله اول مسلمین جهان به دست رژیم منحوس صهیونیستی است که به همت جمهوری اسلامی ایران، به عنوان روز جهانی مسجد در تاریخ ثبت و معرفی شد و فرصتی مهیا شد تا علاوه بر ترسیم واقعی چهره خبیث و خونخوار صهیونسیم جهانی که این روزها اقدامات فجیع و وحشتناک در غزه و در صفحه تاریخ رقم می‌زند، توجه جهانیان خصوصاً دنیای اسلام معطوف مساجد، این پایگاه مقدس و وحدت بخش گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به‌راستی نگاهی گذرا و عمیق به تاریخ اسلام به ویژه دوران پر برکت نبی مکرم اسلام(ص) نقش برجسته و جایگاه با عظمت مسجد در اجتماع مسلمانان، در زمان تشکیل حکومت و جامعه اسلامی با محوریت مسجدالنبی(ص) به دست مبارک رسول مکرم و پیامبر اعظم(ص) حائز اهمیت و ممتاز است که معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره) بیانات گوهر باری در خصوص اهمیت مسجد ایراد فرمودند: «اسلام از زمان پیامبر(ص) حکومت تشکیل داده است، قوای نظامی و انتظامی داشته است در سیاست دخالت می‌کرده و مسجدالنبی مرکز سیاست اسلامی بوده و ثقل قدرت اسلامی».
مسجد سنگر مقدس و دژ مستحکم انقلاب اسلامی درتمام مراحل و مقاطع گوناگون این انقلاب بوده است. در بیداری اسلامی منطقه و برای جلوگیری از این الگوی ارزشمند، طرح تخریب مساجد کشورهای اسلامی در دستور کار دشمنان اسلام قرار گرفت، چرا که ابلهان زمانه نیز فهمیده‌اند از دل پاک و با صفای مسجد است که انسان‌های پاک و شهادت‌طلب می‌روید و با حضور گرم میلیون‌ها انسان مؤمن و فداکار، اسلام ناب واقعی شکل خواهد گرفت و کاخ‌های ظلم و کفر، یکی پس از دیگری فرو خواهد ریخت و رژیم جعلی کودک‌کش صهیونیستی برای همیشه نیست و نابود خواهد گشت.
از دل مسجد، شجره طیبه بسیج رویید که امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در این خصوص می‌فرماید: «حضور جوانان و روحیه‌های بسیجی باید محیط مسجد را زنده و پرنشاط و آینده پو و لبریز از امید سازد».
بحمدالله امروز نیز با استفاده از روش‌های بدیع، خصوصاً در حوزه تربیتی و آموزشی و جهادی در مساجد با کمک و هدایت ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد گام‌های مؤثری جهت رشد و ارتقای معنوی بسیجیان و نزدیک شدن مساجد به طراز اسلامی برداشته شده است.
سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر به نمایندگی از صدها هزار بسیجی مخلص عضو خود در پایگاه‌های مقاومت بسیج، ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات و آرزوی شکوه و عظمت بیش از پیش برای مساجد اسلام در سراسر جهان خصوصاً ایران اسلامی، بالاخص استان فارس از همه مسئولین و دست‌اندرکاران مصرانه می‌خواهد که برای ارتقای کمی و کیفی وضعیت مساجد در ام‌القرای اسلام و تحقق مسجد طراز انقلاب اسلامی بر اساس رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از هیچ تلاش و کوشش دریغ نورزند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي وضعيت مساجد روز جهاني مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز بسیج سازندگی،‌ پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا،‌ متن پیام سرلشکر سلامی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و بکارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد