Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این تفاهم نامه همکاری علمی در خصوص ایجاد شبکه پژوهش های بین رشته ای در حوزه سلامت، صبح روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه، در ساختمان آفرینش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نهایی و امضا شد.

دکتر طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره گسترش پژوهش های بین رشته ای در حوزه سلامت گفت: پژوهش های حوزه سلامت نیازمند حضور و بهره گیری از علم رشته های مختلف شامل علوم پزشکی، علوم انسانی، هنر، علوم اجتماعی، فنی مهندسی و علوم پایه محض است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنگیز ادامه داد: با توجه به اینکه دانشکده های مرتبط با این رشته ها در دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان وجود دارد، این زمینه فراهم شد تا بتوانیم بصورت سازمان یافته و تسهیل شده پژوهش های بین رشته ای را با سرعت و جهت گیری مناسب تر از آنچه تاکنون بوده ادامه دهیم و حمایت رؤسای هر سه دانشگاه از مشارکت اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان شان را برای پژوهش های بین رشته ای حوزه سلامت، بهتر داشته باشیم.

وی با اشاره به وسیع بودن پژوهش های حوزه سلامت گفت: از پژوهش های بالینی گرفته تا پژوهش هایی که منجر به فناوری می شود و همچنین پژوهش های اجتماعی سلامت که نیازمند مشارکت همکاران از رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی است تا پژوهش هایی که نیازمند مشارکت حتی در زمینه هنر است، در گستره پژوهش های حوزه سلامت قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ابراز امیدواری کرد: با شکل گیری این همکاری و مشارکت و  همچنین عملیاتی شدن آیین نامه این توافق، به مرور شاهد مشارکت همکاران از سایر دانشگاه ها نیز باشیم.

شبکه پژوهش های بین رشته ای در حوزه سلامت اصفهان یک مرکز مجازی بر پایه مجموعه ای از ساز و کارها، قوانین تسهیل گر و حمایت های ویژه برای محققین اصلی دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، اصفهان و صنعتی اصفهان است که به منظور کمک به توسعه فعالیت های بین رشته ای در حوزه سلامت، با موضوعات مشخص و هدفمند فعالیت می کند.

کد خبر 4698349

منبع: مهر

کلیدواژه: تفاهم نامه همکاری مطالعات میان رشته ای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه صنعتی اصفهان دانشگاه اصفهان کنکور 98 وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تهران دانشگاه پیام نور دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه های ایران حسین توکلی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی منصور غلامی آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس

 رویا جهانگیری دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت گفت: به منظور گرامی داشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 جهانگیری با اذعان اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌گردد.

همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی،  معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • رقابت بیش از ۲۶ هزار اصفهانی در گروه آزمایشی تجربی
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم