Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمال رازقی در گردهمایی تشکل‌های اجتماعی و اقتصادی استان فارس در جمع اعضای تشکل ها، گفت: در شرایط امروز کشور مهمترین وظیفه تشکل‌های ما دنبال کردن اشتغال پایدار در جامعه است.

او افزود: کارخانه و یا واحد تولیدی که تعطیل و در پی آن منجر به بیکاری افراد می‌شود به تنهایی مسئول نیست بلکه سیستمی که موجب تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی ما می‌شود مسئول تبعات اجتماعی این پدیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رازقی اظهار داشت: تمام تلاش ما در سالی که به نام رونق تولید نام گرفته است، بر رفع معضلات و موانع تولید، ایجاد تولید پایدار که به دنبال آن اشتغال پایدار ایجاد می‌شود؛ متمرکز شده است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: ما در اتاق بازرگانی فارس امسال نیز به عنوان مهمترین مسئولیت اجتماعی خود هر آنچه در راستای آموزش تشکل‌ها و ایجاد تولید پایدار مهم و موثر باشد را با همت دنبال می‌کنیم که امیدواریم گاهی در جهت رونق تولید برداریم.

او ادامه داد: در این زمینه کمیته حمایت از تولید با حضور مسئولان ارشد استان تشکیل و دبیرخانه آن فعال شده است که امیدواریم تلاش تشکل‌های بخش خصوصی استان بتواند منجر به رفع موانع تولید هر چند کم در استان شود.

رازقی عنوان کرد: زیبایی شهر شیراز به اشتغال فرزندان این مرز و بوم بستگی دارد و ما در جهت رونق تولید از شهرداری شیراز گلایه داریم، زیرا اقدامات شهرداری و شورای شهر شیراز در زمینه رونق تولید محسوس نبوده است.

او با بیان اینکه پیشنهادهایمان برای رونق تولید را به شهرداری و شورای شهر شیراز مکتوب و ارسال کرده ایم، اما نتیجه‌ای دریافت نکردیم تصریح کرد: امیدواریم نهاد‌هایی مانند شهرداری و شورای شهر شیراز توجه ویژه‌ای به رونق تولید در عمل داشته باشند که در شرایط فعلی این مهم بزرگترین اقدام در جهت مسئولیت اجتماعی خواهد بود.

رازقی افزود: بر اساس ماده ۵ قانون بهبود فضای کسب و کار وظیفه ساماندهی تشکل‌ها بر عهده اتاق بازرگانی به عنوان بزرگترین تشکل درکشور قرار داده شده است که انتظار ما از بخش دولت این است که در خصوص تشکل‌های خودساخته دولتی که فاقد مبنای قانونی هستند، تعیین تکلیف کند.

در این گردهمایی نمایندگان بخش دولتی و برخی از تشکل‌های اقتصادی و اجتماعی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

همچنین در این گردهمایی از ۱۲۵ تشکل فعال در بخش اجتماعی و ۳۰ تشکل فعال در بخش اقتصادی در استان تقدیر شد.
انتهای پیام/م

گردهمایی تشکل‌های اجتماعی و اقتصادی فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی صنعت و معدن اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی شورا‌ها باحضور استاندار  از ۱۲ دهیار، ۱۲ شورا و ۹ شهردار نمونه استان درمراسم روزملی شوراها و جشنواره استانی شهریار قدردانی شد.
علی محمدی مدیرکل دفتر امور شهری وشورا‌های استانداری استان انتخاب شهرداران و شورا‌های نمونه را درسه شاخصه پاسخگویی و درگاه‌های ارتباطی با مردم، ارزیابی عملکرد و بازرسی عنوان کرد وگفت: برخی شهرداری‌ها ازجمله شهرداری شهرکرد با موفقیت درسه شاخصه به طور همزمان شهرداری برتر استان برتر شد.
زاهدی مدیرکل دفتر امورروستایی وشورا‌های استانداری استان هم تعامل دوسویه، اقدامات عمرانی و توسعه روستا‌ها دربخش‌های مختلف را از مهمترین شاخص‌های انتخاب ۱۲ دهیاری نمونه دراستان دانست.
استاندار چهارمحال وبختیاری هم ثمره تعامل شورا‌های استان با مدیران دستگاه‌های اجرایی در پیگیری حل مشکلات استان، دو سفر رئیس جمهور در ۲ سال متوالی با دستاورد‌های بزرگ درتأمین آب شرب پایدار، توسعه راه‌ها و کشت گلخانه‌ای دربخش کشاورزی دانست.
غلامعلی حیدری مشارکت مردم در سرمایه گذاری‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع معارضات اجتماعی را مهمترین راهبرد شورا‌های شهری وروستایی برای توسعه استان درسال جاری برشمرد.
منتخب مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار وکوهرنگ درمجلس دوازدهم هم مبدا توسعه را روستا دانست و گفت: می‌توان با ابتکار عمل وفرهنگ سازی مشارکت مردم بویژه روستائیان را درهمه طرح‌های توسعه‌ای کلید زد ونتیجه آن قطعاً به توسعه همه جانبه منجر می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری