Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:31:57 GMT

آلبوم «جان جهان» منتشر شد/ پاسداشت استاد ادیب خوانساری

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۱۷۲۹

آلبوم «جان جهان» منتشر شد/ پاسداشت استاد ادیب خوانساری

به گزارش خبرگزاری مهر، آلبوم  «جان جهان» با صدای پوریا اخواص و آهنگ‌سازی رضا پرویززاده توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد. این اثر در راستای پاسداشت و پشتیبانی از موسیقی اصیل ایرانی و حفظ آثار اساتید و بزرگان موسیقی ایران تنظیم شده است.

در توضیحات تکمیلی آلبوم «جان جهان» آمده است: رضا پرویززاده موسیقی‌دانی است که همواره دغدغه‌اش حفظ موسیقی اصیل ایرانی بوده و در این راستا بسیار تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آلبوم انتخاب آثار، صدادهی ارکستر و تنظیم آثار با نگاه به فرم موسیقی گذشتگان انجام شده تا رنگ و بوی موسیقی قدیم برای شنوندگان فرهیخته تداعی شود.

آوازهای این اثر به پاسداشت شیوه آوازی استاد ادیب خوانساری و سال‌ها تلاش ایشان در رادیو ملی و خلق آوازهای ماندگار، طراحی شده و توسط پوریا اخواص هنرمند پرتلاش عرصه آواز و از شاگردان برجسته استاد شجریان که سابقه‌ هنری درخشانی دارد، اجرا شده است.

از دیگر هنرمندانی که در خلق این آلبوم نقش داشته‌اند، می‌توان به بهروز همتی نوازنده تار، رضا پرویززاده آهنگ‌ساز و نوازنده کمانچه، ماهیار تمسکنی نوازنده‌ سنتور، محمد میرزایی نوازنده نی، حسین حدت نوازنده عود، علی همتی نوازنده بم‌تار، امین پرویززاده نوازنده کمانچه آلتو و حسین همتی نوازنده تمبک اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای تهیه آلبوم موسیقی «جان جهان» به صورت نسخه اصلی می‌توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور ، مرکز پخش و نشر جوان و پخش «رها» مراجعه کنند.

کد خبر 4698150 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز موسیقی حوزه هنری موسیقی ایرانی آلبوم موسیقی تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی کنسرت موسیقی کارگردان تئاتر سینمای مستند سریال ایرانی فیلم کوتاه خانه سینما جشنواره آیینی و سنتی بازیگر سینما سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان شبکه سه سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد

سید مهدی حسینی،رئیس حوزه هنری قم گفت: نمایش «راز» به نویسندگی و کارگردانی نرگس اسماعیلی از مسجد چهارده معصوم و نمایش «مرد شامی» نوشته علی‌اصغر ایمان‌زاده به کارگردانی محمدرضا جهانبخت از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دو اثر منتخب از استان قم است که در مرحله سراسری همایش بچه‌های مسجد حاضر خواهند بود.

وی بیان داشت: ۱۳ اثر حاضر در مرحله سراسری همایش بچه‌های مسجد از میان ۱۸۰ اثر متقاضی حضور در همایش و پس از بازبینی توسط داوران انتخاب شده‌اند.

رئیس حوزه هنری استان قم خاطرنشان کرد: آثار منتخب در مرحله نهایی جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد که از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: حمایت از هنرمندان انقلابی و مسجدی از اولویت‌های مهم هنری استان قم در حمایت از تولید آثار فاخر است.

حسینی گفت: این جشنواره متمایز و هدفمند، فرصتی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های گسترده‌ فضای فرهنگی و هنری مساجد و گروه‌های مذهبی در راستای پرورش استعدادهای هنری جوانان انقلابی و ترویج فرهنگ دینی با زبان هنرهای نمایشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با ۱۵ برنامه در سپاه ساری
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد