Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@10:08:39 GMT

بخشنامه جدید گمرک برای تسریع در ترخیص کالاهای اساسی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۱۸۸۲

بخشنامه جدید گمرک برای تسریع در ترخیص کالاهای اساسی

معاون فنی و امور گمرکی با هدف تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی کالاهای اساسی ۵ دستور را در قالب بخشنامه‌ اجرایی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهرداد جمال ارونقی در راستای تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی کالاهای اساسی و ضروری از گمرکات کشور طی بخشنامه‌ای بر لزوم اتخاذ تمهیدات مناسب‌تر با رعایت کلیه قوانین و مقررات موجود تأکید و تصریح کرد تدابیری اتخاذ شود تا:

 

۱- در صورت ارائه درخواست از سوی صاحبان کالا، با "حمل یکسره" کالای موضوع اظهارنامه موافقت گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است اخذ و ارائه مجوزهای قانونی مربوط به اظهارنامه به‌صورت سیستمی قبل از خروج کالا الزامی است.

 

۲- نظارت و همکاری لازم صورت پذیرد تا دستگاه‌های متولی صدور مجوزهای قانونی از جمله استاندارد، جهاد کشاورزی، بهداشت و ... نسبت به نمونه‌برداری از کالاهای موضوع اظهارنامه در روی کشتی حامل کالا، قبل از تخلیه و یا هنگام تخلیه کالا اقدام نمایند.

 

۳- در صورت قرارگیری اظهارنامه این اقلام در مسیرهای زرد و قرمز اظهارنامه به‌صورت تصادفی، کارشناسان و متصدیان رسیدگی کننده، نسبت به بررسی و انجام تشریفات گمرکی این اظهارنامه‌ها با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، در حداقل زمان ممکن و به صورت خارج از نوبت اقدام نمایند.

 

۴- در صورت انقضای مهلت مندرج در مجوزهای ثبت سفارش این کالاها، نسبت به پذیرش مجوزهای ثبت سفارش ارائه شده بدون تمدید مهلت مذکور با رعایت سایر مقررات مربوطه اقدام شود.

 

۵- در صورت ارائه درخواست از سوی صاحبان کالا، با خروج شبانه‌روزی این اقلام حتی در روزهای تعطیل و ساعات غیراداری با رعایت سایر مقررات موافقت گردد.  

 

براساس این گزارش،  مسؤولیت حسن اجرای این بخشنامه بر عهده بالاترین مقام اجرائی گمرکات است و ناظرین نیز باید به‌طریق مقتضی برای جلوگیری از ایستایی بر اجرای موضوعات بالا نظارت داشته باشند و همکاری‌های لازم را با دفتر ستادی گمرک ایران انجام دهند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم روزنامه روز جهانی مساجد بیرجند روز جهانی مسجد غدیر جشن عید غدیر خم سومین جشنواره طنین مسجد جشنواره طنین تامین کالاهای اساسی کالاهای اساسی گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱

امتداد - بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ برخوردار است. همچنین تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود  ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از  ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن ( ۱۴۰۱ ) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو