Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@07:11:05 GMT

موفقیت در حوزه فرهنگی نیازمند تفکر فراجناحی است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۱۹۳۶

موفقیت در حوزه فرهنگی نیازمند تفکر فراجناحی است

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در دیدار با عبدالهادی فقهی‌زاده معاون وزیر فرهنگ و ارشاد و محمدحسین اسماعیلی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار داشت: ما با انبیا، قرآن و اهل بیت (ع) به مقصد می‌رسیم و این مسیر با نگاه‌های جناحی همخوانی ندارد.
عابدینی افزود:ما به جناح‌ها و جریان‌های سیاسی بی‌ احترامی نمی‌کنیم و معتقد هستیم با نگاه فراجناحی و حتی فراملی آرمان‌های نظام اسلامی تحقق خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه قزوین با اشاره به سوابق اداره فرهنگ و ارشاد قزوین در چند دوره گذشته، یادآور شد: عملکرد ارشاد در چند دوره گذشته مطلوب نبوده و لازم است مدیرکل جدید با بازنگری، جان تازه‌ای به فعالیت‌های فرهنگ و ارشاد بدهد.
وی قزوین را استانی مؤمن‌پرور معرفی کرد و افزود: شهیدان رجایی، بابایی، لشگری، سید آزادگان ابوترابی، علامه رفیعی و آیت‌الله باریک‌بین بخشی از بزرگان این استان هستند و رهبری نیز نگاه ویژه‌ای به علمای این خطه داشته‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: وجود شخصیت‌های بزرگ علمی، فرهنگی و دینی نشان می‌دهد که استان قزوین دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و فرهنگ و ارشاد این استانِ فرهیخته نیز باید با سرمایه‌های فرهنگی و معنوی آن هماهنگی داشته باشد.
امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد: امیدواریم در اولین فرصت، جلسات شورای فرهنگ عمومی با جدیت برگزار شود چون معطل ماندن جلسات شورای فرهنگ عمومی، به استان آسیب وارد می‌کند.
 عابدینی از مدیر کل جدید در خواست کرد با همه وجود برای اعتلای فرهنگ و نشر معارف دینی و قرآنی تلاش کرده و پاسدار خون شهدا و مجری منویات امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باشند.
۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور

احمد راستینه با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در کشور، اظهار داشت: ارتقای سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از نیم به سه درصد از مهمترین دستاورد‌های مجلس یازدهم بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت مساله فرهنگ تلاش می‌شود این سهم از بودجه عمومی به پنج درصد ارتقا یابد در این صورت است که می‌توان ادعا کرد حداقل‌های تحول نظام فرهنگی کشور فراهم شده است.

راستینه اضافه کرد: تا قبل از مجلس یازدهم به غیر از اعتبارات جاری و حقوقی، هیچ اعتباری برای تحول فرهنگی و تولید محتوا پیش‌بینی نمی‌شد، اما امروز در یک جدول از مجلس شورای اسلامی اعتبار برای این بخش مصوب شد.

وی گفت: از این مبلغ سهم فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان ۳۶ هزار میلیارد ریال و ۲۵ هزار میلیارد ریال هم برای ترویج فرهنگ ازدواج، حجاب، عفاف و برنامه‌های فرهنگی موثر در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

فرهنگ زیربنای پیشرفت و توسعه کشور است

راستینه با اشاره تصویب قانون خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم، بیان داشت: ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش دانش‌آموزی است و در این ارتباط ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه در این بخش مصوب شده است.

وی افزود: یکی از کارکرد‌های مجلس یازدهم انجام کار تحولی برای پویانمایی است که برای تولید محتوای ویژه کودک و نوجوان اعتبار ویژه مصوب شده است.

راستینه با تاکید بر اینکه کمبود معلم تنها مختص یک استان نیست، گفت: نظام آموزش و پرورش در ۱۰ سال گذشته نسبت به امر جذب معلم کوتاهی بسیاری داشت و ردیف استخدامی برای جذب معلمان داده نشد و همین امر موجب شد تا امروز با مشکل کمبود معلم روبرو شویم.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نشست‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی، تلاش براین است که در سال تحصیلی جدید مشکلات کمتری در خصوص تامین معلم وجود داشته باشد.

راستینه ادامه داد: افزایش ظرفیت جذب و استخدام معلمان از سوی سازمان امور استخدامی و افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان از جمله راهکار‌های در نظر گرفته شده برای کاهش مشکل کمبود معلم است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور