Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان قصد دارد در ملاقات روز چهارشنبه (امروز) خود با بوریس جانسون به صورت دوستانه و قاطعانه درخواست نخست‌وزیر جدید بریتانیا مبنی بر حذف «بند ترتیبات پشتبیان» را رد کند.

اخبار بین الملل-  نخست‌وزیر جدید بریتانیا در نامه چهارصفحه‌ای خود که دوشنبه شب منتشر شد، از اتحادیه اروپا خواسته تا  «بند ترتیبات پشتیبان»  مربوط به مرزبندی ایرلند با اتحادیه اروپا بعد از خروج لندن از اتحادیه اروپا را حذف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش «گاردین»، سیاستمداران و مقامات در برلین می‌گویند که آنها فکر نمی‌کنند نامه جانسون به «دونالد توسک»، رئیس شورای اروپا، مبنی بر خروج بند ترتیبات پشتیبان طرح سازنده‌ای برای مذاکرات بیشتر باشد.

«نوربرت روتگن»، سیاستمدار آلمانی گفت: «نامه جانسون به رئیس شورای اروپایی پیشنهاد جدی نیست و جانسون این را می‌داند».

این نخستین درخواست رسمی نخست‌وزیر انگلیس از زمان روی کارآمدنش در ماه گذشته است که با عدم استقبال آلمان روبرو شده است.

روتگن عضو برجسته حزب دموکرات مسیحی آلمان گفت: «نخست‌وزیر بریتانیا نامه خود را با گفتن اینکه وی شخصا متعهد به دستیابی به توافق است، آغاز می‌کند اما در ادامه نامه نشانه‌ای از این مورد نیست. اگر جانسون واقعا می‌خواهد در بازدیدهای خود از پاریس و برلین به چیزی برسد، او باید نامه خود را بازنویسی کند.»

قرار است بوریس  جانسون و آنگلا مرکل روز چهارشنبه (امروز) ساعت 6 بعدازظهر به وقت اروپای مرکزی، با یکدیگر دیدار و درباره سیاست‌های دوجانبه بحث و گفت‌وگو کنند.

طبق این گزارش، بخش ترتیبات پشتیبان که در توافق بین «ترزا می» نخست‌وزیر پیشین انگلیس و «بروکسل» برای اجرای برگزیت درج شده بود، نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که جزو خاک بریتانیاست و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می‌کند. اما این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت پارلمان انگلیس از توافق می با اتحادیه اروپا بود.

نخست وزیر انگلیس که بعد از ناکامی ترزا می در برگزیت به قدرت رسیده است تاکید کرده که 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

توافق قبلی لندن و با برکسل برای خروج، سه بار در پارلمان بریتانیا رد شد و زمینه ساز کناره گیری می از قدرت بود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آلمان بریتانیا اتحادیه اروپا برلین جانسون آلمان آنگلا مرکل انگلیس ایرلند لندن برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد: شانس حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اکنون بیش از هر زمان دیگری است.

شولتز، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان گفت: البته قبل از هر چیز در مورد مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان گفت و گو کردیم و اتفاق نظر داریم این مناقشه باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.

صدراعظم آلمان خطاب به علی اف گفت: بنابراین بهتر است که شما گفت و گوی مستقیم با «نیکول پاشینیان» [نخست وزیر ارمنستان] داشته باشید.

شولتز افزود: سال ۲۰۲۴ می تواند و باید سال صلح در منطقه باشد. این یک فرصت و یک مسئولیت بزرگ است.

صدراعظم آلمان گزارش‌های اخیر درباره توافق اولیه در مورد تعیین مرز بین دو کشور را دلگرم‌کننده توصیف کرد و گفت که لازم است این روند حفظ شود.

کد خبر 6089280

دیگر خبرها

  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه