Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-07@03:30:55 GMT

پیش‌بینی تردد ۲.۵ میلیون زائر در اربعین

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۲۲۹۶

پیش‌بینی تردد ۲.۵ میلیون زائر در اربعین

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ماه محرم و ایام اربعین یکی از پرترددترین و پرترافیک‌ترین ایام در جاده‌های مواصلاتی کشور به سمت استان‌های غربی است، چراکه نه تنها زائران ایرانی بلکه مسافران خارجی بسیاری هم به ایران وارد می‌شوند و از مرزهای غربی کشور به سمت نجف و کربلا حرکت می‌کنند.

عبدالهاشم حسن‌نیا - رئیس سازمان راهداری کشور- در این باره گفت:‌ آنچه تا این لحظه قطعی شده چهار پایانه مرزی خسروی، مهران، چذابه و شملچه است که پیش‌بینی می‌کنیم از حدود  دو و نیم میلیون نفر زائر بیش از یک میلیون تردد از مرز مهران انجام شود، حدود ۴۰۰ هزار نفر تردد از مرز خسروی و مابقی زائران نیز از طریق مرزهای چذابه و شملچه تردد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که مرز شلمچه و چذابه برای خوزستانی‌ها و دیگر استان‌های جنوبی مانند بوشهر، هرمزگان، فارس و غیره مورد استفاده قرار گرفته و یکی از مرزهای شلوغ در این ایام به شمار می‌رود، گفت: برای فراهم کردن بستر لازم در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز حدود ۸۰۰۰ تا ۱۰ هزار اتوبوس پیش بینی شده تا در رفت و آمد زائران مشکلی به وجود نیاید. البته مسافران اربعین از کشورهای افغانستان، پاکستان، آذربایجان و روسیه و هند نیز به ایران وارد می‌شوند و از این چهار پایانه مرزی عبور می‌کنند.

وی همچنین در خصوص قیمت بلیت اتوبوس نیز گفت: گرچه تاکنون انجمن شرکت‌های مسافربری به صورت رسمی درباره‌ی قیمت بلیت اتوبوس اظهار نظر نکرده است اما طبق مذاکرات و توافقات صورت گرفته مقرر شده تا قیمت آن، برای ایام اربعین افزایش پیدا نکند.

وی با اشاره به این که اکثر زائران ایرانی از وسیله‌ی شخصی برای رساندن خود به مرزهای ایران و عراق استفاده می‌کنند، گفت: سال گذشته نیز با وجود پارکینگ‌های بزرگ تعبیه شده در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه ترافیک سنگینی داشتیم و امسال با وجود اضافه شدن مرز خسروی پیش بینی می‌کنیم همچنان مردم از وسیله‌ی شخصی استفاده کنند اما زائران اگر می‌خواهند راحت‌تر باشند و در این ترافیک‌ها معطل نشوند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کربلا نجف قیمت بلیت اتوبوس رییس سازمان راهداری اربعين حسيني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع

در سفر حج تمتع به همراه داشتن برخی وسایل ضروری و حائز اهمیت است که در این مطلب فهرستی از آنها به زائران پیشنهاد می‌شود. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امسال 87 هزار و 550 زائر حج در قالب 622 کاروان، از 23 اردیبهشت ماه عازم سرزمین وحی خواهند شد که در این بین بیش از 15 هزار زائر از استان تهران در قالب 62 کاروان مدینه قبل و 44 کاروان مدینه بعد است.

زائران پیش از عزیمت به این سفر معنوی در کلاس‌های آموزشی شرکت خواهند کرد و بسیاری از نکات لازم به آنها گوشزد خواهد شد اما از آنجایی که سفر زائران حدود یک به طول می‌انجامد، همراه داشتن برخی وسایل اهمیت زیادی دارد از این رو پیشنهاد می‌شود برای بهره‌مندی از آنها از فهرست زیر استفاده کنند.

1. پتوی مسافرتی یا ملحفه

2. قمقمه آب

3.  شارژر موبایل به همراه دوشاخه برق به پریز سه‌راه

4. کلاه معمولی یا آفتابگیر و چتر

5. دمپایی روباز پلاستیکی

6. کتانی یا کفش راحتی

7. کیسه سنگ ریزه

8. تسبیح هفت عددی برای طواف

9. قیچی کوچک تاشو و ناخن‌گیر

10. ماشین اصلاح یا ژیلت

11. نخ، سوزن و سنجاق

12. ماسک بدون دوخت (پرسی)

13. دستمال مرطوب

14. سوابق پزشکی

15. داروها همراه با نسخه انگلیسی

16. گذرنامه و کارت شناسایی

17. کیف دوشی

18. مقداری آجیل  و خشکبار

19. لباس خنک و راحت به تعداد کافی

20. جوراب سفید

21. کرم‌های ضروری یا ضدآفتاب

22. عینک اضافه و بند عینک

زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

به گزارش تسنیم، سال گذشته عملیات اعزام زائران حدود 28 روز به طول انجامید، اما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش مسئولان سازمان حج و زیارت بر این است که 2 روز از عملیات رفت و 2 روز از عملیات بازگشت کاهش یابد بنابراین اگر سال گذشته مدت زمان اعزام 43 روز بود سال جاری به 39 روز خواهد رسید.

همچنین اگر میانگین سفر 35 روز بوده احتمالا در سال جاری به 32 روز کاهش می‌یابد البته ممکن است سفر یک زائر 30 روز و زائر دیگر 35 روز به طول بینجامد در عین حال اگر فردی به دلایل خاصی مجبور به کاهش بیشتر مدت سفر باشد، شرایط را برایش فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • ۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین