Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-04@23:15:26 GMT

8 گزینه‌ احتمالی مدیرعاملی ایران‌خودرو

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۳۰۷۰

صراط:

با گذشت 2 روز از برکناری و بازداشت هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو، هنوز فردی جایگزین وی نشده و علی رغم اعلام ربیعی سخنگوی دولت مبنی بر انتخاب علی آبادی مدیرعامل مپنا به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو، هنوز مراسم معارفه‌ای برای وی برگزار نشده و وی در ایران خودرو مستقر نشده است.

به گزارش فارس ربیعی روز دوشنبه هفته جاری اعلام کرد که علی آبادی جایگزین یکه زارع در ایران خودرو می‌شود ولی ظاهراً مدیران دولتی بر سر این مسئله به توافق نهایی نرسیده‌اند و به همین دلیل در حال حاضر این شرکت بزرگ خودروسازی بدون داشتن مدیرعامل به کار خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط اخباری در مورد گزینه‌های دیگر برای جایگزینی مدیرعامل ایران خودرو مطرح است که این بحث‌ها در مورد 8 نفر جدی‌تر شده است. 

عباس علی آبادی، مدیرعامل مپنا گزینه‌ اصلی مدیرعاملی ایران خودرو است که هرچند طبق اعلام دولت، انتصابش نهایی شده، ولی هنوز در این پست منصوب نشده است.

منوچهر منطقی، مدیرعامل اسبق ایران خودرو و دبیر فعلی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله افرادی است که برای مدیرعاملی ایران خودرو با وی مذاکره شده است. هرچند گفته می‌شود که پاسخ وی در این مورد منفی است ولی طی روزهای اخیر جریاناتی را در مورد هزینه طراحی صندوق پژو 206 در مورد وی مطرح شده‌است که شاید بر این انتخاب اثرگذار باشد.

حسن وفادار ینگجه، نماینده شرکت تعاونی کارکنان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در هیات مدیره ایران خودرو یکی دیگر از گزینه‌های مطرح برای مدیرعاملی ایران خودرو است. وی مدیریت شرکت چرخشگر را نیز در کارنامه خود دارد.

بهزاد اعتمادی، معاونت صنایع ریلی سازمان گسترش و صنایع نوسازی نیز از جمله افرادی است که به عنوان گزینه احتمالی مدیرعامل ایران خودرو از وی نام برده می‌شود.

همچنین عادل پیرمحمدی، معاون تحقیقات و مهندسی ایران‌خودرو از دیگر افرادی است که برای تکیه زدن بر سکان ایران خودرو مطرح است.

علاوه بر این افراد، از برخی مدیران سایپا نیز به عنوان گزینه جایگزین یکه زارع نام برده می‌شود. یکی از این افراد، علی شیخ‌زاده قائم‌مقام مدیرعامل سایپا در امور تولید است.

در عین حال پیش‌تر با برخی افراد دیگر از جمله نجم الدین، مدیرعامل اسبق ایران خودرو و پورمجیب، مدیرعامل اسبق مگاموتور نیز برای مدیریت ایران خودرو مذاکره شده بود. 

ایران خودرو در حالی هنوز مدیرعامل ندارد که طبق اساسنامه این گروه خودروسازی، مدیرعامل باید با رأی اعضای هیأت مدیره انتخاب شود و در این میان، اعلام نام مدیرعامل جدید از سوی سخنگوی دولت قابل توجه است.

در عین حال، مدیرعامل جدید ایران خودرو با شرایط سختی برای ساماندهی این گروه خودروسازی و حل مشکلاتی مانند کمبود سرمایه در گردش، بدهی بانکی، زیان انباشته، تعهدات معوق و خودروهای انباشت شده کف کارخانه ناشی از نقص قطعات روبرو است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ به مهم‌ترین پرسش هواداران استقلال؛ مدیرعامل آینده آبی‌ها کیست؟

به گزارش قدس آنلاین، مهم‌ترین بحث درخصوص این روزهای باشگاه استقلال به انتخاب جانشین علی خطیر بازمی‌گردد. پس از برکناری شبانه مدیرعامل آبی ها که با امضای سه عضو هیئت مدیره این باشگاه صورت گرفت، همه در انتظار تصمیم نهایی پتروشیمی خلیج فارس هستند تا به عنوان مالک باشگاه، مدیر جدید استقلال را انتخاب کند.

در مقطع فعلی، زمام امور در باشگاه استقلال به دست فرشید سمیعی سپرده شده است. عضو هیئت مدیره آبی ها که در مقام سرپرست مدیرعاملی آبی ها بر کارهای مدیریتی نظارت دارد و حتی خود او نیز شانس این را دارد که در قامت مدیرعامل جدید استقلال، جانشین خطیر شود.

با این وجود و پس از برکناری خطیر، بحث و گمانه زنی درباره انتخاب جانشین وی نیز افزایش یافت و نام های زیادی در فضای مجازی منتشر شده است. نام تعدادی از مدیران مختلف که پیش از این نیز تجربه نشستن روی صندلی ریاست باشگاه استقلال را در کارنامه دارند به همراه نفرات دیگری که در سال‌های اخیر همواره یکی از گزینه‌های مطرح شده در فضای مجازی برای نشستن روی صندلی ریاست باشگاه بوده‌اند، در میان کاندیداها دیده می شود.

یکی از این اسامی، مصطفی آجورلو است. فردی که در دوره مدیریتی او، استقلال توانست به قهرمانی بدون شکست در لیگ برتر دست یابد و به یکباره در میانه های نیم فصل نخست لیگ قبل، از کار برکنار شد و جای خود را به علی فتح الله زاده داد. برکناری پرحاشیه آجورلو با واکنش های زیادی همراه شد و از آنجایی که فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو همواره در دوره مدیریتی آجورلو از وی تعریف و تمجید کرده اند، سبب شده تا نام او به عنوان یکی از کاندیداها مطرح شود بخصوص اینکه او رابطه بسیار خوبی نیز با جواد نکونام دارد.

نام دیگری که همواره در این سال‌ها به عنوان گزینه مدیریت استقلال مطرح شده، سعید آذری است. مدیر سابق ذوب آهن و فولاد که دست بر قضا از مقبولیت خاصی نیز میان هواداران استقلال برخوردار است. حتی پیش از نشستن علی خطیر روی صندلی ریاست، او یکی از جدی ترین گزینه های مدیریت باشگاه بود ولی در نهایت این اتفاق رخ نداد.

اما آن‌گونه که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، شهریاری که به عنوان نماینده تام الاختیار هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در باشگاه استقلال مشغول به کار شده، از طرف مالک جدید آبی‌ها این قدرت را دارد تا در خصوص مسائل مدیریت و اثرگذار باشگاه استقلال تصمیم گیری کند. فردی که پیش از این و در سال‌های گذشته علاوه بر سابقه مدیرعاملی باشگاه صبا باتری، حضور در هیئت مدیره استقلال را نیز در کارنامه دارد. ممکن است حتی خود شهریاری به عنوان رئیس هیئت مدیره در این باشگاه مشغول فعالیت شود و شخص دیگری در سمت مدیرعاملی منصوب شود و عملا امور مدیریتی باشگاه استقلال از فیلتر شهریاری و هلدینگ خلیج فارس رد شود.

به هر شکل تا زمان قطعی شدن انتخاب مالک باشگاه استقلال و هیئت مدیره آبی‌ها باید منتظر ماند. در حال حاضر فرشید سمیعی که پیش از این نیز یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه بود، به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال وظیفه دارد تا مسائل جاری باشگاه را با هماهنگی با مالک آبی‌ها پیش ببرد.

دیگر خبرها

  • مدیرعامل آینده باشگاه استقلال مشخص شد؟
  • پاسخ به مهم‌ترین پرسش هواداران استقلال؛ مدیرعامل آینده آبی‌ها کیست؟
  • مدیرعامل پرخرج اما قهرمان در راه استقلال؟ | چه کسی جایگزین خطیر می‌شود؟
  • مدیرعامل آینده آبی‌ها کیست؟
  • ماندن توماس توخل در بایرن مونیخ، احتمالی که دیگر نمی‌توان آن را رد کرد
  • مدیرعامل آینده آبی‌ها مشخص شد؟
  • مدیرعامل آینده آبی‌ها مشخص شد
  • واکنش خطیر به برکناری از مدیرعاملی استقلال
  • گزینه اصلی مدیرعاملی استقلال مشخص شد
  • زندگی سخت است، اما مدیرعاملی سخت‌تر!