Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسی هرفته با اشاره به تلاش شورای اسلامی شهر یزد در جهت احیای فرهنگ اصیل یزدی گفت: گمشده فرهنگی یزد، دور شدن از فرهنگ اصیل یزدی و مولفه‌های فرهنگی شهر زیست‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محسن عباسی هرفته» در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: شورای پنجم فعالیت خودش را با شعار «یزد شهر زیست‌پذیر و شهر گردشگرپذیر» شروع کرد و در این راستا نیز برنامه های مختلفی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: مهمترین راه توسعه شهر یزد از مسیر گردشگری می‌گذرد که  از این رو حتما باید به سمتی حرکت کنیم که زیرساخت‌های یزد در حوزه گردشگری تقویت شود و الان پس از دو سال، هنوز باور اعضای شورای شهر یزد بر این است که باید در مسیر تحقق این شعار حرکت کنیم.

وی با اشاره به بودجه بندی های شهر یزد بیان کرد: سعی کردیم از ریزدانگی و روزمرگی در بودجه شهرداری پرهیز کنیم و بودجه شهرداری در دو سال گذشته هدفی داشت که همان شعار اصلی شورا بود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: اگر تاملی در بودجه شهرداری یزد و مقایسه با سال قبل صورت گیرد، هدفمندی و هماهنگی بیشتری در آن به چشم می‌خورد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد افزود: شفافیت و حسابرسی بودجه هم دو بحث دیگری بود که برای شورای اسلامی شهر یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود به ویژه اینکه در سال‌های 94 تا 96 حسابرسی در بودجه شهرداری صورت نگرفته بود.

عباسی هرفته ادامه داد: حذف تابلوها در سطح شهر و ساماندهی تابلوهای بافت تاریخی، بازسازی و تجهیز پارک های سطح شهر، ارائه طرح پزشکان و وکلا از جمله اقدامات ما در زیباسازی شهر بوده است.

وی بیان کرد: یکی از مولفه های شهر زیست پذیر، زیبایی است که در این زیبایی، حذف آلودگی های بصری امری اساسی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: توجه به زیست بوم یزد به عنوان برنامه ای اساسی در بودجه شورای پنجم بود که با توجه به گسترش روز افزون تولید نخاله های ساختمانی سعی کردیم در جهت بهبود و فرهنگ سازی حرکت کنیم.

وی گفت: شهری که روزانه 900 تن نخاله ساختمانی تولید می کند در کوتاه مدت نابود می شود که تمام تلاش ما این بود که اگر پروژه عمرانی تعریف می کنیم به نحوی باشد که عمر بالا داشته باشد و در این راستا نیز در راستای احیای ساختمان و بافت تاریخی حرکت کردیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: ما در سبک زندگی گذشتگان خود شاهد عدم تولید زباله در شهر بودیم اما متاسفانه امروز به جایی رسیدیم که گودهای نخاله ما روز به روز در حال افزایش است.

عباسی هرفته ادامه داد: مرمت آسفالت به جای جمع آوری آن از جمله برنامه های دیگر ما بود که از ابتدای کار شورای پنجم هیچ آسفالتی به گود نخاله آسفالت ما نرفته است بلکه در جهت احیای آسفالت حرکت کردیم.

وی گفت: یکی از ارکان بودجه ریزی ما آّب بود که جایگزینی آب های سخت به جای آب شرب برای آبیاری، تخصیص پسآب از وزارت نیرو برای آبیاری فضای سبز، پروژه رساندن پسآب به داخل شهر از جمله برنامه ها ما در این زمینه بود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: حفاظت از بافت تاریخی از برنامه های دیگر شورا بود که در دو سال گذشته 70 هزار متر مربع کف سازی بافت تاریخی، 180 مورد حصار کشی، بازپیراییی و احداث 17 پارک د بافت تاریخی، نامگذاری قدیم کوچه های تاریخی انجام شد.

وی ادامه داد: بافت تاریخی یزد شهری هوشمند است که ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم که در این راستا نرم افزار شهربین ایجاد کرده ایم که اکنون 3 هزار کاربر دارد و سعی داریم آن را روز به روز گسترش دهیم.

 

وی ادامه داد: ما سعی کردیم گفتمان جدیدی در شهر ایجاد کنیم و خوشبختانه امروز مباحثی همچون پیاده محوری، انسان محوری و بافت تاریخی به عنوان گفتمان غالب شهر است و گفتمانی مدرن و روزانه در شهر وجود دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه تقویت فرهنگ شهروندی و نشاط اجتماعی نخستین رویکردی است که در فعالیت‌های شهرداری یزد در نظر گرفته شده گفت: در استان یزد سرانه زیرساخت‌های فرهنگی استان یزد نسبت به استانداردهای ملی و جهانی پایین‌تر است.

عباسی هرفته عنوان کرد: احساس می‌کنیم که گمشده فرهنگی  یزد این است که از فرهنگ اصیل یزدی و مولفه‌های فرهنگی که شهر زیست‌پذیر باید داشته باشد کمی دور شدیم و در چند ده سال گذشته وضعیت فرهنگی یزد مسیر چندان درستی را طی نکرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: محور دومی که شورای شهر یزد به مراتب بر روی آن تاکید داشت و صحبت‌های مختلفی هم در ارتباط با آن صورت گرفت، پیاده‌محوری در شهر یزد است.

وی گفت: یکی از کلیدی ترین مباحث در بحث پیاده‌محوری حمل و نقل عمومی است و بیان می‌شود تا زمانی که حمل و نقل عمومی در شهر تقویت نشود، بحث پیاده‌محوری امکان تحقق ندارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: بحث وام 100 میلیارد تومانی بی‌آرتی را در زمان آقای جمالی‌نژاد مطرح کردیم و هنوز هم پیگیری آن هستیم گفت: قرار است که دولت به زودی این وام را تامین کند و قطعا با تامین آن اقدام بسیار خوبی در توسعه حمل و نقل عمومی یزد صورت می‌گیرد.

عباسی هرفته با تاکید بر اینکه پیاده‌روها لازمه تحقق پیاده محوری در شهر است گفت: امسال 10 میلیارد تومان برای تقویت پیاده‌روهای شهر در نظر گرفته شده و در حال بهبود وضعیت آنها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه توجه به مناسب‌سازی شهر هم تلاش شده در افق دو ساله پیش رو، برند شهر دوست‌دار معلول را بگیریم و همین الان هم تجهیزات لازم مورد نیاز برای حضور معلولان در اجتماع در حال نصب است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد افزود: سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: به جای ساخت پارک‌های جدید، ساماندهی کمی و کیفی پارک‌های جدید را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا با ساماندهی پارک‌هایی از جمله باغ ملی و آزادگان، مساحت آنها هم به دو برابر افزایش پیدا کرد.

عباسی هرفته ادامه داد: ما در کل کشور 21 بیلبورد کشور را دریافت کرده و به معرفی یزد پرداختیم و در ای راستا نیز اولین دفتر یونسکو کشور را در استان ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: ما در چند حوزه موفق نبودیم که یکی از آن ها در حوزه بین الملل بود که امیدواریم بهتر عمل کنیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: از جمله ضعف های دیگر ما تخلفات ساختمانی بود اما تنها مربوط به شورا نبود و الان متاسفانه میل برخورد با متخلف در این حوزه ها وجود ندارد.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم روز جهانی مسجد غدیر اردبیل روز جهانی مساجد مساجد جشنواره طنین مسجد سومین جشنواره طنین مسجد گلستان سخنگوی شورای شهر یزد شبستان یزد فعالیت های فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب

به گزارش خبرنگار مهر سردار مهدی حاجیان بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدا لازم می دانم از همراهی شهروندان کرمانشاه و خصوصاً بانوان شریف با پلیس در اجرای طرح نور قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه کرمانشاه جزو استان‌های ممتاز و نمونه کشور در طرح نور است، گفت: خوشبختانه بانوان این دیار خود را مقید و ملزم به رعایت حجاب می‌دانند چرا که از دیرباز فرهنگ پوشیدگی، عفت و پاکدامنی در میان مردم اصیل و نجیب کرمانشاه وجود داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه فرهنگ اصیل کردی که حجاب، عفاف، پوشیدگی و پاکدامنی اجزای لاینفک و جدایی ناپذیر آن را تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: برهنگی و کشف حجاب در این فرهنگ اصیل که مملو از غیرت و جوانمردی است جایی ندارد.

وی در ادامه به تلاش رسانه‌های معاند برای عادی انگاری موضوع کشف حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این تلاش مذبوحانه به جایی نرسید و اکثریت قریب به اتفاق مردم و بانوان ارجمند ایران اسلامی و استان کرمانشاه با حفظ پوشش مناسب دشمنان را در دستیابی به اهدافشان بازداشتند.

سردار حاجیان همچنین با بیان اینکه کشف حجاب در قانون جمهوری اسلامی جرم و فعلی حرام محسوب می‌شود، گفت: پلیس مجری قانون است و اجازه نخواهد داد عده‌ای بسیار قلیل، این قانون الهی را نادیده گرفته و هنجار شکنی کنند.

وی از برخورد قانونی پلیس با افراد هنجارشکن و بدحجاب خبر داد و گفت: همکاران ما ابتدا تلاش می‌کنند با امر به معروف و نهی از منکر، معدود افراد بدحجاب را راهنمایی کنند و در صورت بی توجهی، اقدامات قانونی بعدی برای برخورد با آنها انجام خواهد شد.

کد خبر 6087050

دیگر خبرها

  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه