Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@22:06:08 GMT

اکسپرس: دیدار ظریف با مکرون خشم ترامپ را در می‌آورد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۵۲۵۷

اکسپرس: دیدار ظریف با مکرون خشم ترامپ را در می‌آورد

وزیرخارجه ایران در نشست استکهلم گفت، قرار است در روز جمعه (اول شهریور) در پاریس با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه دیدار کند.

محمدجواد ظریف شامگاه چهارشنبه در خصوص دومین سفرش به کشور‌های اسکاندیناوی در صفحه توئیتر خود نوشت: نشست‌های مهمی با مقامات سوئد، حول موضوعات سیاسی و اقتصادی همچون اهمیت حفظ برجام و حوزه‌های علاقه مندی دوجانبه گفت: وگو کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قرار است در ادامه سفر دیپلماتیک خود به کشور‌های اسکاندیناوی به نروژ و فرانسه سفر کند؛ و پس از آن راهی کشور چین شود.

روزنامه اکسپرس افزود: اگرچه آمریکا وزیر امورخارجه ایران را تحریم کرده است، اما وی به راهبرد دیپلماتیک خود در کشور‌های اروپایی ادامه می‌دهد.

به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در سال گذشته و بازگشت تحریم‌های نفتی علیه ایران، تا کنون سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) با این نوع از سیاست‌های آمریکا مخالفت کرده و در طول یک ساله اخیر در مورد سیاست‌های ترامپ علیه ایران ایستادگی کرده اند.

در کنار کشور‌های اروپایی، فرانسه راهبرد اروپا برای نجات توافق هسته‌ای را رهبری می‌کند، زیرا دولت ترامپ مجدداً تحریم‌هایی را علیه تهران برای جلوگیری از صادرات نفت اعمال کرده است.

در حالی که کشور‌های اروپایی می‌گویند که نگرانی‌های ایالات متحده در مورد رفتار منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران را تایید می‌کنند، اما آن‌ها خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را آشکارا محکوم می‌کنند.

روزنامه اکسپرس می‌نویسد، رئیس جمهوری فرانسه بار‌ها سعی در متقاعد کردن ترامپ برای لغو برخی از تحریم‌ها و گفت: وگو با ایران برای کمک به خنثی کردن بحران کرده است.

با این حال ترامپ از تلاش‌های رهبر فرانسه برای حل اوضاع غافل شده و اوایل این ماه وی را به ارسال «سیگنال‌های مختلط» به تهران بر سر مذاکرات احتمالی متهم کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محمدجواد ظریف امانوئل مکرون دونالد ترامپ اکسپرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی

ایتنا - رئیس جمهور فرانسه خواستار آن شد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط کودکان زیر ۱۵ سال در اتحادیه اروپا، تحت کنترل والدین باشد.
امانوئل مکرون در یک سخنرانی مفصل درباره آینده اتحادیه اروپا در دانشگاه سوربن پاریس، گفت: قبل از ۱۵ سالگی باید کنترل والدین برای دسترسی به فضای دیجیتال وجود داشته باشد. اگر محتوا چک نشود، این دسترسی، انواع خطرات و تحریفات ذهنی را ایجاد می‌کند که می‌تواند انواع نفرت را توجیه کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، فرانسه در سال‌های اخیر شاهد حوادث خشونت‌بار مکرری بوده که دسترسی کودکان خردسال به اینترنت در وقوع آنها، نقش داشته است.

بر اساس گزارش لوکال، اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک همچنین در ناآرامی‌هایی که پس از تیراندازی پلیس به یک نوجوان در حومه پاریس در سال ۲۰۲۳ روی داد و به بسیاری از شهرهای فرانسه گسترش یافت، نقش داشتند.

پارلمان فرانسه سال گذشته، لایحه محدودیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران زیر ۱۵ سال را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، دسترسی کودکان زیر ۱۵ سال به شبکه‌های اجتماعی منوط به رضایت والدین شد و این مصوبه همچنین به والدین اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری کودکان زیر ۱۵ ساله‌ خود را در شبکه‌های اجتماعی به حالت تعلیق درآورند.

پس از تصویب این لایحه در مجلس ملی فرانسه که با هدف مبارزه با هرزه‌نگاری، آزار و اذیت سایبری و رفتارهای اعتیادآور صورت گرفت، مجلس سنا هم به آن رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم