Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، رئیس جمهور روسیه چهارشنبه شب به وقت تهران نسبت به آزمایش موشکی جدید آمریکا واکنش نشان داد و از آن انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای فنلاندی خود به خبرنگاران اظهار داشت که مسکو از تلاش‌های آمریکا برای توسعه موشکی که نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد است و موجب تشدید وضعیت امنیت جهانی می‌شود، ابراز تاسف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، آمریکا بعد از خروج از پیمان «منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» با روسیه یک فروند موشک میان‌برد کروز آزمایش کرد. وزارت دفاع آمریکا دوشنبه اعلام کرد یک موشک کروز زمین‌پایه میان‌برد را آزمایش کرده است.  آزمایش این موشک چند هفته بعد از خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد صورت می‌گیرد که انجام چنین آزمایش‌هایی را ممنوع می‌کرد.

به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین به خبرنگاران گفت: « از آنچه که (از سوی آمریکا) شاهد هستیم، ناامید شده‌ایم. آزمایش موشک‌های میان برد نقض معاهده استفاده از این نوع موشک‌هاست و به طور کلی اوضاع امنیتی به ویژه در اروپا را وخیم‌تر می‌کند.»

ولادیمیر پوتین گفت که روسیه نگران استقرار موشک‌های کروز جدید آمریکا در «رومانی» و «لهستان» است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود که روسیه چنین استقرار موشکی را «تهدید» تلقی می‌کند.

پوتین گفت: «اگر ایالات متحده با چنین ایده‌هایی پیش برود، مسکو اقدامات مناسب و متقابل را انجام می‌دهد، البته روسیه آماده گفت‌و‌گو با آمریکا و هردو شریک اروپایی این کشور در این باره است.»

وزارت دفاع آمریکا اخیرا اعلام کرده بود که با خروج واشنگتن از پیمان منع گسترش موشک‌های میان‌برد هسته‌ای، این کشور موشک‌های جدیدی را توسعه خواهد داد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: «پنتاگون اعلام می‌کند که آمریکا قصد دارد تا موشک‌های متعارفی را که پیشتر تحت پیمان منع گسترش موشک‌های میان‌برد هسته‌ای منع شده بود را از روز خروج از این پیمان، توسعه دهد.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان

مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لهستان هشدار داد و گفت که این تاسیسات در صورت استقرار، هدف نظامی مسکو خواهند بود.

به گزارش ایرنا، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری تاس بیان کرد که تاسیسات هسته‌ای ناتو اگر به طور دائم در لهستان مستقر شوند، یک هدف نظامی برای مسکو خواهند بود.

این مقام روس هشدار داد که عملیات هسته‌ای مشترک کشور‌های عضو ناتو که نزدیک مرز روسیه هستند، به تهدید‌های امنیتی مسکو اضافه می‌شود.

ریابکوف همچنین اضافه کرد که بحث در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان یک "داستان در حال آشکار شدن" است.

وی تاکید کرد که مسکو به دقت مراقب این موضوع است که چگونه دستگاه‌های مختلف اجرایی لهستان در حال بررسی این موضوع در گفتمان داخلی خود هستند.

آندژی دودا رئیس جمهور لهستان پیشتر در گفتگو با یک روزنامه محلی گفته بود که این کشور آماده استقرار کلاهک‌های هسته‌ای ذیل برنامه «اشتراک گذاری هسته‌ای» ناتو است.

وی اعلام کرد که در مورد این مساله با شرکای آمریکایی خود بیش از یک بار گفتگو کرده است.

برنامه بازدارندگی هسته‌ای ناتو به نام برنامه «اشتراک هسته‌ای» این امکان را به اعضای این پیمان دفاعی می‌دهد که سلاح هسته‌ای خود را در کشور‌های فاقد این سلاح‌ها، مستقر کنند.

ناتو از نوامبر ۲۰۰۹ تاکنون در چارچوب این برنامه، تسلیحات هسته‌ای آمریکا را در بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه مستقر کرده است.

با این حال ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در اظهاراتی، گفت: پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشور‌های دیگر به عنوان بخشی از تلاش‌های بازدارندگی خود ندارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد