Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا کمریی معاون آموزش متوسطه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مناطق محروم اظهار کرد: موضوع پوشش تحصیلی عوامل متعددی از قبیل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد، اما خوشبختانه نسبت به گذشته پوشش رشد قابل توجهی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در دوره متوسطه اول نرخ پوشش تحصیلی ظاهری یعنی عددی که از تقسیم تعداد دانش‌آموزان بر تعداد جمعیت سن متعارف همان دوره به دست می‌آید، نشان می‌دهد عدد آن به بیش از ۹۷ درصد رسیده است.

کمریی ادامه داد: در پسران متوسطه اول نرخ پوشش تحصیلی ظاهری بیش از ۱۰۱ درصد است که علت این عدد تکرار پایه و وقفه تحصیلی سبب می‌شود جمعیت سنی متعارف افزایش یابد.

معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: در متوسطه دوم پوشش تحصیلی کمتر است و این نشان می‌دهد دانش‌آموزان ما به هر دلیلی ترک تحصیل می‌کنند درنتیجه وضعیت پوشش تحصیل در دختران در این مقطع بیش از ۸۳ و در پسران بیش از ۸۷ درصد است.

بیشتر بخوانید: هدف گذاری برای پوشش تحصیلی ۵۰۰ هزار دانش آموز اتباع در مدارس کشور

او با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۹۶ - ۹۷ نرخ ترک تحصیل متوسطه اول در دختران ۹/۳ و در پسران ۵۵/۴ است یعنی پسران به دلیل اشتغال و هر دلیل دیگری ترک تحصیل بیشتری داشتند.

کمریی افزود: در متوسطه دوم این آمار در دختران ۷/۳ و در پسران ۵۱/۴ برآورد شده است و در مناطق محروم یکی از عمده‌ترین دلایل ممانعت خانواده‌ها از حضور دانش‌آموزان است.

معاون آموزش متوسطه با تأکید بر ارتقای کیفیت آموزش به ویژه در مناطق محروم و لازم‌التوجه تأکید کرد: در نظر داریم تا شرایط به گونه‌ای پیش رود که دانش‌آموزان در هر منطقه‌ای از کشور که تمایل به حضور در کلاس درس دارند از این فرصت باز نمانند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه آموزش دولتی به قدر کفایت در کشور توسعه یافته است، بعید می‌دانیم دانش‌آموزی مایل به تحصیل باشد، اما امکان آن را نداشته باشد.

انتهای پیام/

وضعیت پوشش تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی موجود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان اخبار مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از کسب رتبه‌های برتر مرحله کشوری هشتمین جشنواره سفیران سلامت توسط ۹ دانش‌آموز خوزستانی در خبر داد.

عبدالله حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مرحله کشوری هشتمین جشنواره سفیران سلامت، ۹ دانش‌آموز خوزستانی در رشته های مختلف رتبه‌های برتر را کردند.

وی افزود: آنیتا سرسازی، سارینا مرامی و پارسا فرهادی در دوره دوم متوسطه، بهنوش محمدی درویش‌وند، رقیه محمدیان، ضحی احمدی‌کیا و آریانا بهنام‌فر در دوره متوسطه اول و آیسان نظریان و نیایش آدینه در دوره ابتدایی از خوزستان در این جشنواره مقام‌های برتر را کسب کردند.

حبیبی با بیان اینکه اجرای طرح سفیران سلامت، ارتقای سلامت دانش‌آموزان و جامعه را دنبال می‌کند، گفت: شعار دولت مردمی «پیشگیری مقدم بر درمان» است و معتقدیم دانش‌آموزان می‌توانند در طرح سلامت خانواده در کنار وزارت بهداشت باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود