Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@17:56:01 GMT

حمله پهپادی ارتش یمن به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۶۴۱۱

حمله پهپادی ارتش یمن به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این پایگاه هوایی با ۲ فروند پهپاد بومی "قاصف کی۲" هدف قرار گرفته است.

فرودگاه یاد شده در شهر «خمیس مشیط» در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان واقع است.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) با تأیید این حمله مدعی شد که پهپادها رهگیری و منهدم شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان نیز در این باره اظهار کرد: پدافند هوایی عربستان ۲ پرنده که حوثی ها آنها را  از استان "عمران" یمن به سوی شهر خمیس مشیط روانه کرده بودند، رهگیری و منهدم کرده اند.

اتاق مشترک  مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در جیزان در جنوب غرب عربستان نیز چهارشنبه شب نیز هدف یک فروند موشک بالستیک قرار گرفت.

در هفته‌های گذشته، مراکز نظامی مناطق جنوبی عربستان شامل "جیزان"، "نجران" و "عسیر" هدف گسترده حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفته است؛ به طوری که موشک‌های پاتریوت قادر به رهگیری و انهدام آنها نبودند.

یگان پهپادی یمن در سه ماه گذشته، ۵۰ عملیات علیه مقرهای نظامی، پایگاه‌ها و تأسیسات دشمن انجام داده که از جمله ۱۶ مورد آن به فرودگاه أبها، ۱۴ مورد به فرودگاه جیزان، ۱۱ مورد به فرودگاه نجران و ۹ مورد نیز به پایگاه خمیس مشیط بوده است.

در ماه جولای (تیر) نیز ۲۳ عملیات توسط یگان پهپادی یمن انجام شده که ۱۸ مورد آن با موشک «قاصف ۲k» به فرودگاه‌ها و مراکز نظامی عربستان بوده است.

امارات متحده عربی یکی از متحدان و اعضای اصلی ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان بوده است اما شواهد و تحرکات نیروهای این کشور، نشان می دهد که بتدریج در صدد خروج از این ائتلاف است.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای جنگ علیه مردم یمن در سال۱۳۹۴ تشکیل شد و با حمایت نظامی، مالی و لجستیکی از گروههای داخلی و حملات گسترده توپخانه ای و عملیات هوایی، این کشور را به ویرانه ای تبدیل کرده است و علاوه بر خسارت به زیرساخت های یمن، هزاران غیرنظامی را در این کشور به خاک و خون کشیده است؛ هرچند تاکنون نتوانسته به اهداف خود برسد و زمزمه هایی برای خروج از این جنگ خانمان سوز به گوش می رسد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست بر اثر حمله پهپادی حزب الله

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، رسانه های رژیم صهیونیستی از هلاکت و زخمی شدن چهار نظامی صهیونیست در حمله پهپادی حزب الله خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که در جریان حمله پهپادی حزب الله به المطله در شمال فلسطین اشغالی، دو نظامی کشته شده و دو نظامی دیگر زخمی شده است.

رسانه صهیونیستی حدشوت بزمان گزارش داد: بر اثر حمله با پهپادی انتحاری به المطله دو نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شده اند که حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

این در حالی است که دقایقی قبل، اداره اطلاع رسانی جنگی حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، مقاومت اسلامی اسلامی امروز دوشنبه با پهپاد انتحاری مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در جنوب المطله هدف قرار داد و علاوه بر انهدام ادوات و تجهیزات آنها شماری از نظامیان دشمن صهیونیست را به هلاکت رسانده و برخی دیگر را زخمی کردند.

کد خبر 6098276

دیگر خبرها

  • حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست بر اثر حمله پهپادی حزب الله
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد